Jump to content

René Veul

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Groningen
  1. Ik had zojuist nog een idee: Stel je voor dat je graag die kaartjes wilt weggeven, misschien kun je ze ook weggeven/verloten aan bestaande klanten, dit is gelijk een vorm van klantenbinding, en het zorgt voor goede mond-tot-mond reclame. Hoe denk je hierover?
  2. Als die 200 E 's in je begroting zit lijkt mij dat geen probleem... (juridische zaken daargelaten). ff een vraagje: Denk je niet dat je je dan te veel op sportliefhebbers richt? Of is dit juist je doelgroep? Misschien kan ik je ook een idee geven: Wat voor maatstaven ga je hanteren om te bepalen of je campagne een top of een flop word?
  3. Hey Iwan, Nu wijk ik een beetje af van de topic, maar je hebt mijn nieuwsgierigheid te pakken: Ik hou mij bezig met MLM... Wat is er in jouw ogen mis met MLM?
  4. Okee, laten we zeggen dat je doelgroep uit vrouwelijke consumenten bestaat... Welke probleem wil je voor je doelgroep oplossen? Laten we zeggen dat je info wilt verstrekken, dan kun je erover gaan nadenken welke info je gratis wilt weggeven, en voor welke info klanten kunnen betalen, in de vorm v e abonnement of een e-book. Ik denk ook dat het noodzakelijk is om je op je doelgroep te blijven richten; als je verteld dat je doelgroep uit vrouwelijke consumenten bestaat, maar eigenaren van webshops zijn de mensen die je site bezoeken, dan gaat er toch iets mis in je marketing. Mijn advies is; hou het eenvoudig, houd voor jezelf 1 doel voor ogen. Dus; Welke probleem wel je graag oplossen voor vrouwelijke consumenten van alle leeftijden?
  5. Jouw idee klinkt geweldig, ik ben zelf ook bezig met wat internet marketing. Je site ziet er ook heel mooi uit. Als ik mag beginnen met een algemene tip: Ik wil iedereen iig aanraden om domeinnamen eindigend op .com en .nl te kiezen om de reden dat deze extensies het meest voor de hand liggen. Dus bijvoorbeeld, claim sieradenmagazine.nl & -.com + sieraden-magazine.nl & -.com. (dus met het streepje er tussen), in dit geval dus in totaal 4 domeinnamen voor 1 site. Dit omdat, wanneer je site echt belangrijk word, andere mensen kunnen meeliften op jouw succes door 1 van deze domeinnamen te claimen, en dus klanten van je kunnen afsnoepen. Mag ik met je meedenken? Als we je verdienmodel willen ontwikkelen dan moeten we kijken welke diensten we nog verder kunnen ontwikkelen. Zoals ik het nu begrijp haal je momenteel alleen inkomsten uit advertenties. Wie is eigenlijk je doelgroep en wat is je uiteindelijke doel met je site(s)?
  6. Ik denk dat het heel normaal is om een 'bedrijven-doktor' langs te sturen wanneer een bedrijf in de problemen is. Soms kan iemand van buitenaf zorgen voor een frisse wind in de bedrijfsvoering, en voor een nieuwe manier van denken over problemen. (natuurlijk gaat dit meestal ten koste van banen.) Een CEO heeft dan wel de hoogste positie binnen een bedrijf, maar is ook maar gewoon in loondienst. Dit betekend dat wanneer een CEO slecht presteert, dat deze persoon ook gewoon vervangen kan worden. En bij grote bedrijven kunnen werknemers daar ook wel invloed op uitoefenen, dus het zijn echt geen éénzijdige beslissingen. Bedrijven zoals bijvoorbeeld Philips hebben al eens redelijk baat gehad bij een bedrijvendoktor om weer gezond te worden. Ik meen dat Timmer heel lang geleden heel erg effectief in efficiënt was in het genezen van Philips. Maar toen het bedrijf weer sterk & gezond was, kon Timmer niets constructiefs meer bijdragen en werd hij weer vervangen. Hij was heel goed in hervormen, maar niet zo goed in bedrijfsleiding. (Dit was héél lang geleden, ik weet niet meer precies hoe de vork in de steel zat.) Ik meen zelfs dat bij een bedrijf als Shell een CEO ook maar een beperkte tijd mag blijven, om te voorkomen dat er een leidinggevende te veel invloed krijgt, met vriendjes op sleutel posities. Want dat kan ten koste gaan de effectiviteit ten behoeve van vriendjespolitiek. Maar goed, ik zeg liever dat Saab ten onder is gegaan omdat het zich niet meer kon aanpassen aan de huidige tijdsgeest en dat er sprake is van een combinatie van factoren. Ik bedoel, als je Victor Muller de schuld zou geven van het mislukken, dan maak je deze persoon ook belangrijker dan hij is. Victor Muller was gewoon een individu die zijn bijdrage heeft geleverd bij een serie gebeurtenissen over een langere tijd. Helaas heeft het niet goed uitgepakt. Stel je voor dat er nou wel andere partijen waren die Saab wel konden redden, dan kan je zeggen dat zij het verprutst hebben door niet daadkrachtig te handelen. Dan kan je deze partijen net zo hard de schuld geven van het mislukken van Saab. Zelf is mijn geloof in de marktwerking wel zo groot dat ik geen rekening hou met factoren als 'geluk' of 'vriendjespolitiek' in het al dan niet slagen van een onderneming.
  7. Ik heb nog eens over dit onderwerp nagedacht, ik heb de volgende visie: De chinezen zijn bereid om te helpen, en natuurlijk zijn zij in de eerste plaats geïnteresseerd in kennis. En natuurlijk is het GM er aan gelegen om er voor te zorgen dat die kennis niet in Chinese handen valt. Als we kijken naar GM zelf, dan is dit ook geen schoolvoorbeeld van een gezond & blakend bedrijf; in 2009 heeft Obama de hele autoindustrie in de VS nog een kapitaal injectie gegeven van enkele (honderden, zoniet duizenden) miljarden. Bedrijven zoals GM zijn té groot om om te vallen, dit zou werkelijk een catastrofe zijn. Nu heeft GM in betere tijden dus een vinger in de pap weten te krijgen bij Saab, en in de huidige tijden worden ongezonde bedrijfsonderdelen afgestoten. Ik geloof dus dat de toekomst van autoproductie uiteindelijk wel in landen zoals China ligt, gewoon omdat het daar goedkoper kan, en ik denk ook dat dit slechts een kwestie is van tijd. Ik denk dat het de strategie is van bedrijven zoals GM om deze tijd zo lang mogelijk te rekken, en kleinere bedrijven zoals Saab failliet te laten gaan, om hun eigen marktwaarde te vergroten. Wanneer GM straks opnieuw in de problemen zou komen, hoeven ze mogelijk niet meer te rekenen op regeringssteun, omdat de regering blut is. Maar gelukkig zijn er dan toch weer onze chinezen die maar wat graag bereid zijn om de boel op te kopen. Anyway, ik denk dat ze Muller gewoon hebben aangesteld omdat hij nog enthousiast was over Saab, ze hebben hem wat zakgeld gegeven om wat goodwill te kweken bij de Zweden, ze hebben hem verboden om met de chinezen zaken te doen. De rest is history...
  8. Dank jullie wel voor jullie mening. Ik heb geen insider-info over deze kwestie, en ik ben ook niet op de hoogte van de details, maar mijn punt is dat ik zijn opportunisme wel bewonder (ik ga ervan uit dat hij ten goeder trouw handelt). Ik heb Muller vaker in het nieuws gezien met negatieve publiciteit over mislukte avonturen, maar hij gaat nieuwe uitdagingen nooit uit de weg. Wat mindset betreft vind ik hem een voorbeeld. En ik gun hem echt succes. En het feit dat hij altijd wel ergens investeerders weet te vinden zegt wel iets over zijn vaardigheid om te pitchen en mensen enthousiast te maken. Ik heb vroeger deur-aan-deur verkoop gedaan, en ik weet zeker dat hij een goede aanvulling zou zijn geweest aan ons team. :) Stel je voor dat Muller een prutser is; Hoe kan zo 'n iemand zo 'n belangrijke positie krijgen bij zo 'n groot bedrijf, en zoveel geld + vertrouwen krijgen om zijn visie uit te werken? Ik hoop niet dat het allemaal prutsers zijn bij Saab, want dan is zo 'n bedrijf gedoemd om te mislukken... :(
  9. Helaas ken ik Victor Muller niet persoonlijk, want het lijkt me wel een interessante persoon, en ik kan ook niets vertellen over zijn motivatie om Saab te helpen... Maar ik denk wel dat Muller een oprechte autoliefhebber is, en een rasechte opportunist... Ik voelde mij zelfs een beetje trots toen hij met Spyker het formule 1 avontuur aanging, ik kreeg hier echt een warm gevoel van vanbinnen... Jammer dat ze het formule 1 team weer moesten verkopen. Ik vind het verbazingwekkend dat hij zoveel weet te realiseren ondanks alle negatieve verhalen in de media over 'verliezen', als ik de media moet geloven moet hij inmiddels al 20x failliet zijn gegaan. Maar goed, de media schrijft natuurlijk ook alleen maar wat verkoopt. Geen flauw idee hoe de vork in de steel zit, maar kennelijk doet hij wel iets goed, want indertijd hebben ze hem wel die hele Saab-business toevertrouwd. Anyway, ik vind het jammer van Saab, want ik gunde het: -de Zweden -de Chinezen -en Victor Kennelijk had GM het laatste woord. Wat Victor betreft krijgt van mij een 10+ voor zijn Attitude.
  10. Om weer even terug te gaan naar de originele stelling: Natte zolen of Moeras is natuurlijk afhankelijk van de context. Natuurlijk is er sprake v bepaalde maatschappelijke veranderingen die sommige mensen een 'crisis' noemen, maar die ik liever 'Hervormingen' noem. Dit omdat dit minder negatief klinkt. Wat ik eigenlijk zie gebeuren is een verandering van de manier van zakendoen en veranderingen op politiek niveau. Bepaalde 'traditionele' markten krimpen, anderen maken momenteel een ongekende groei door... Bijvoorbeeld; -Het aantal online verkopen is afgelopen jaar met 9% gegroeid. Hoe kan je hier spreken v e 'crisis'? In mijn ogen betekend dit dat de markt waar vraag & aanbod plaatsvind, verschuift. Dit bied ongekende mogelijkheden. Ander voorbeeld; Griekenland is (bijna) failliet... Okay... Dit betekend dat Griekenland geld te kort heeft, maar er zijn ook landen die geld te veel hebben en die wanhopig op zoek zijn naar investeringsmogelijkheden.. (China) Ik zie hier weer ongekende mogelijkheden (voor alle partijen). De beurzen beleven moeilijke tijden en staat over het algemeen in de min... Prima, er zijn ook fondsen (goud/zilver) die floreren onder deze omstandigheden. Nog meer ongekende mogelijkheden. Olieprijzen staan onder druk vanwege de onrust in de Arabische regio 's... Vervelend, en nadelig voor de economie... Maar wat denk je wat voor mogelijkheden er komen voor (westerse) bedrijven wanneer de Arabische markten voor hen toegankelijk worden omdat het democratiseringsproces daar op gang komt... Ik twijfel er niet aan dat de allergrootste 'hervormingen' nog moeten plaatsvinden, maar het is slechts zaak om de nieuwe kansen te herkennen en deze te benutten... Wanneer je hier goed in bent, dan verwacht ik niet dat je veel van de 'crisis' zult merken.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept