Jump to content

Arjen van Muyden

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.info.nu

Company info

  1. Volgens is het bijhouden van een sluitende rittenadministratie voor de meeste freelancers die van deze regelgeving gebruik maken (zijn over het algemeen toch freelancers die meer prive KM`s rijden dan zakelijk) nu zo bewerkelijk dat het niet meer rendabel is (klein voordeel per tankbeurt) om hiervan gebruik te maken. Ondernemers zitten niet te wachten op meer administratie verplichtingen maar minder. Het geven van een goed advies aan ondernemers zou natuurlijk een stuk makkelijker zijn als we enige zicht hadden op een hoe de nieuwe regeling er uit gaat zien. Voorlopig leidt dit allemaal tot (administratieve)lasten verzwaring voor de ondernemer.
  2. Helemaal mee eens (vier jaar lang laat gebeuren zonder (structurele) maatregelen te nemen om deze fouten te voorkomen) Getuigt niet van snel handelen en problemen in je interne organisatie onderkennen. Met andere woorden het vertrouwen wat de bank in je had gesteld door je een krediet te verstrekken is geschaad. Dit geeft hun het recht om de overeenkomst direct te beeindigen. (RC is namelijk direct opzegbaar en opeisbaar) Bank handelt dus volkomen terecht.
  3. Laatste nieuws: Maandag 17 oktober a.s. zal de 75%-regeling worden ingetrokken. De 75%-regeling houdt in dat een eenmansondernemer die een privéauto zakelijk gebruikt of een zakelijke margeauto voor privédoeleinden gebruikt, kan volstaan met een forfaitaire aftrekcorrectie van 25% van de btw op de kosten voor gebruik en onderhoud (brandstofkosten, reparatiekosten etc.). Dit betekent dat de mate van het privégebruik voor deze auto's met ingang van 17 oktober 2011 aan de hand van een sluitende kilometeradministratie moet worden bijgehouden. Er komt binnen enkele weken een nieuwe (forfaitaire?) regeling. Bron BTW plaza
  4. Ben sinds kort lid van dit forum wat kan ik verwachten van zo`n bijeenkomst?
  5. Het op peil houden van je toeslagen lijkt me niet echt een wenselijke situatie. In de praktijk kom ik maar al te vaak tegen dat op moment dat punt je paaltje komt het zogenaamde potje net aan iets anders is uitgegeven. Op het moment dat je situatie/ inkomen wijzigt kun je maar beter de boel aanpassen dit voorkomt/beperkt nare situaties in de toekomst. los daarvan is het ook nog eens zonde van de eventueel te betalen rente aan de belastingdienst.
  6. Hoe zit dit dan als je een all-in (incl prive aangiftes) administratiepakket heb afgesloten met je boekhouder? De inhoud van het pakket staat niet expliciet op de factuur (wel in de onderliggende overeenkomst). moet hier dan ook een correctie op plaatsvinden? Doen wij nl niet en nog nooit iemand van de belastingdienst die hier een opmerkng over heeft gemaakt.
  7. Vergelijking met ID gaat mijn inziens zeker niet op. Voor wat betreft de IB aangifte blijft het wel zaak om geen dure laptop die geheel ingericht is op bv gamen etc aan te schaffen. Fiscus kijkt wel naar de verhouding zwaarte laptop en aannemelijkheid dat de werkzaamheden met de gekochte laptop/computer redelijkerwijs uitgevoerd kunnen worden. Is dit het geval dan kan laptop/computer in de meeste gevallen gewoon tot het ondernemingsvermogen gerekend worden.
  8. Kan iemand mij vertellen of er al iets bekend is of en zo ja wanneer de goedkeuring van de 75% goedkeuring wer is gerepareerd. wij passen dit nog steeds toe bij onze klanten maar om nu vervelende verrekeningen te voorkomen ben ik op zoek naar duidelijkheid. bvd voor de reacties
  9. Exuses voor het niet vermelden van de bron was alleen bedoeld om info te delen en niet iedereen houdt diverse forums in de gaten. maar hierbij alsnog Bron: bedankt Rene http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?p=37429#post37429
  10. Even een herinnering: als je je VAR nog niet automatisch hebt ontvangen in augustus, dan kun je sinds vandaag je VAR voor 2012 aanvragen. Aanvraag Verklaring Arbeidsrelatie op de site van de belastingdienst. Je kunt het formulier elektronisch indienen, mits je een DigiD hebt of je als ib-ondernemer kunt inloggen op het beveiligde gedeelte van de site van de Belastingdienst. Anders kun je het formulier downloaden, op de computer invullen, uitprinten, ondertekenen en per post opsturen. Als je 3 jaar dezelfde VAR hebt gekregen, dan krijg je vanaf het jaar daarna je VAR automatisch in augustus toegestuurd. Denk er wel aan dat als je omstandigheden zijn gewijzigd (dat wil zeggen, je zou de vragen op het aanvraagformulier nu anders beantwoorden dan op je laatste aanvraag van jaren geleden), je zelf een nieuwe VAR moet aanvragen.
  11. In praktijk komen wij helaas vaak tegen dat ZZP-ers deze regel helemaal niet kennen. Dit is vaak een van de eerste opmerkingen die zij krijgen bij een BTW controle van de Fiscus. Hartelijk dank voor het plaatsen van het overzicht. Zo hebben we het allemaal weer netjes op het netvlies staan.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept