1889 Geplaatst: 23 januari 2012 1889 220 10 Geplaatst: 23 januari 2012 Ik heb het zo vaak meegemaakt: iemand doet zich voor als grote speler, maar blijkt, als het puntje bij het paaltje komt, niet kredietwaardig te zijn. Vandaag weer één: doet zich voor als groothandel, pretendeert met hele grote orders te komen, maar blijkt een onduidelijk webshopje te zijn. Inmiddels, na een paar jaar ondernemerschap, herken ik het, maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Ooit heeft meesteroplichter Pieter Knabben me voor vele euro's getild. Met name voor startende ondernemers, maar ook voor de gevorderden, lijkt het me goed om die dingen op te sommen waarbij alle alarmbellen afgaan. Dit zijn die van mij: - De prijs, laat staan het product, is voor de "geïnteresseerde" niet relevant. Hij/zij stelt vooral vragen over betalingsvoorwaarden - Er wordt met 06-nummers en postbussen gewerkt - Een persoonlijke afspraak valt niet te maken, alles moet via telefoon, of liever nog, per mail - Op de website staan geen referenties van klanten - De "geïnteresseerde" is nooit geïnteresseerd in een eerste kleine order om uit te proberen, maar schermt altijd met megabestellingen Aanvullingen? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/ Delen op andere sites More sharing options...
Raoul K Geplaatst: 23 januari 2012 Raoul K 946 40 Geplaatst: 23 januari 2012 Ik vind je opsomming slecht. Ik heb nog nooit een leverancier wanbetaald , en al je alarmbellen zouden afgaan. Gelukkig drink ik geen wijn! :) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362384 Delen op andere sites More sharing options...
Zomaar iemand Geplaatst: 23 januari 2012 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 23 januari 2012 DAt de alarmbellen afgaan wil niet zeggen dat men niet aan je levert, maar eerder dat de eerste 3 bestellingen vooraf betaald moeten worden en dat daarna je krediet stopt bij 5 000 euro oid. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362386 Delen op andere sites More sharing options...
John Kode Geplaatst: 24 januari 2012 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 24 januari 2012 Ik vind dat Pieter hier wel een handig topic start, al heb ik zelf de business niet die risico loopt. Voor alle ondernemers lijkt me het nuttig als men negatieve ervaringen als deze uitwisselt. Daarom schop ik het onderwerp maar weer even omhoog in de hoop dat er idd aanvullingen komen. groet, John Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362621 Delen op andere sites More sharing options...
Jaap B Geplaatst: 24 januari 2012 Jaap B 277 36 Geplaatst: 24 januari 2012 Wisselvallig betalingsgedrag. De ene keer betaald de klant de factuur binnen 5 dagen betaald en de andere pas na 4 weken. Je kunt de klok er op gelijk zetten dat het een keer mis gaat. Dit betekent niet dat de klant daadwerkelijk een wanbetaler wordt, maar de kans is groot dat je aan moet manen, of er achteraan bellen. Bossewinkel tuindecoratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362635 Delen op andere sites More sharing options...
dennizvd Geplaatst: 24 januari 2012 dennizvd 148 4 Geplaatst: 24 januari 2012 Eerst betalen dan pas leveren lijkt mij een prima risicobeperkende maatregel. Leuk voor de kopende partij voortaan dat je geleverd krijgt en daarna pas hoeft te betalen, maar het is niet voor niets eeuwen lang anders gegaan. Als je bij een branchevereniging aangesloten bent zal dit wel genoeg vertrouwen geven dat de klant als eerst wil betalen. © 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362659 Delen op andere sites More sharing options...
retep Geplaatst: 24 januari 2012 retep 95 4 Geplaatst: 24 januari 2012 Ik denk dat het probleem bij wanbetalers is dat je het eigenlijk nooit kan inschatten.. Ikzelf ben (door slechte ervaringen) bij nieuwe klanten altijd voorzichtig. Wat dennizvd zegt is wel een goede oplossing voor een leverancier maar ik denk dat veel klanten afhaken als ze alles van te voren moeten betalen. Ligt misschien ook wel een beetje aan de branche maar in de metaal, bouw, automotive branche enzovoort ga je dit nooit voor elkaar krijgen. Bij een winkel, webdesign en nog wat andere branches misschien wel.. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-362691 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 7 februari 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 7 februari 2012 Helemaal mee eens! Al loop je altijd wel risico met zaken doen, niet alleen als leverancier maar ook als klant zijnde. Eerst betalen dan pas leveren lijkt mij een prima risicobeperkende maatregel. Leuk voor de kopende partij voortaan dat je geleverd krijgt en daarna pas hoeft te betalen, maar het is niet voor niets eeuwen lang anders gegaan. Als je bij een branchevereniging aangesloten bent zal dit wel genoeg vertrouwen geven dat de klant als eerst wil betalen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-365078 Delen op andere sites More sharing options...
kraanvogel Geplaatst: 7 februari 2012 kraanvogel 19 1 Geplaatst: 7 februari 2012 Wat mij altijd opvalt is haast! Men wil de producten snel hebben geleverd want het is voor iets erg belangrijks. En de betaling die komt wel goed, zorg eerst maar dat je het snel levert. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-365116 Delen op andere sites More sharing options...
Ondernemen is een keuze Geplaatst: 9 februari 2012 Ondernemen is een keuze 28 1 Geplaatst: 9 februari 2012 Ja, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, haastige spoed is zelden goed! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-365486 Delen op andere sites More sharing options...
Iwan van Geelen Geplaatst: 9 februari 2012 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 9 februari 2012 Ik heb het zo vaak meegemaakt: iemand doet zich voor als grote speler, maar blijkt, als het puntje bij het paaltje komt, niet kredietwaardig te zijn. Vandaag weer één: doet zich voor als groothandel, pretendeert met hele grote orders te komen, maar blijkt een onduidelijk webshopje te zijn. Inmiddels, na een paar jaar ondernemerschap, herken ik het, maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Ooit heeft meesteroplichter Pieter Knabben me voor vele euro's getild. Met name voor startende ondernemers, maar ook voor de gevorderden, lijkt het me goed om die dingen op te sommen waarbij alle alarmbellen afgaan. Dit zijn die van mij: - De prijs, laat staan het product, is voor de "geïnteresseerde" niet relevant. Hij/zij stelt vooral vragen over betalingsvoorwaarden - Er wordt met 06-nummers en postbussen gewerkt - Een persoonlijke afspraak valt niet te maken, alles moet via telefoon, of liever nog, per mail - Op de website staan geen referenties van klanten - De "geïnteresseerde" is nooit geïnteresseerd in een eerste kleine order om uit te proberen, maar schermt altijd met megabestellingen Aanvullingen? Dus als ik jouw site bekijk dan lever ik jou niet op krediet? geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-365492 Delen op andere sites More sharing options...
1889 Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur 1889 220 10 Geplaatst: 9 februari 2012 Scherp ;) Op mijn website staan wel referenties van klanten én het echte adres. En een persoonlijke afspraak maak ik graag. Ik vind het inderdaad niet vertrouwenwekkend overkomen dat ik nog geen vast nummer heb geregeld. Dus dat komt er aan. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35200-hoe-herken-je-een-toekomstige-wanbetaler/#findComment-365512 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen