- Domeinnamen en de Balans
-
Domeinnamen en de Balans
Goedemiddag, Het volgende: In 2011 kochten wij voor ± 15.000 euro aan domeinnamen. Wordt dit bedrag gewoon weggeboekt in de kostensfeer, is dit voorraad of wordt het op een andere manier op de balans geactiveerd. Eenzelfde bedrag gaven wij ook uit aan het inrichten en bouwen van webshops + ordersysteem. Wordt dit geactiveerd op de balans of gewoon in de kostensfeer weggeboekt. Het bedrag vindt ik namelijk nogal groot om gewoon af te boeken in de kostensfeer. Bij voorbaat dank voor Uw adviezen en antwoorden, Maarten
-
Klant wil niet betalen ondanks contract
Heb je een factuur gestuurd? (met als tekst; "conform onze overeenkomst nr d.d. bereken wij U...) Zo ja is deze factuur betwist? Indien niet binnen een redelijke termijn wordt betwist/gereclameerd gewoon voor laten komen. En indien de factuur wel betwist wordt ook voor laten komen. Het heeft meestal weinig zin te gaan discussiëren, en het contract heb je gemaakt om dat te voorkomen.
- Hoe herken je een toekomstige wanbetaler?
-
Mijn dealers nemen mijn teksten over - wat nu?
kraanvogel reageerde op Laura van der Helm's topic in Intellectueel eigendomsrecht en productbeschermingGoogle houdt bij wie als eerste de content plaats. Indien een website een tekst dupliceert wordt hun content gezien als duplicaten niet de jouwe. Ik ben gestopt me hieraan te ergeren.
- Webshop - SEOshop of Magento?
-
Facturen met buitenlandse valuta
Kun je het niet wegboeken tegen de koers van de factuur datum. Wanneer de factuur betaald wordt kun je een evt verlies of winst toch wegboeken als valutarisico? Als je het niet weet kun je het niet boeken en zul je een aanname moeten doen toch? Wat ook werkt is de buitenlandse valuta lenen ter grootte van de factuur ten tijde van de factuurdatum.(in ieder geval tegen valutarisico)
-
meubeltransport naar Frankrijk
Hoi Nicole, Transport zelf organiseren is duurder. Ik heb misschien wat tips voor je: Reken bij de verkoopprijs van elk meubel zeg 15 a 20 euro transport in de inkoop mee. Dit valt voor de klant niet op en bij 4 meubelstukken heb je 80% van het transport betaald. (en bij een complete set kun je het zelfs verkopen als gratis verzending) probeer dus altijd het vervoer in het product zelf te krijgen, klanten hebben geld over voor je product niet voor transport of verpakking Concurrenten van je in de meubelbrache hebben hetzelfde probleem. Voor hen is frankrijk net zo groot. Of de marge te hoog is kun je niet bepalen, je hebt immers geen concurrentie. Begin hoger qua marge, zakken kan altijd nog. Qua kostprijs voor een vrachtauto moet je +/- 1,15/km tellen + tol indien het een beetje courante bestemming betreft. Omdat jou product een volume product is kan het voordeel opleveren om in frankrijk te monteren. Dit heeft zin indien een volle vrachtwagen minder dan 25ton netto weegt = 40T bruto
-
Kinderwagen online verkopen
@ Highio Gooi die vermoedens overboord en ga binnenkort naar de KuJ. -> Wat is KuJ? Waarom wil je kinderwagens verkopen? -> Orderwaarde relatief hoog. Verpakking eenvoudig te verzenden. Concurrentie nihil. Prijzen liggen ± 20% hoger En waarom in het buitenland? -> Omdat de internetmarkt hier nog een jaar of 5 achterloopt en de concurrentie nog nihil is hebben we een vennootschap opgericht lokaal met een bedrijf welke we de taal spreekt (en al lang mee samenwerken) En waarom via een webshop? -> Omdat we hiermee ervaring hebben. Het gaat overigens om een webwinkel die we mee opzetten, maar voor de rest participeren.
- Kinderwagen online verkopen
-
Kinderwagen online verkopen
Beste Lezer, In het buitenland willen wij wellicht een webwinkel met kinderwagens starten. Nu lijkt de kinderwagenbranche nogal een gesloten markt (lees verplichte adviesverkoopprijzen etc) Voor ons is het moeilijk te bepalen wat de evt. te behalen marge op merkkinderwagens is. Nu is mijn vermoeden dat de verkopers van de "grote merken" hun klanten het dealerschap ontzegt wanneer van de adviesverkoopprijs wordt afgeweken. Iemand ervaring welke brutomarge normaal te behalen valt?
-
File probleem oplossing.
Is het dan ook zo dat mensen die minder geld hebben of mischien zelfs jan modaal later gaat beginnen? De bouwvakker komt om 10:30 aanzakken. Op zich is het natuurlijk ideaal wanneer een snelweg optimaal benut wordt, maar ik geloof niet dwt dit in praktijk zal werken. Het probleem is dat veel mensen tegelijkertijd naar hun werk moeten. Veel beroepsgroepen moeten hun werk buiten de deur doen en het liefst met daglicht. Deze mensen worden dan gedwongen meer te gaan betalen om hun werk te doen.
- MeerPagerank optimalisatie analyse service
-
Merknaam EU & Zwitserland
Voor wie het nog mag interesseren. Gekozen is niet voor de gewenste te gaan i.v.m. het eventuele risico binnen de toekomst. Voor ons is niet aantoonbaar dat de Zwitserse partij geen gebruik heeft van hun handelsnaam buiten Zwiitserland. Derhalve moet er weer gedacht worden aan een mooie nieuwe merknaam. Bedankt voor jullie reacties.
- Merknaam EU & Zwitserland
kraanvogel
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht