RobertR

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

RobertR's trofeeën

  1. als je het zelf wil doen kan je eens kijken naar Power Query, een Excel-plugin. Kan je veel dingen mee automatiseren. Maar anders een python-programmeur zoeken, eventueel 1tje met specifieke ervaring met jouw verkoopplatformen. Denk dat 1 persoon prima dit zou kunnen doen mits ervaring, lijkt me veel te uitdagend (en riskant voor jou) om dit bij een student te leggen.
  2. Hoi, heb al een jaartje of twee met het idee lopen stoeien voor een nieuwe en betere studiekeuze website maar er nooit iets concreets mee gedaan omdat ik teveel obstakels zag, obstakels waarvan ik nu denk dat die overbrugd kunnen worden. De grootste studiekeuze site op afstand is www.studiekeuze123.nl en wordt geheel gefinancierd door het Ministerie van OCW (240k per jaar). Uit een onderzoek van ResearchNed in 2009 in opdracht van Studiekeuze123 blijkt dat 20% van respondenten aangeeft dat Studiekeuze123 een "(sterke) invloed" heeft gehad op de studiekeuze met een score van 43 (op een schaal van 100) voor kwaliteit, ofwel 80% geeft aan dat de site geen (sterke) invloed heeft gehad. Van de bezoekers van Studiekeuze123 die zijn gestopt met hun opleiding geeft 74% aan dat ze een verkeerd beeld hadden van de opleiding toen ze begonnen. Zo zijn er nog wel meer cijfertjes die aantonen dat er ruimte is voor een betere studiekeuze website. Ik denk dus dat het een stuk beter kan en heb uiteraard hier ook enkele ideeën voor (en deze basaal uitgewerkt). Wil natuurlijk niet alles openbaar gooien wat ik denk dat beter kan maar om toch een idee te geven; het doel van een studiekeuze site in mijn optiek is informatie leveren om toekomstige studenten een goede studiekeuze te laten maken, huidige sites leveren echter data en geen informatie. Als je studies wil vergelijken krijg je te zien dat bijv. Bedrijfskunde aan de Erasmus 0.2 punt hoger scoort op Algemene Vaardigheden dan de UvA, ik ken geen student die daarom zou kiezen voor Erasmus. Kan beter ;D Heb nagedacht over hoe dit in een commercieel jasje gestopt zou kunnen worden maar zie daar geen heil in. Ook gezien het maatschappelijk nut en ter voorkoming van belangenverstrengeling lijkt subsidie mij de enige manier van financiering. Ik ben echter geheel onbekend met subsidie-aanvragen en zit met de volgende vragen: [*] Is het mogelijk, en gebruikelijk, dat de overheid 2 'dezelfde' diensten subsidieert? Ofwel, is het überhaupt mogelijk om subsidie aan te vragen als Studiekeuze123 al zoveel subsidie ontvangt en dit een concurrerende dienst zou zijn. [*] Heeft er iemand hier ervaring met gesubsidieerde onderwijs projecten die hier samen met mij verder over zou willen sparren en uitwerken? Vragen zijn uiteraard meer dan welkom :) Robert
  3. Wow, bedankt voor alle uitgebreide reacties :) Ben misschien iets te vroeg geweest met het plaatsen van dit bericht of met het online gooien van de site > layout wordt nog flink aan gewerkt dus hoefde daar eigenlijk weinig/geen feedback op. @John, ik ga van het weekend aan de teksten zitten, zal ik direct 1 lijn in trekken met 'je' of 'u' te gebruiken. Over de laatste tarieven heb ik nog niet echt nagedacht moet ik zeggen maar voor €30,- werk ik ik dan ook wel wat langer dan een halfuur ;) Zoals ik zei is dit project voor mij een 'extra' inkomen dus heb geen probleem om voor een paar tientjes een avond te werken mits ik er op een andere manier wat aan heb, in dit geval het opbouwen van een portfolio. @Jasper, het is geen gratis layout? Had geen idee dat bezoekers ook de kleuraanpassing zagen echter, zal dat fixen. Het zijn echt voorbeelden, heb zelf wel al 2 goeie tests gedraaid met conversiewinst van 25% maar kan deze helaas niet gebruiken omdat de eigenaren dat niet willen vanwege gevoelige informatie. Zeer spijtig ik weet het maar het is niet anders. De leesbaarheid van de tekst ga ik in ieder geval ook fixen, bedankt voor je feedback! @Micha, over je punt van zelfde aantal bezoekers > daar duikt het intro filmpje op in (dat nog online moet..) [*]Verder, je eerste 3 punten zijn layout, werk ik nog aan. [*]Dat vroeg ik me dus af, of ik het duidelijker moet maken dat het voorbeelden betreft en geen portfolio, zo te zien wel :) [*]Hehe, die zit nog een beetje verstopt. Ga ik aan werken! [*]Klopt, pas ik aan [*]Proefpakket is verre van onhaalbaar, Standaard pakket ook niet, de laatste vrees ik van wel nu ik er naar terug kijk en John z'n reply lees. Het zijn prijzen waar ik mijn 'kosten' (=tijd) redelijk mee denk te dekken in ieder geval. [*] Zal het USP idee hernoemen, misschien laat ik de 'U' wel vallen ;) Zelf bedacht? Nou niet echt, ik wist simpelweg niet hoe ik het anders moest noemen. Iedere grote webshop heeft wel zo een blokje/slogan met die voordelen, niet unieke voordelen inderdaad maar wel gefocust op waarom je bij hen moet kopen. [*]Je laatste opmerking volg ik niet helemaal, bedoel je dat je conversie optimalisatie gebakken lucht vindt? @robbert De (gekochte :) ) template heet Bloom Responsive als ik me niet vergis, vandaar. Over WikiJob, is dus een voorbeeld van een ander bedrijf, de wijziging is enkel dat er testimonials zijn toegevoegd en dat leidde tot 34% meer omzet per bezoekers. Zal het resultaat in ieder geval verduidelijken. Methodiek wordt uitgelegd in het nog up te loaden filmpje :) Je laatste punt > DAT is precies wat ik wil doen; het opzetten van de test, bezoekers erdoor heen leiden, analyseren en adviseren. Nog een hoop werk te doen! Ik denk dat ik deze layout maar laat voor wat het is, zag er in het voorbeeld toch een stuk mooier uit. Ik ga in ieder geval werken aan de tekst, uitleg, voorbeelden en nadenken over de prijzen. Als die geupdate is laat ik het weten, hartstikke bedankt voor alle reacties! ;D edit; zal toch een case schrijven over de (enige) test die ik tot nu heb uitgevoerd, net met de eigenaren gesproken en valt toch een mouw aan te passen gelukkig. Zal een hoop verduidelijken!
  4. @Sabra, bedankt voor je feedback. Goeie punten, als ik er zo met een 'frisse' blik naar kijk is de info inderdaad wel erg summier. Moet nog wel een intro filmpje uploaden wat het algemene concept A/B testen goed duidelijk maakt maar zal 's brainstormen over wat de beste vorm is om termen als call-to-action uit te leggen. Bedankt voor je response in ieder geval! ;D
  5. Omschrijving van je concept: Het beschikbaar maken van website optimalisatie middels A/B testen voor middelgrote websites (10k+ bezoekers pm). Uit diverse onderzoeken (waaronder Traffic4U) blijkt dat nog maar een klein deel echt bezig is met testen, de helft van de Nederlandse bedrijven geeft aan nog nooit te hebben getest terwijl het een zeer logische en kosteffectieve stap is om te zetten na SEO. Het is dus nog een vrij onbekend concept in Nederland daarom wil ik de drempel zo laag mogelijk houden, het ‘Proefpakket’ begint dan ook op slechts €49,- terwijl bureau’s beginnen bij een veelvoud hiervan. Ik wil (beginnen met) de meest simpele optimalisaties tests uitvoeren aangezien deze met vrij weinig voorbereiding en data kunnen worden uitgevoerd en tegelijkertijd relatief gezien de grootste conversiewinsten kunnen opleveren, bijvoorbeeld de call-to-action button en de layout van de productpagina. Als het goed loopt wil ik de ‘echte’ A/B tests aanpakken, de structurele tests die dieper ingaan op data en waarbij oa het vormen van hypothesen en analyseren van de customer tunnel komt kijken. De eerste paar (+/-3) klanten wil ik doen obv no-cure-no-pay mits er een case over mag worden geschreven voor mijn portfolio, deze 3 cases wil ik als kickstart gebruiken. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: [*]Concept en strategie grotendeels uitgewerkt [*]Een richting en doel voor de komende 6 maanden gesteld [*]Site opgezet (http://bit.ly/WKjKsK), filmpje gemaakt die het geheel uitlegt ( Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het toegankelijk maken van A/B tests voor bedrijven die te klein zijn voor een eigen e-commerce team maar tegelijkertijd de MijnWebwinkel categorie zijn uitgegroeid. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: [*]Het is een stuk goedkoper, Ik studeer en werk hiernaast nog, mijn winst zit in de ’kennis’ daarnaast doe ik momenteel uitsluitend de simpele tests waardoor ik het aantal arbeidsuren per test beperkt kan houden. [*]Het concept wordt duidelijker uitgelegd naar mijn eigen, licht subjectieve, mening. Kan me voorstellen dat een leek niks snapt van de uitleg van andere websites die vol staat met vaktermen en dergelijke, ik probeer het concept duidelijk te maken met veel beeldmateriaal en voorbeelden. (filmpje moet nog online) Wat voor feedback hoop je te krijgen: [*]Of de propositie helder en duidelijk is en of de prijs hierbij ook op aansluit [*]Of je zelf hierdoor aangesproken wordt en waarom wel/niet? [*]Hoe ik de sectie ‘voorbeelden’ moet aanpakken; ik twijfel of ik het duidelijker moet maken dat het een Voorbeeld sectie betreft en niet een portfolio met eerder werk. [*]Hoop dat jullie me kunnen helpen met het brainstormen over hoe potentiele klanten te vinden en te benaderen. Over het ontwerp/de layout van de website en het logo hoef ik weinig feedback, het is nog een work-in-progress :) Idem voor de inhoud maar suggesties zijn uiteraard welkom! Alvast bedankt voor de reacties! site; http://bit.ly/WKjKsK
  6. Zover ik het weet is 't bij PostNL een betaalde service, voor x euro (ik meen €400,- + €x per containter) komen ze met een busje langs voor 20:00 om het op te halen ipv de reguliere 18:00 van 't Business Point. Ik zou niet weten of hier een minimum aantal aan containers voor geldt maar kan me voorstellen van wel. Als je bestellingen tussen 20:00 - 22:00 volgende dag wil kunnen bezorgen moet je aan enkele honderden orders per dag denken, dan komt de vrachtwagen (ipv het busje) die direct door rijdt naar het sorteercentrum.
  7. Wow, bedankt voor de reacties! Ik heb van het weekend met de klant gesproken en we hebben al wat zaken besproken, het verdienmodel is nog niet helemaal rond maar wat ik tot nu toe heb bedacht mbv jullie reacties staat aan het eind van dit bericht. Wil eerst nog even ingaan op de reacties, wel zo netjes nu jullie de moeite hebben genomen om mij te helpen :) @robberttenk, een vriend van mij stelde dit ook voor maar vond het zelf teveel haken en ogen hebben. Een klant zal de eerstvolgende keer zeer waarschijnlijk direct naar het hoofddomein gaan om daar te bestellen. Of wanneer hij de website aanraad bij vrienden/kennissen het hoofddomein doorgeven ipv "mijn" subdomein. @StefanO, het value based principe neem ik zeker op in mijn ondernemingsplan, bedankt voor je reactie!. Ga het echter niet toepassen in deze situatie omdat ik hier heel veel potentie zie qua omzetgroei maar dat de klant hier zelf wat minder zeker van is. Ik hoop/denk//weet zeker dat de omzet elke week substantieel zal groeien en zou dan iedere week opnieuw moeten onderhandelen over wat ik op dat moment waard ben. Ik denk echter dat het voor veel andere partijen die ik wil benaderen een hele mooie manier is om ze over de streep te trekken! @TwaBla, goed punt! Had ik helemaal geen rekening mee gehouden >;( Bedankt voor de tip! ;D @Derek-Jan, ook zeer bedankt! Meegenomen in het plan :D Het verdienmodel wat ik nu heb staan is een combinatie van 3 methodes, niet 100% waterdicht maar het komt er dicht bij in de buurt denk ik; [*]De 1e optie van m'n beginpost; een nieuwe klant moet aangeven hoe deze op de website terecht is gekomen: via "social media" of "anders" [*]Kortingscodes verspreiden via social media, wanneer deze ingeleverd worden bij de webshop zijn dit dus "mijn" klanten [*]Het idee van Derek-Jan; affiliate-module met cookies Een klant wordt gemerkt als "mijn" klant wanneer 1 van deze 3 methodes daarop duidt ;) Op deze manier, zo is dan mijn gedachtegang, label ik alle klanten die ik direct benader maar óók de indirecte klanten. Indirect in de zin van Piet die tegen Henk zegt; "..je moet bestellen bij deze webshop joh, gebruik je deze kortingscode en dan krijg je gelijk product X gratis!" Het zal niet 100% waterdicht zijn maar ik kan hier heel goed mee leven op het moment, het is geen conventioneel model maar dat is ook moeilijk in deze situatie. Ik ken mezelf echter goed genoeg om te weten dat ik mijn eigen ideeën vaak door een roze bril zie :P Iemand die er een paar gaten in wilt schieten? Of misschien een toevoeging/aanpassing heeft? :) Bedankt!
  8. Ben nieuw hier, was altijd passieve gebruiker, maar zou hier ook mijn licht wel over willen schijnen. Ben geen self proclaimed social media expert maar vind het ook erg interessant en boeiend om er mijzelf erin te verdiepen. Echte experts heb je op het moment nog niet denk ik, daarvoor is het nog een te jong vakgebied. Andere gebieden in het bedrijfsleven bestaan al jaren en worden stuk voor stuk onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek en waargebeurde case's, experts baseren zich op deze fundering. Aangezien deze nog niet/amper bestaan voor social media wordt het moeilijk om als een ware expert gezien te worden, ervaring en referenties zijn denk ik de enige houvast. Het hele social media gebeuren zit nog een beetje in een vallen-en-opstaan fase. Grote bedrijven gaan er nog te vaak mee de mist in, ik herinner me een gevalletje dat een provider via een openbare tweet de gebruikersnaam + wachtwoord stuurde naar een klant. Wordt gepost op Geenstijl en voor meneer het wist zat ie vast aan allerlei abonnementen en lag zijn complete telefoon geschiedenis op straat. Grandioze, stomme fout uiteraard maar het is vallen-en-opstaan zoals ik het zie. Na dit incident zullen er ongetwijfeld procedures en reglementen ingesteld om soortgelijke situaties te voorkomen. Genereren van omzet via social media is moeilijk. Tenminste, als je een kosten/baten analyse wilt maken. Ik ben er op het moment ook mee bezig (sales genereren) en het is moeilijk te traceren wie nou precies wat oplevert. Het eeuwige probleem van marketing zo een beetje, zeer belangrijk voor de gehele organisatie maar wat het nou precies oplevert is zeer moeilijk te meten. Hoeveel klanten levert een reclame in een bushok op? Moeilijk meetbaar. Zelfde geldt voor een Twitter/FaceBook etc. account m.i. Social media is meer een marketinginstrument en niet zozeer een sales instrument zoals ik het zie. Het draait ook meer om brand awareness, het bedrijf een persoonlijk gezicht geven en het klantencontact sneller en directer te maken. Om nog terug te komen op René zijn reactie; Het draait toch niet om percentages of relatieve getallen, ik ken heel wat ondernemingen die erg blij zouden zijn met 2.100 (0.0005x420.000) potentiële klanten of stakeholders gemerkt als "early-adopters" ;) Met welk medium zou je voor hetzelfde geld (lees; x arbeidsuren) zoveel mensen kunnen bereiken? En Twitter heeft op het moment 420.000 NL gebruikers, de groei van het medium laat echter zien dat dit volgend jaar weer een stuk hoger zal zijn; Bron; http://www.emerce.nl/nieuws/nederland-heeft-420000-twitteraars
  9. Goedermorgen, ik ben een student Bedrijfskunde die al een tijdje met een idee rondloopt en ik begin nu de 1e stapjes te zetten om het ook in realiteit te brengen. Ben begonnen voor een vriend van mij die zijn eigen muziek studio heeft, hij was driftig op zoek naar klanten en ik stelde voor om hem hierbij te helpen. Ik struif Twitter af, op zoek naar potentiële klanten en ga met ze in gesprek. Tot nu toe loopt dit best goed gezien de omstandigheden en wil deze dienst graag uitbreiden. Voor de duidelijkheid, de dienst in essentie betreft dus het vinden van relevante personen op Twitter voor bedrijven en organisaties. Via, via ben ik nu in gesprek met een andere partij (detaillist) die sinds 4 maanden ook een webshop heeft geopend. Dit loopt al best goed zonder dat er eigenlijk iets aan marketing is gedaan, er zijn wat Google Ads te vinden op bepaalde trefwoorden maar voor de rest is het allemaal mond-tot-mond reclame. Ik denk dat ik heel wat kan betekenen voor deze partij, welke overigens een VOF is, met betrekking tot het vinden van nieuwe klanten en het boosten van omzet en winst. Op het moment heb ik een vrij gedetailleerd plan opgezet met hoe ik zaken zou willen aanpakken, ik kom echter niet uit het verdienmodel. Een belangrijk punt voor mij is dat ik provisie/prestatie gebaseerd wordt uitbetaald, als de winst met 200% stijgt wil ik dat mijn loon ook mee stijgt (niet met 200% maar met een redelijk % toch wel). Op het moment heb ik 2 opties kunnen bedenken die in aanmerking komen; ** Klanten geven bij registratie aan hoe ze op de site zijn gekomen. Twee opties; via "social media" of "anders". Had bij vrienden nagevraagd of zij dit altijd naar waarheid invullen en, net zoals ik, hangt het maar net af van mijn humeur en het aantal opties. Geen waterproof systeem deze optie, maar het komt in de buurt. Van de klanten die via social media binnenkomen krijg ik een vast % tot een bepaald bedrag, na dit bedrag is het mijn klant "af" en ontvangen de eigenaren de volle 100% van de klant. Andere optie is een % van elke bestelling, en dat met iedere bestelling dit percentage daalt tot een x%. Dit zal afhangen van de onderhandelingen. ** Vennoot worden. Als fulltime student ben ik (uiteraard) zo goed als blut, mijn idee was dan ook om mijzelf in te kopen op de huidige goodwill van de webshop (fysieke winkel is een aparte onderneming) en deze dan stukje bij beetje af te betalen. Ik zou mijzelf inkopen, een % van de winst vragen en van dit bedrag zou bijv. iedere maand 2/3 als aflossing worden gebruikt voor mijn schuld totdat ik deze heb afbetaald. Deze optie wil ik wel voorstellen maar acht ik niet zeer reeël omdat de onderneming toch hun "kindje" is, begonnen met niks en in +-5 jaar gegroeid tot een rendabele onderneming. Mijn "probleem" is, zoals ik het zie, dat ik "mijn" klanten moeilijk kan "merken" om daar dan een deel van te claimen. Heb ook gedacht aan zogenaamde affiliate links maar dat is ook maar éénmalig, in het beste geval. Het zullen grotendeels terugkomende klanten zijn en na 1, of 2x heb je wel door wat de directe url is. Ik zit even vast, misschien dat iemand anders er een licht op zou kunnen schijnen? Lang verhaal, alvast bedankt voor het lezen ervan! Wordt gewaardeerd ;D Als iets niet helemaal duidelijk is hoor ik het wel, licht ik het even toe! Groeten, Robert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.