Jump to content

Marten H.

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    adviseur
  • Gender
    Male
  • Address
    Storkstraat 1-3, Zoetermeer, 2722NN, Netherlands
  • First name
    Marten
  • Last name
    Havenaar
  • Company or organization name
    Blomsma Print & Sign
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    Zoetermeer
  • Phone number
    079 - 330 10
  • Branch
    Huisvesting & vastgoed
  • Website address
  1. Mijn advies: 99% van particulieren zijn op zoek naar producten of diensten via internet. Ik raad daarom zeer sterk aan een goede website te maken die gevonden wordt (SEO) in combinatie met een gerichte Adwords zoekwoorden campagne. Let daarbij wel op dat het heel gemakkelijk op je site is om conversie te creeren (invulformulieren, webshop o.i.d) Reclameflyers werken nauwelijks tenzij het gaat om de wekelijkse aanbiedingen van een winkel. Zowieso is je persoonlijke netwerk erg belangrijk, daaruit kun je heel veel business halen. Dus: via hyves, facebook, linkedin, twitter en blogsites waar je dit netwerk opbouwt waarneer relevant vertellen over je bedrijf (kijk uit dat je niet te pas en onpas reclame loopt te maken, informatie moet op dat moment relevant zijn). Daarnaast adviseer ik je om visitekaartjes te maken die opvallen of waar mensen iets aan hebben zodat het niet weggegooid of vergeten wordt. Tip van een kennis: maak van je visitekaartje een standaartje met een kalender op de achterzijde!
  2. Beste Bob, Het gebeurd wel eens dat bijvoorbeeld oude bussen of aanhangers worden gebruikt voor reclameuitingen langs de weg. Sowieso heb je voor "vaste" (niet mobiele) reclameuitingen officieel een vergunning van de welstand nodig.. Ik weet niet waar je gevestigd zit maar in sommige gemeenten (met name rondom het 'groene hart' en het westland) zijn de regels erg streng. Als je een bus, aanhanger o.i.d. langs de weg plaatst, zou ik adviseren deze eens in de zoveel tijd te verplaatsen. Als er namelijk klachten worden ingedient bij de welstand staan ze direct op de stoep. Sowieso is het verstandig om gemeentelijke grond te mijden, misschien kun je een deal maken met lokale bewoners / ondernemers http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-ik-een-reclamebord-langs-de-weg-plaatsen.html Succes ermee, weet dat velen je voor gingen in ludieke acties op, langs en over de weg: http://peterevers.wordpress.com/2007/02/09/guerillamarketing-top-10/ EDIT: Bron: Rijksoverheid
  3. Mijn ervaringen met SEA vs SEO is dat bij SEO de "bezoekerskwaliteit" en de conversie hoger is. DIt omdat mensen vaak concreet zoeken en organische zoekresultaten "betrouwbaarder' achten. Het grote voordeel van SEA echter is om campagnematig veel traffic en dus business te kunnen genereren. Op de korte termijn is SEA beter te managen dan SEO, omdat je bij SEO eigenlijk moet afwachten wanneer en hoe Google je indexeert. Ander voordeel van een goede SEA campagne is combinatie met SEO is dat het elkaar versterkt. Google lijkt bij de ranking van organische zoekresultaten ook rekening te houden met de SEA campagnes van bedrijven.
  4. Het nieuwsbericht is dus ook niet volledig, omdat het hier geen teksten betreft die geprojecteerd worden op de gevel, maar middels zelfklevend vinyl worden aangebracht.
  5. Bijgaand het bewuste persbericht wat sinds gisteren online staat: http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-France/article/detail/485942/2010/05/26/Tourcitaten-op-Rotterdamse-gebouwen.dhtml
  6. Iedereen bedankt voor de reacties, kort samenvattend: - Letterlijk overnemen van persberichten mag alleen door andere persinstituten - Citeren, refereren en linken naar het orginele bronbestand mag onder voorbehoud van auteursrecht - Opdrachtgever mag uitvoerende partij in de leveringsvoorwaarden verbieden PR te maken - Het persoonlijk doorsturen van het genoemde persbericht in eigen netwerk is toegestaan Update: Gisteren is er kort met de opdrachtgever gesproken over de PR. Op vriendelijk verzoek doen we er lopende het evenement niets mee op bijnv. website e.d. Doorsturen van het persbericht van de organisatie naar eigen relaties is wel toegestaan in het kader van "informeren". Na afloop van het project gaan we nog eens om de tafel...
  7. Ik volgde een paar maanden geleden een workshop Adwords voor gevorderden aangezien in al 2 jaar met dit fenomeen aan de slag ben. Verbazingwekkend wat ik daar allemaal weer bij heb geleerd hoe je Google het meeste kan 'pleasen' zodat je meer resultaat boekt voor hetzelfde geld. Campagnes inrichten op specifiek product of acties werkt als een speer, zeker met relevante landingspagina's voor die specifieke producten / acties. Ter illustratie: laatste 6 maanden + 40% clicks met een stijging van clickratio met 100%. Dit alles zonder kostenstijging, sterker nog met een verlaging van het dagbudget met 10%!
  8. We spreken hier over een internationaal sportevenement met een dermate groot commercieel belang dat officieel alleen de partners (lees: sponsoren) gebruik mogen maken van de officiele PR rondom het project. Vergelijkbaar is bijvoorbeeld de Champions Leage of de Formule 1. Vandaar dat de stichting die de organisatie in handen heeft niet wil dat bedrijven buiten de sponsors om meeliften op het succes. Voor de uitvoerende partij is dit echter anders omdat deze ook veel verkoopinvesteringen heeft moeten doen om de opdracht binnen te halen, deels met het oog op de PR-waarde.
  9. Een inhoudelijke vraag voor een ieder die hier meer over kan vertellen: Morgen wordt er in de landelijke media een persberciht geplaatst betreft een opzienbarend project dat wordt opgeleverd. Daarbij wil de opdrachtgever niet dat de uitvoerende partijen in beeld worden gebracht in de bewuste media. Natuurlijk wil de uitvoerende partij hier ook meer mee. Is het toegestaan dat de uitvoerende partij de bewuste publicatie als bronlocatie overneemt op haar eigen website in het kader van: "wij mochten werken voor..." Graag jullie reactie!
  10. Heb er persoonlijk nog steeds goede ervaringen mee ;)! * werkt profiel bij* OT: Het bestickeren van auto's is één, veel belangrijker is om de gewenste exposure waarde te bepalen. Oftewel: Wie en Wat wil je ermee bereiken. Met deze informatie kun je het bedrijf die e.e.a. gaat uitvoeren huiswerk meegeven om met een gedegen voorstel te komen wat aansluit bij het budget en de toepassing.
  11. Beste Addy, Prijzen voor autobestickering lopen uiteen van € 250 voor een "simpele" uitvoering tot +/- € 2500,- voor het volledig inpakken met full color. Ik heb goede ervaringen Mod edit: naam bedrijf verwijderd. Veel doorzichtiger wordt het niet Marten. Je logt in op een mailadres van het bedrijf waar je claimt goede ervaringen mee te hebben. En dan nog het lef om onder iemand die een waarschuwing wegens spam kreeg exact hetzelfde te doen, not very nice.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept