kraanvogel

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

kraanvogel's trofeeën

  1. Het gaat om beiden. De domeinnamen zijn / worden gekocht als investering en kunnen zowel voor doorverkoop en eigen gebruik bestemd zijn.
  2. Goedemiddag, Het volgende: In 2011 kochten wij voor ± 15.000 euro aan domeinnamen. Wordt dit bedrag gewoon weggeboekt in de kostensfeer, is dit voorraad of wordt het op een andere manier op de balans geactiveerd. Eenzelfde bedrag gaven wij ook uit aan het inrichten en bouwen van webshops + ordersysteem. Wordt dit geactiveerd op de balans of gewoon in de kostensfeer weggeboekt. Het bedrag vindt ik namelijk nogal groot om gewoon af te boeken in de kostensfeer. Bij voorbaat dank voor Uw adviezen en antwoorden, Maarten
  3. Heb je een factuur gestuurd? (met als tekst; "conform onze overeenkomst nr d.d. bereken wij U...) Zo ja is deze factuur betwist? Indien niet binnen een redelijke termijn wordt betwist/gereclameerd gewoon voor laten komen. En indien de factuur wel betwist wordt ook voor laten komen. Het heeft meestal weinig zin te gaan discussiëren, en het contract heb je gemaakt om dat te voorkomen.
  4. Wat mij altijd opvalt is haast! Men wil de producten snel hebben geleverd want het is voor iets erg belangrijks. En de betaling die komt wel goed, zorg eerst maar dat je het snel levert.
  5. Google houdt bij wie als eerste de content plaats. Indien een website een tekst dupliceert wordt hun content gezien als duplicaten niet de jouwe. Ik ben gestopt me hieraan te ergeren.
  6. Met magento kun je op zich wel snelle laadtijden halen. Wij halen met een paar van onze shops een gemiddelde laadtijd van 106ms. Volgens mij is veel lager niet haalbaar.
  7. Kun je het niet wegboeken tegen de koers van de factuur datum. Wanneer de factuur betaald wordt kun je een evt verlies of winst toch wegboeken als valutarisico? Als je het niet weet kun je het niet boeken en zul je een aanname moeten doen toch? Wat ook werkt is de buitenlandse valuta lenen ter grootte van de factuur ten tijde van de factuurdatum.(in ieder geval tegen valutarisico)
  8. Hoi Nicole, Transport zelf organiseren is duurder. Ik heb misschien wat tips voor je: Reken bij de verkoopprijs van elk meubel zeg 15 a 20 euro transport in de inkoop mee. Dit valt voor de klant niet op en bij 4 meubelstukken heb je 80% van het transport betaald. (en bij een complete set kun je het zelfs verkopen als gratis verzending) probeer dus altijd het vervoer in het product zelf te krijgen, klanten hebben geld over voor je product niet voor transport of verpakking Concurrenten van je in de meubelbrache hebben hetzelfde probleem. Voor hen is frankrijk net zo groot. Of de marge te hoog is kun je niet bepalen, je hebt immers geen concurrentie. Begin hoger qua marge, zakken kan altijd nog. Qua kostprijs voor een vrachtauto moet je +/- 1,15/km tellen + tol indien het een beetje courante bestemming betreft. Omdat jou product een volume product is kan het voordeel opleveren om in frankrijk te monteren. Dit heeft zin indien een volle vrachtwagen minder dan 25ton netto weegt = 40T bruto
  9. @ Highio Gooi die vermoedens overboord en ga binnenkort naar de KuJ. -> Wat is KuJ? Waarom wil je kinderwagens verkopen? -> Orderwaarde relatief hoog. Verpakking eenvoudig te verzenden. Concurrentie nihil. Prijzen liggen ± 20% hoger En waarom in het buitenland? -> Omdat de internetmarkt hier nog een jaar of 5 achterloopt en de concurrentie nog nihil is hebben we een vennootschap opgericht lokaal met een bedrijf welke we de taal spreekt (en al lang mee samenwerken) En waarom via een webshop? -> Omdat we hiermee ervaring hebben. Het gaat overigens om een webwinkel die we mee opzetten, maar voor de rest participeren.
  10. @ Robbert, Dat begrijp ik en gebeurt ook. Punt is dat vooralsnog een beperkt aantal merken niet wenst te verkopen en ik wil achterhalen wat de marge op deze producten zou zijn. Nevenimport is ook altijd een optie.
  11. Beste Lezer, In het buitenland willen wij wellicht een webwinkel met kinderwagens starten. Nu lijkt de kinderwagenbranche nogal een gesloten markt (lees verplichte adviesverkoopprijzen etc) Voor ons is het moeilijk te bepalen wat de evt. te behalen marge op merkkinderwagens is. Nu is mijn vermoeden dat de verkopers van de "grote merken" hun klanten het dealerschap ontzegt wanneer van de adviesverkoopprijs wordt afgeweken. Iemand ervaring welke brutomarge normaal te behalen valt?
  12. Is het dan ook zo dat mensen die minder geld hebben of mischien zelfs jan modaal later gaat beginnen? De bouwvakker komt om 10:30 aanzakken. Op zich is het natuurlijk ideaal wanneer een snelweg optimaal benut wordt, maar ik geloof niet dwt dit in praktijk zal werken. Het probleem is dat veel mensen tegelijkertijd naar hun werk moeten. Veel beroepsgroepen moeten hun werk buiten de deur doen en het liefst met daglicht. Deze mensen worden dan gedwongen meer te gaan betalen om hun werk te doen.
  13. Voor wie het nog mag interesseren. Gekozen is niet voor de gewenste te gaan i.v.m. het eventuele risico binnen de toekomst. Voor ons is niet aantoonbaar dat de Zwitserse partij geen gebruik heeft van hun handelsnaam buiten Zwiitserland. Derhalve moet er weer gedacht worden aan een mooie nieuwe merknaam. Bedankt voor jullie reacties.
  14. Navraag is gedaan bij een IE - professional (antwoord volgt) . Het registreren heeft niet zoveel omhanden dus doen we zelf.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.