Jump to content

Cosara

Legend
  • Content Count

    4,176
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Cosara last won the day on July 31

Cosara had the most liked content!

Community Reputation

484

Personal info

Register

  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    juridische en fiscale zaken
    internationaal ondernemen

Company info

  • Branch
    Administratie & accountancy
  • Branch 2
    Juridisch
  • Branch 3
    Intellectueel eigendom
  • Website address
  1. Voor Frank86 zijn ze waar. De vele uitzondering in de door u aangehaalde referentie zijn op de twee vragen van Frank86 niet van toepassing.
  2. Privé, daarmee vervalt het lage mrb-tarief en betaald u ook bpm. Wat verstaat u onder een ‘grote’ auto? Wilt u een personenauto ombouwen naar een bestelauto, passagiersstoelen eruit en een verhoogd dak aanbrengen? Eisen aan ombouw en inrichting. Welke auto's zijn bestelauto's?
  3. Omzet die u haalt uit leveringen en diensten die zijn vrijgesteld van btw tellen niet mee voor de berekening van de omzetgrens van de KOR, als ook subsidies.
  4. Gaat 'm niet worden. Is reeds op 23-05-2005 geregistreerd door Xin Net Technology Corporation en nog steeds bezet.
  5. Uw arbeid kan daarmee gezien worden als persoonlijke onbelichaamde goodwill. Deze is onlosmakelijk verbonden met u als persoon en daarom niet overdraagbaar op de overblijvende firmant. U heeft daarmee geen recht op goodwill. Een directeur van een EMZ of een VOF (bestaande uit louter natuurlijke personen) geniet geen salaris maar slechts winst uit onderneming (EMZ) of een arbeidsbeloning en winstdeling (VOF).
  6. Laat ik er een voorbeeld bij geven: Toyota We hebben het hier niet over sociaal ondernemerschap, ook niet over het maken van verkeerde keuzes en het verzwijgen van productiefouten in een onderneming, maar over private sociaal-maatschappelijke onderwerpen.
  7. Dat is ook erg onverstandig. Dan doe je je anders voor dan je bent. Dat gaat op den duur mis... Nee, je doet je niet anders voor dan je bent, je brengt het 'gewoon' niet ter sprake. Vaak genoeg geeft het geen toegevoegde waarde aan de onderneming. You can't please them all.
  8. Heb je de aandacht nodig? Wil je meer bekendheid verwerven? Heb je specifieke doelgroepen op het oog? Is controversiële marketing het risico wel waard? Heb je überhaupt wel controversiële marketing nodig? Is controversiële marketing een goed idee?
  9. U heeft de smaak verkeerd beoordeeld. Als het gaat om goederenvervoer zou een bestelauto beter passen. 21% BTW terugvorderen. geen BPM. 28% investeringsdaftrek (geldt ook voor gebruikte bestelauto's) Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto (geen rittenadministratie bijhouden) goedkoper dan een nieuwe Audi van 80.000 euro (of een oude voor minder). Ook met een hedendaagse bestelauto kan je representatief voor de dag komen. Gelukkig maar. Er zijn maar bar weinig ondernemers c/q ondernemingen die zich daar iets van aantrekke
  10. Het zou mooi zijn, maar dezelfde korting, als opgebouwd met de eerste auto, en met meerdere bestuurders ? Een tweede auto? Zo zit het met je schadevrije jaren.
  11. Die 19 cent is bij veel auto's niet genoeg, zeker bij een auto met hoge lasten zoals verzekering, motorrijtuigenbelasting, brandstof en onderhoud. Die 19 cent betreft overigens een onbelaste kilometervergoeding - belastingvrij dus. Je mag best een hoger bedrag in rekening brengen - 42 cent of een ander marktconform bedrag - maar over het meerdere van die 19 cent moet je inkomstenbelasting betalen. Een kwestie van rekenen of dat financieel interessant is.
  12. Genoeg ondernemers die zich blind staren op een marginaal fiscaal voordeel en draait het slechts om geld en privaat genot. Geenszins een belerend vingertje naar u toe, maar als ondernemer zou ik zaken anders benaderen. Binnen redelijke grenzen is fiscaal alles mogelijk. Er moet dan wel een heretikettering van de privé auto plaatsvinden.
  13. Dat wordt dan een dure boodschappenwagen. Daar kan ik geen enkel zakelijk rendement in ontdekken. Het enigste rendement wat ik mij kan voorstellen, is dat je de auto enkel en aleen koopt voor privé geneugten, maar ja, dan zit je met een bijtelling. Maakt hoegenaamd geen verschil. Een VOF bestaande uit natuurlijke personen is niets meer dan twee eenmanszaken die onder een gemeenschappelijke naam en noemer opereren. In uw geval is een VOF eigenlijk niet mogelijk omdat er geen gezamenlijke activiteiten zijn.
  14. Fiscusproof bestaat niet. Het is de bestuurder die nog steeds zelf moet aangeven welke rit (geheel of gedeeltelijk) privé en/of zakelijk is. Bovendien vindt er geen identificatie van de bestuurder plaats. Iedereen kan met een boodschappenlijstje naar een groothandel rijden. Mij lijkt het goedkoper en veel efficiënter om het te laten bezorgen, of twee keer rijden, dát kan natuurlijk ook. Een tweede auto kopen betekent ook dat de autoverzekering begint met nul schadevrije jaren, waardoor de autokosten hoger worden. Het geschetste verhaal kom je, in de voorbije tien
  15. ter aanvulling: Een tattooshop beginnen, zo pak je het aan. Anyone who wishes, is allowed to do tattooing. A tattoo-training is not mandatory, nor any kind of diploma, but insufficient basic knowledge and expertise can lead to dissatisfied customers or dangerous situations, for example because hygiene is not in order.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept