Alles dat geplaatst werd door WalterBrokx
-
HL-ers met hun onderneming in de media!
Haha, het inmiddels pasen geweest, maar gisteren stond er dus een stukje over mijn paasfilmpje in de cultuurbijlage van de lokale krant (Maassluise Schakel). Al met al een aardig resultaat van een bescheiden, maar leerzaam persbericht-experimentje. :)
-
Vrolijk pasen!
Bedankt voor de complimenten :) Doe je wel rustig aan? Anders heb je morgen niets meer ;)
-
Vrolijk pasen!
(Hee, een off-topic-forum... ;) ) Vrolijk pasen allemaal! Probeer niet te veel te werken deze dagen: dinsdag mag je er weer vol tegenaan ;) (Of deze link mag hoor ik wel: ik had ook naar mijn eigen site kunnen verwijzen :p )
-
HL-ers met hun onderneming in de media!
Natuurlijk. Qua beeld een mooie productie. Zou je een tipje van de sluier op kunnen lichten welke techniek je gebruikt voor zo'n film? Bedankt! Welke techniek? Dat is een erg open vraag. Dit filmpje hebben we met een Canon C300 gedraaid. Dat is een nieuwe camera waar spiegelreflexlenzen op kunnen worden gebruikt. Bij de scene in het huis van het stel hebben we extra licht gebruikt: LEDs en Kino's (beiden daglichttemperatuur). Hierdoor is de gang wat minder donker ten opzichte van de keuken. Buiten hebben we gewoon bestaand licht gebruikt: het was 17 maart precies een grauwe middag, waardoor het licht allemaal heel diffuus is. In de boerderij hebben we de lampen die er hingen gebruikt en 2 kleine LEDs om een beetje 'in te vullen'. Het werd toen eigenlijk al donker buiten, dus in de nabewerking heb ik het licht dat door de ramen en deur naar binnen komt witter moeten maken. Het was al blauw aan het worden. (We moesten binnen eindigen ivm voorspelde regen.) Uiteraard is ieder shot ook 'colorgraded', zodat de kleur en het contrast zijn zoals ik ze wil hebben. (Het Nederlandse 'kleurcorrectie' klinkt alsof de kleuren eigenlijk fout zijn, terwijl het vaak juist gaat om de sfeer in een shot.) Verder was het gewoon opschieten geblazen: in iets meer dan 8 uur alles filmen op 4 locaties was eigenlijk wat krapjes. (Inclusief visagie, alle spullen onder lift naar 4 hoog en terug sjouwen en het in karavaan door de polder rijden.) Ik heb geen idee of ik je vraag nu beantwoord heb ;) Maar de 'making-of' is onderweg!
-
HL-ers met hun onderneming in de media!
Tellen online media ook? Mijn jaarlijkse paasfilmpje is oa opgepikt door FocusMedia. (Heel groot is de exposure dan ook weer niet, maar toch :) ) http://focusmedia.nl/video/canon-eos-c300-video.html http://profielen.hro.nl/nieuws/item/de_kip_en_het_choco_ei/ Nu De Wereld Draait Door nog een keer halen. :P
-
Efficiënte acculader gebaseerd op radiante energie
Succes ermee! Als de markt wilt veroveren zul je uiteindelijk ook iets moeten bewijzen, tenzij je a la biostabiel het tellsell-pad wilt bewandelen... Hou ons hier maar op de hoogte van het succes! Het zou mooi zijn als het werkt. Ik hoop niet dat het een systeem is dat zoveel energie aan de omgeving onttrekt dat de gemiddelde temperatuur 10 graden daalt. Zo'n zomer kunnen we niet gebruiken ;)
-
Wanneer is het nou spam en wanneer niet?
noreply @ belastingdienst.nl :: Gaan die straks even in de fout :P lol, ik neem aan dat dat geen nieuwsbrief betreft? Voor (automatische) notificaties, zoals 'pakket is verzonden', 'aanvraag is verwerkt', etc gelden die regels namelijk niet. Het is juist in het leven geroepen om de irritante nieuwsbrieven makkelijker opzegbaar te maken. Soms staat er nog altijd niet hoe je je kunt afmelden en als het adres dan ook nog eens 'noreply' is, wordt het dus heel moeilijk om je af te melden. @Peter: Hoe vervelend het ook is, het lijkt erop dat je misschien toch papier moet inzetten om de eerste stap te zetten. Eventueel met een directe verwijzing naar het web (QR?) waar men zich kan aanmelden voor een nieuwsbrief. Als de vorige nieuwsbrief te lezen is, kunnen ze gelijk beoordelen of het inderdaad interessant is. Combineer het eventueel met een goede video en een inhoudelijk sterk blog en je kunt beginnen met een strategie waarbij je niet alleen jouw propositie naar de bedrijven brengt, maar waarbij de zoekende bedrijven jouw propositie gaan 'vinden'. Bij echte bulk is het misschien te veel werk, maar 'post -> nabellen -> gelijk toestemming vragen voor emails' zou een manier kunnen zijn na een papieren start toch digital te kunnen gaan.
-
Help ben ik opgelicht?
Skip dat incasso-bureau: die zijn gespecialiseerd in boze brieven. Gezien de nonchalante reacties in het verleden, is het misschien een beter idee om met een gerechtsdeurwaarder deurwaarder in zee te gaan. Deze kunnen niet alleen boze, lieve en officiële brieven schrijven, maar ook beslagleggingen doen. Zij hebben dus veel meer tanden.
-
Wanneer is het nou spam en wanneer niet?
In 2009 is de kritiek en de wet blijkbaar aan je voorbegegaan. Eerst was er sprake van dat het in juli 2009 ingevoerd zou worden, dat is na protest uitgesteld naar oktober 2009. Er is toen aardig wat geklaagd. Inmiddels is de wet realiteit en bij een deel van de ondernemers ingeburgerd. (En bij een ander deel nog altijd niet bekend.) Dat wetgeving en realiteit nog al eens op gespannen voet met elkaar staan, is natuurlijk geen nieuws meer. De ene wet is zo dichtgetimmerd dat het dingen onhandig onmogelijk maakt, de andere wet is zo slap geformuleerd dat het zo aan flarden geschoten wordt. (Dat laatste is het makkelijkst te bereiken als er een senator, door belanghebbenden ingehuurd als mol, de wet bij de formulering al zwak maakt :-p)
-
Wanneer is het nou spam en wanneer niet?
Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Simpel vertaald zijn de punten van de spamklacht pagina: 1. Je mag mensen niet spammen 2. Je mag bedrijven alleen ongevaardg emails sturen als a. ze een emailadres op hun website hebben staan waarbij expliciet vermeld wordt dat het wel mag b. het een buitenlands bedrijf is 3. Je mag je eigen klanten wel email sturen 4. als je commerciele emails stuurt moet je a. duidelijk maken wie je bent b. de ontvanger de mogelijkheid bieden het stop te kunnen zetten Een heldere checklist. (anoniempje2012 interpreteert de wet wel vreemd: kan hij zijn bevinding onderbouwen? Nevermind: onderbouwing gelezen en te licht bevonden ;-) ) En intussen zijn de regels sinds januari verder aangescherpt: http://www.mt.nl/90/53701/management/nieuwe-e-mailregels-nog-strenger.html Enkele relevante punten: - Voordat iemand toestemming geeft moet diegenen weten hoevaak hij/zij mail kan verwachten. - Het gebruik van een noreply-emailadres is niet langer toegestaan
- Niemand kijkt onzichtbare video's
-
Efficiënte acculader gebaseerd op radiante energie
Een paar tips: zorg dat je precies weet wat welke SI-eenheid betekent. (Roepen dat 800 Watt 2000 Watt wordt, is een indicatie dat je wat doorelkaar gooit ;-) ) Ookal ben je een man van de praktijk ipv theorie, zul je een hele reeks vergelijkingen moeten opdissen en met een eenheden-vergelijking moeten komen waaruit blijkt dat er geen eenheid is verdwenen of verschenen. (Eind van de rit is elke eenheid te ontleden in een paar basiseenheden. Daarmee kwam Einstein aan het eind van zijn verhaal ook uit op E=mc^2. Vergissingen met eenheden hebben echter ook al eens een Marslander de diepe ruimte in gestuurd :P). Daarnaast zul je reproduceerbare proeven moeten doen met duidelijke resultaten. Over de video: deze is echt niet duidelijk. Ook de claim dat de klok op de video moet bewijzen dat het echt is, is onzin. De klok kan verzet worden (of zelfs in de montage gemanipuleerd worden) en bovendien zijn het verschillende shots, dus het kan net zo goed een week later opgenomen zijn. Sterker nog, door de wirwar van draden en elementen is het proces vrij ondoorzichtig, waardoor de videoklok bijna als enige bewijslast lijkt te dienen. Hierdoor verliest het nog meer van de geloofwaardigheid. Dus voortaan: - de elementen duidelijk opstellen, zodat het proces zo overzichtelijk is als een flowchart en vervolgens de verschillende elementen (al dan niet in nabewerking) labellen. - zoals eerder gezegd: bij ieder draadje live metingen uitvoeren (en resultaten de opslaan). Nico heeft je e een goed recept voor gegeven - bewijzen dat er onder de plank niets geks gebeurt. - theorie gebruiken om je ontdekking te onderbouwen (en vergissingen uit te sluiten) Voor zover deze late bijdrage van een ervaren filmmaker met een onvolledige aerospace engineering achtergrond. Succes met het bewijzen van het principe. Het is eerder gezegd: Galileo werd gestraft voor zijn gelijk, maar hij had wel bewijzen verzameld. Anders moet je inderdaad maar de link van Wouter volgen, lol... PS. 'Draadloze stroom' werd eind jaren '90 al gebruikt om onbemande vliegtuigjes voor weerobservaties van stroom te voorzien.
-
Wanneer is het nou spam en wanneer niet?
Helemaal waar: de wet zegt eigenlijk: leuk die nieuwe techniek, doe toch maar snail-mail. (Heeft de overheid nog aandelen post.nl? ;-) Aan de ene kant is het wel fijn dat er zulke regels zijn, aan de andere kant werkt het enorm beperkend voor ondernemers. Bovendien komt de meeste spam van over de grens. En het kost papier en brandstof om alles fysiek te versturen. Zoals al aan gegeven: de wet rept niet over aantallen, toon van de inhoud of 'persoonlijke' aanhef. (Die criteria zijn slechts circulerende internetsprookjes, die geëchood worden door mensen die zich niet hebben verdiept in de feitelijke regels.) Is het ongevraagd en commercieel? Dan is het spam. Kun je je niet afmelden bij de groothandels: dan is het ook spam, ongeacht of je in een bestand staat. Sterker nog: dan hadden ze per oktober 2009 moeten checken of je hun mails nog wilde ontvangen. Als je gewoon een bestaande klant bent, mogen ze je mailen met relevante berichten. Wil je er vanaf, dan moet dat eenvoudig kunnen en uitgevoerd worden. De regels worden steeds strenger, maar een deel van die (nieuwere) regels zijn, naar mijn mening, eigenlijk gewoon een vorm van etiquette. Ook een aanhef als: "Ik heb het mailadres van uw bedrijf geselecteerd op uw website, in de veronderstelling dat u daarmee open stond voor informatieve mail. Indien u mijn mail/informatie niet meer wenst te ontvangen, geef me dat dan even kort door, zodat ik dat in de toekomst zal uitsluiten."is eigenlijk onzinnig. Alsof het hebben van een deurbel betekent dat je openstaat voor 'het woord van de heer'. Dat emailadres staat natuurlijk op de website voor potentiële klanten ipv potentiële toeleveranciers. Het is ook nog steeds de omgekeerde volgorde: heel vervelend maar waar. Daarnaast is het inderdaad ook de manier van scammers: - u bent geselecteerd want - ik heb iets interessants - laat aub weten dat dit een werkend adres is (als je positief bent liefst met persoonsgegevens, als je negatief bent prima, dan nemen we je op in een ander bestand voor een andere poging ;-) ) Jouw Nederlands is gelukkig wel een stuk beter :P
-
Groupon gebruikt linkspam eigen medewerkers als marketingstrategie
Nee, want het gaat niet over abortus. Ja, want hij geeft niet om werkgelegenheid en heeft hiermee toch 1 (fictief?) persoon ontslagen gekregen. :P ---------------- De kous is nog niet af denk ik zo. Er is bloed geroken, dus ik verwacht dat de acties in het buitenland ook aan het licht zullen komen, waardoor het excuus totaal ongeloofwaardig wordt. Hopelijk hebben ze zelf nog wat bonnen voor een cursusreputatiemanagement liggen. ;)
- Groupon gebruikt linkspam eigen medewerkers als marketingstrategie
- Google bestraft geoptimaliseerde sites
-
Inspirerende / Motiverende films
In dat rijtje hoort natuurlijk ook American Gangster. Ondernemen in de onderwereld en dan ook nog je merk bewaken :-p 'Ed Wood' van Tim Burton vind ik behalve dolkomisch (en tragisch) en een liefdevol portret van de slechte regisseur eigenlijk ook inspirerend. Het gaat over het najagen van een droom en volhouden. Als filmmaker hoop ik wel dat mijn werk beter is dan dat van Ed Wood: hij is immers ooit uitgeroepen tot de allerslechtste regisseur ooit. "Ed, he hit the wall and you can see the fake wall move." "Nobody looks at the details: it's all about the big picture!" lol
-
Niet-exclusieve licentie mbt auteursrechten (bij een wedstrijd)
Herman, bedankt voor de snelle reply :) Ik begrijp heel goed wat de concequenties zijn. De foto's zouden mij normaal gesproken ook niets opleveren (dus nuchter bekeken verlies ik ook niets), maar stel je voor dat ik bij de nominaties zit, dan zien toch weer meer mensen wat ik kan. Het gaat er mij vooral om dat ik ze inderdaad zelf nog kan gebruiken, publiceren, etc. Het zou inderdaad netter zijn, dat als er aan verdient wordt, de maker er ook iets van terugziet. Ik denk er nog even over na :)
-
Niet-exclusieve licentie mbt auteursrechten (bij een wedstrijd)
In verband met een fotowedstrijd, heb ik een klein juridisch vraagje. In de voorwaarden staat: "De fotograaf verleent een niet-exclusieve, onbeperkte en kosteloze licentie, met het recht een sublicentie te verlenen, terzake alle (intellectuele eigendoms)rechten, waaronder in ieder geval begrepen het auteursrecht, met betrekking tot de ingezonden foto(’s)" Grotendeels heel duidelijk en logisch: ze willen geen rekening na publicatie. Anders kun je een foto als 'paard van Troje' inzenden. En dat ze een winnende foto gratis tot de laatste byte willen verslijten: prima: de credits blijven erbij staan. Het gaat mij om het 'niet-exclusieve'. Ik interpreteer dat als dat zij niet de enige zijn die die licentie kunnen krijgen, maar dat ik zelf ook nog de rechten heb op de foto en deze dus ook nog kan 'exploiteren' of publiceren. Aangezien ik soms misschien wel een 'taal-nazi' ben, maar dat ik van 'juridische haarkloverij' weinig kaas heb gegeten, vraag ik me af, of er hier iemand is, die de term 'niet-exclusieve' goed kan duiden in deze context. Misschien zit ik er helemaal naast. Alvast bedankt!
-
promotiefilm en auteursrechten
Wat Edo zegt: bij bestaand 'hitreportoir' (daar vallen ook flops onder: het gaat er om dat het muziek is, die via de (online) platenzaken te krijgen is/zou moeten zijn) betaal je voor de auteursrechten en het 'synchronisatierecht' (oftewel het recht om de muziek van een bestaande opname af te plukken en te gebruiken; de rechten van het label dus). In dit soort gevallen heb je te maken met de BUMA/Stemra. Voor bedrijfsfilms is het tarief (dacht ik zo uit mijn hoofd: sinds 2010 niet meer te maken gehad met de BUMA): €144,- (ex BTW) per 'blok van 30 seconden' van een track. (2 sec = 30 sec betalen, 31 sec = 60 sec betalen, van 2 tracks 5 sec = 2 x 30 sec betalen.) Er is echter ook een low-budgetregeling als de productie (excl. muziek) lager is dan €5000,-, dan betaal je minstens €200,- en maximaal 10% of 20% (ik twijfel even). Bij stockmuziek via BUMA/Stemra betaalje €60,- ex btw per blok van 30 sec. Maar stockmuziek is echter ook via andere (vak goedkopere) kanalen te verkrijgen. (Alleen is het aanbod niet overal hetzelfde en niet overal even goed.) En niet ieder componist meldt zijn/haar composities aan bij de BUMA/Stemra, dus die kunnen hun eigen tarieven bepalen. Dit is inderdaad allemaal exclusief het uitzendrecht voor TV. Daar gelden weer andere tarieven voor die afhankelijk zijn van de zender: lokaal, regionaal, nationaal, Benelux, Europa of wereldwijd. Bovendien kan de componist dan zelf een prijskaartje hangen aan het gebruik van de muziek. U2 bijvoorbeeld vraagt dan heel makkelijk een veelvoud van het standaardtarief. Weet iemand trouwens of het verkrijgen van toestemming voor het gebruik van muziek inmiddels al wat sneller gaat? De laatste keer duurde het 5 weken voor ik de licenties bevestigd kreeg. Bijna geen enkele opdrachtgever wil of kan zolang wachten.
-
Kansen in de crisis: besparen op huisvesting
Duidelijke column met concrete tips. Laten we wel wezen: in de vastgoed was er de afgelopen 15 jaar geen varkenscyclus: ook voor de crisis was er al een overschot qua bedrijfsruimte en toch werd er bijgebouwd en bleven tarieven stijgen. Die loze ruimte is eigenlijk de letterlijke lucht in de vastgoedbubbel. :-p
-
Neuromarketing en het koekje bij de thee
Je hebt het (zeker deels) bij het rechte eind: op YouTube plaatsen levert een bijdrage aan de vindbaarheid in Google. Daarnaast kun je vanaf YouTube eenvoudig embedden of doorlinken vanaf social media. Grappige, groffe, geweldadige en 'geile' (omdat het goed allitereert als het met een 'g' begint) filmpjes (of belabberd slechte filmpjes) worden door 'fans' gedeeld of zelfs online gezet. Net als sommige reclames uit de oude doos. Het is ook voor reclamebureau's een mooi platform voor het portfolio, dus dat speelt soms ook mee. Bij de gemiddelde reclame denkt men niet: "zo als iemand dan zoekt in YouTube naar een koekje, dan duiken we op." Dangaat het echt om het uitzenden op zenders of websites. Voor dat laatste moet het toch online gezet worden, maar ook als het voor TV is: het is al gemaakt, dus uploaden is een kleine stap. Met als groot voordeel dat het gevonden en gedeeld kan worden. Het is dus ook een beetje afhankelijk van de gestelde doelen, wat de insteek achter het uploaden is, maar zolang het niet om een erbarmelijk slecht filmpje gaat, kan het zeker geen kwaad om zelfs een commercial op YouTube te zetten. Of er veel naar gekeken wordt is afhankelijk van de spraakmakendheid en de campagne er achter.
-
Niemand kijkt onzichtbare video's
@Jerry: met Dailymotion heb ik niet veel ervaring. Ik heb dan ook geen idee of je video's kunt afschermen of beveiligen met een wachtwoord. Ik zou zeggen probeer het allemaal uit. Maak een filmpje (desnoods met een mobieltje) van de kat, de hond of het uitzicht uit het raam en upload dit naar YouTube, Vimeo en Dailymotion en probeer wat het beste werkt voor jouw situatie. Succes!
-
Niemand kijkt onzichtbare video's
Via YouTube kun je inderdaad de toegang beperken tot bepaalde YouTube-accounts, maar dan is het aantal accounts dat toegang heeft beperkt. Op YouTube kun je ook video's als unlisted zetten, zodat ze niet met een search gevonden kunnen worden, maar de directe link is nog steeds makkelijk te verspreiden. (Voor zo ver ik wijs word uit de controls op http://code.google.com/apis/youtube/player_parameters.html#controls kun je de link niet verbergen.) Op Vimeo kan een video met een wachtwoord beschermd worden: dus dan kun je alleen kijken als je een wachtwoord hebt. (Dan zul je na moeten denken over regelmatige wachtwoord veranderingen om ex-abonnees geen toegang meer te geven. Het nadel is dat er telkens bij iedere video ingelogd moet worden.) Dit zijn manieren om video's af te schermen. Als je complete pagina's wilt afschermen, zul je met een goede webbouwer moeten gaan praten en de videofiles op de eigen server hosten. (Met alle compatability-problemen die daardoor kunnen ontstaan, zoals in punt 5 aangegeven staat.)
- Neuromarketing en het koekje bij de thee