-
RiVe startte met het volgen van Stoppen..? , Waarom lijkt het maken van een website soms moeilijk? , Boete voor te late opgaaf icp, taak boekhouder? en 7 andere
-
Waarom lijkt het maken van een website soms moeilijk?
Dat dus, een ondernemer is vaak vol lof over over zijn/haar kwaliteiten en kunsten en vaardigheden. Vaak terecht. Wil een klant dat horen of lezen, nee, de klant heeft een probleem en zoekt daarvoor een ondernemer die dat probleem kan verhelpen of oplossen. Als eerste er voor zorgen dat de aandacht van de klant getrokken door de oplossing van zijn/haar probleem, dat zijn dan de eigenschappen en vaardigheden van de ondernemer. Daarna bouwen aan het vertrouwen wat de klant graag wil, en als de klant dan denkt, yes, dit is de ondernemer die ik nodig heb, vervolgens de contactmogelijkheden. Verkoop gaten, geen boormachines. Zo heb ik mijn website jaren geleden ook laten bouwen met een lid van HL, heeft me veel opgeleverd toen.
-
Boete voor te late opgaaf icp, taak boekhouder?
Citaat van internet. "Slechte planning van jouw kant betekent niet dat ik een noodgeval heb." Zijn opmerking was een les. Dit leerde me dat, ongeacht welke taak ik uitvoer, deze hoogstwaarschijnlijk niet belangrijker is dan welke andere taak dan ook, alleen omdat ik niet goed heb gepland. Zonder je af te willen vallen, je hebt meerdere boekhouders gehad in een aantal jaren, en meerdere in mijn ogen gelijke situaties. Is een vergeten ICP opgave niet te herstellen in het volgend kwartaal? De belasting is strikt in de BTW opgave, het is geld van de belastingdienst, daarvan willen ze tijdige opgave, misschien toch eerder alles indienen bij de boekhouder en een vergeten opgave tot een bepaald bedrag herstellen in de volgende opgave.
-
Startende ondernemer | marketing
Hoe heb je dat gedaan met het andere bedrijf gevestigd op het adres, voor mij als leek, opererend dezelfde branche en mooie klanten. :-)
-
Ondernemerschap literatuur
Oh ja, Calimero marketing van Karen Romme Maar ook, Wie heeft mijn kaas gepikt van Spencer Johnson. (Omgaan met verandering.)
-
Claim ontvangen (opnieuw)
Uiteraard ben ik geen merkenrecht specialist, maar: Is dat woordmerk later niet geclaimd door een partij? Hoe lang kun je beroep doen op een verstrekt dossier? Is dat dossier onuitputtelijk?
-
Taxi al 7 weken stil door ontbrekend onderdeel – wat zijn mijn rechten en opties?
Is het defecte onderdeel nog op de onderdelenlijn verkrijgbaar?
-
Werven van personeel
Ik heb je info gelezen hier op HL en vanuit daar, my 2 cents. Folders bij de leestafels of lectuurtafels bij huisartsen, mogelijk zelfs ziekenhuizen, sportcentra, diëtistes, buurthuizen. De buurtkrantjes o.a.
-
Vragen over BTW voor nieuw kledingmerk, beginnend ondernemer.
Goedendag Milo, Je was al verwelkomt hier, zag ik. :-) Had je al een ondernemingsplan, gezien je doelstellingen om volgende maand al een webshop te openen, het is nu nog tientjeswerk wat je kwijt bent aan geld. Wettelijk gezien zijn er ook regeltjes waaraan je je moet houden, ook de vermeldingen die op je website moet staan. Let ook op de opmerking van Derek Jan, het terugsturen van artikelen, waarvan kleding misschien wel op nr.1 staat, dat kan een aanzienlijke kostenpost zijn. Alvorens je een samenwerking met je vriend aangaat, kom dan nog eens terug op dit forum, want ook daaraan kleven nog wel wat bezwaren, belangrijk om een samenwerking in de juiste vorm uit te voeren. Voor je vervolgvragen, kom gerust terug hier.
-
vakman zzp factuur maken met opslag
Ik verwijs altijd naar mijn offerte, werkzaamheden leveringen volgens offerte xxxxx. Zonder offerte kun je gewoon je uren factureren en het materiaal. Datum uitvoering is verplicht op de factuur. Toeslag op materiaal hoef je niet te specificeren, het is jouw verkoop prijs aan de klant. 10% opslag is aan de lage kant. Je hebt de inkoopkosten, bankkosten, ook tijd die daarvoor benodigd is, garantie, 20% opslag op materialen is echt minimaal en nodig.
-
Stoppen..?
Wel een mooi topic, goed dat je je hierbij laat ondersteunen door een deskundige die ook dieper kijkt, waarbij misschien verrassende uitkomsten naar voren komen, waar je je niet van bewust bent. Ik weet niet waar je woont, maar buschauffeur kan ook een behoorlijke mentale belasting worden, helemaal in de grote steden, waar de omgang en benadering toch wel wat anders is als in een lesauto, speciaal in de late ritten. Om echt rust te vinden zal je eerst jezelf terug moeten vinden, weten wie je bent en waar je voor staat. Maar ook nee durven zeggen, nee zeggen is een afspraak met je zelf, en sommige hier kennen me wat beter, en weten dat ik ook iemand was en soms nog ben, die geen nee kon zeggen, en dan ben je je zelf kwijt. De rust van het niet zelf meer hoeven ondernemen is ook wat waard, geen zorgen over rustige momenten in de agenda en dan weer een overvolle agenda. Ook die momenten zul je tegenkomen in loondienst, al werk je als buschauffeur volgens vooraf gestelde schema's en zijn rust- en rij tijden goed geregeld. succes
- Bestellingen van klant foutief adres en is onbereikbaar
-
contract ontbinden
Via de website zouden ze te bereiken zijn, d.m.v. app, telefoon of mail. Als je ze googled hebben ze reviews van wisselende toon, de een vindt het niets, een ander geeft een lovende review. Ik kan me voorstellen dat je het niet wilde, dan maar opzeggen via de website, op meerdere manieren, en uiteraard wat al geschreven is hierboven, bewaar al het bewijsmateriaal. Gelukkig wordt ik al via mijn telefoon ingelicht met de mededeling, "vermoedelijk spam". Je zal hoogst waarschijnlijk gebeld vanaf een call centre, die zijn moeilijk terug te bellen. Maar succes met opzeggen.
-
Mijn werknemer heeft zich een maand voor het einde van haar contract ziekgemeld
Juist, naarmate er meer antwoorden komen volgen er ook meer details uit het korte arbeidsverleden bij deze werkgever. Bedrijfsarts geeft dat er sprake is van niet werk gerelateerde factoren, en bedekt dat met een term waarmee niemand iets mee kan. Energetische beperkingen, en uiteraard hoort dat ook zo, dat niemand er iets mee kan, ook een bedrijfsarts heeft een geheimhoudingsplicht. Juist voortdurend op je tenen moeten lopen, mogelijk voortdurend met angsten lopen om ook maar een fout te maken, kan een mens ziek maken. Houd als werkgever de eer aan jezelf, stuur af en toe een welgemeend appje, een kaartje of bloemetje, en volg de adviezen van de bedrijfsarts op. Het is een misser aan beide zijden geweest, werkneemster heeft gedacht gelukkig te kunnen zijn in haar nieuwe baan, werkgever was blij met de nieuwe werkneemster en helaas is niet een van de twee blij geworden in deze situatie. c'est la vie Niet om zout in de wond te strooien, zijn er meermaals gesprekken geweest over het functioneren en is het tijdelijk contract na de proeftijd stilzwijgend overgegaan of is er toen ook een gesprek geweest.
-
Mijn werknemer heeft zich een maand voor het einde van haar contract ziekgemeld
De genoemde reden lijkt mij geen term die mevrouw zelf heet bedacht, mogelijk afkomstig van haar huisarts. Er zijn niet werk gerelateerde factoren, dus er speelt wel iets bij mevrouw. En dan als bijkomstigheid dat het contract niet wordt verlengd, is dat een ongelukkige toevalligheid of is dat de reden van het afwezig zijn, je weet het niet en zal er waarschijnlijk ook nooit achter komen. Je hebt de naam van je bedrijf in je handtekening staan, ik heb dat even gegoogled, mooi bedrijf, uitstekende reviews, wat wil je mevrouw laten doen, koffie en thee laten serveren of nog in contact laten komen met klanten? Eind van het contract afwachten lijkt mij een goed plan, besteed je tijd aan werkzaamheden en klanten.
-
incasso procedure verplicht of direct naar kantonrechter
Volgens mij wordt een particulier meer in bescherming genomen dan de ondernemer, wat dus niet wil zeggen, dat een particulier altijd gelijk krijgt, maar de ondernemer moet de juiste weg volgen. Je doet er verstandig aan om elk regeltje voor wat betreft betalingsherinneringen en aanmaningen te volgen en die correct uit te voeren. Zo ook incassokosten, die moeten wel in de juiste verhouding staan tot het te incasseren bedrag. Die regels zijn wel aangescherpt.