-
juiste factuur?
Bij aangenomen werk zet ik altijd alleen het totaalbedrag op de factuur, ik splits geen uren en materialen, is toch allemaal 6%. Anders gewoon de materialen en de uren apart vermelden, optellen en dan 6% BTW erover. De 21% BTW over je ingekochte materiaal kun je inderdaad gewoon terugvorderen.
-
juiste factuur?
Hoi Sander, ook de gebruikte verf valt onder het verlaagde BTW tarief (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_6_btw/werkzaamheden_aan_woningen/schilderen) Berdrag ex BTW wordt dus 943,40. Succes ! Gr. Chris
- Btw op kozijn plaatsen nieuwe woning
- kosten zonder factuur
-
kosten zonder factuur
Hallo, tot nu toe heb ik op bijna al mijn vragen/probleempjes een antwoord via de zoekfunctie kunnen vinden. Maar nu (nog) niet. Sinds kort ben ik leider van een jeugdvoetbalteam. Via een van de andere ouders heb ik voor onze jongens trainingspakken kunnen kopen en deze heb ik samen met 2 mede sponsoren laten bedrukken. Ik heb van de andere ouder geen bon of factuur o.i.d. gekregen voor deze pakken, wel kan ik voor de medesponsoring een factuur sturen naar de mede-sponsoren. Kan ik de kosten voor de aanschaf van de pakken boeken en zo ja hoe ? Alvast bedankt voor het meedenken ! MVG Chris.
-
Waar komen veel mensen samen? Help me brainstormen
Eentje die ik nog niet zag : ik werd laatst (ondanks de grote ruimte!!) behoorlijk claustrofobisch op een koopzondag in de IKEA. Er is dan wel erg veel "ruimte" maar door het ENORME aantal mensen per m2 vind ik het wel heel druk. Chris.
-
Gereedschap verhuren
Ik heb toch wel enige bedenkingen/opmerkingen. maar ik denk dat als je gereedschappen wilt gaan verhuren zul je toch echt i.i.g. je gereedschappen moeten laten keuren. Verzekeren moet je natuurlijk zelf weten, maar lijkt me ook redelijk noodzakelijk. En als je zoals je aangeeft ongeveer 5 machines wilt gaan verhuren (kwaliteit machines) dan lijkt me 800 tot 1000 euro toch wel redelijk aan de lage kant. Als ik eens nadenk wat er zoal in mijn bus ligt ..... En dan heb je denk ik ook nog het "probleem" dat je huurders of niet goed weten hoe ze fatsoenlijk met jouw gereedschap moeten omgaan of denken " is toch niet van me zelf : doe maar lekker lomp" . je zult denk ik veel meer reparatie en onderhoudskosten hebben als gemiddeld is voor een bepaalde machine. En tot slot, is er bij jou in de buurt geen vestiging van een groot landelijk verhuurbedrijf, en hoe wil je daar tegen gaan concurreren ? Ik zou er nog eens goed over nadenken.... Veel succes !! Chris
-
klant zegt te gaan betalen......
De filiaalmanager hier heeft me onlangs gevraagd wanneer ik begin met de vervolgopdracht, ik heb toen aangegeven te wachten totdat in ieder geval de vorige factuur voldaan zou zijn. Ik zal de vervolg opdracht binnenkort uitvoeren en dan duidelijk aangeven dat ik hoop dat het beter gaat met het betalen, hier kan ik volgens mij nu niet veel meer aan veranderen omdat we al een overeenkomst hebben en ik op dat moment niet heb verwezen naar algemene voorwaarden(die had ik niet). Dat is mijn fout geweest en dat zal me ook niet weer gebeuren. Sinds dit geval laat ik mijn offertes samen met de algemene voorwaarden ondertekenen, ik weet dat dit in sommige gevallen nog geen zekerheid geeft maar dan kan ik wel verwijzen naar de getekende voorwaarden.
-
klant zegt te gaan betalen......
Het heeft even geduurd, maar .... ze hebben betaald! ik heb afgelopen maandag weer eens een mail gestuurd met wederom het verzoek eens te gaan betalen en ik zag net toen ik de boekhouding van afgelopen week bijwerkte dat ze betaald hebben. :) :) Iedereen bedankt voor de tips en ik hoop dat het in de toekomst niet weer zover komt. Chris.
-
"Yes !!" - vier je successen hier !
Yes! vandaag contract getekend, ik ben per 1 mei geen "zzp" meer, maar "zmp?" zelfstandige met personeel ?! Chris.
- Welk email programma gebruiken jullie en hoe gebruiken jullie hem?
-
klant zegt te gaan betalen......
Ik heb inderdaad wel direct gereageerd in de zin van : als het dan zo weinig is kun je het ook wel even overmaken (maar dat zag ik verkeerd) Alle contact loopt via de filiaalmanager, ik ben zelf zo brutaal geweest om het nummer van de crediteurenadministratie te bellen om te vragen wat het probleem was. Maar zoals al eerder geadviseerd worden de eventuele volgende offertes voor dit bedrijf een stuk hoger om dit gezeur te compenseren. En de algemene voorwaarden ben ik mee bezig. (toch altijd te goed van vertrouwen geweest)
- klant zegt te gaan betalen......
-
klant zegt te gaan betalen......
Ik heb een mondelinge toezegging gekregen dat de tweede offerte akkoord is. Het is een behoorlijk groot bedrijf met vestigingen in heel Europa. De factuur moet via de filiaal manager, langs de regio manager naar het hoofdkantoor. Ik heb mijn factuur in eerste instantie gemaild naar het filiaal en ook op papier afgegeven aan de manager. Later heb ik de herinnering aan het filiaal en aan het hoofdkantoor direct naar de crediteurenadministratie, tijdens ons gesprek gaf de medewerkster van de crediteurenadministratie aan dat ze de factuur wel had maar dat ik toch maar even geduld moest hebben omdat er nog een handtekening ontbrak.
-
klant zegt te gaan betalen......
Ik heb een offerte gemaakt en ze zijn ermee akkoord gegaan, dat gesprek aangaan is misschien ook wel een optie. Het is ook niet dat ik het niet wil doen, maar ik wil ook niet maanden op mijn geld moeten wachten, dus zo'n gesprek zou idd ook kunnen en als we dan afspreken dat ze binnen redelijke termijn betalen.... dit is voor mij ook de eerste klant waar het zo gaat, ik werk eigenlijk het meest voor particulieren en dat gaat een stuk makkelijker. Maar dat geeft niet, hier leer ik ook weer van :) Chris