Volgende situatie: ben gebeld voor een spoedklusje, kaartjes maken voor verspreiding, ontwerp + klein aantal printen.
Geen probleem, kaartjes gemaakt, ontwerp was akkoord, geprint, zijn afgehaald en ter plaatse betaald.
Daarna telefoontje dat de kaartjes wat klein waren en of ik grotere kon maken. Ook dat werd goedgekeurd en heb ik geprint.
Ook de vraag of ik een brochure kon maken, aan de hand van hun website. Voorbeeld gemaakt en gemaild naar de persoon en het bedrijf.
Afhalen van de kaartjes gebeurt echter niet, ondanks de spoed die er was. Reactie op de brochure blijft uit.
Afgelopen vrijdag de factuur naar het bedrijf gemaild met de boodschap dat de kaartjes nog steeds lagen te wachten en de vraag hoe het met de brochure was.
Antwoord was dat dit niet in opdracht van het bedrijf was gebeurd en dat de factuur dus niet betaald zal worden.
Wat is het slimste om te doen: huidige factuur in stand houden en later naar incasso doorsturen? (het bedrijf wist er van, ze hadden het ontwerp van de brochure gezien in de mail maar daar niet op gereageerd).
Of is het slimmer om een credit naar het bedrijf te sturen en de factuur zo op te stellen dat deze aan de betreffende werknemer is gericht. Daar heb ik uiteraard geen adresgegevens van, maar wel 2 mailadressen en kan per adres het adres van het bedrijf?
Hoor graag wat de beste werkwijze is.
Gaat overigens om een klein bedrag wat echt verlies zal zijn, de rest is investering in tijd van het ontwerp maken. Heeft dus wat vrije tijd gekost ;-)