Sylconia

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Purmerend
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Branche 2
    Industrie & bouw
  • Branche 3
    Life sciences
  • Websiteadres

Sylconia's trofeeën

  1. @Jeannine straf is misschien niet echt goed gekozen maar ik bedoel eigenlijk "negeren" of "dieper op in gaan", ik schrik wel een beetje dat veel mede ondernemers de manier waarop gecommuniceerd wordt normaal vinden. Ik had inderdaad gewoon even de informatie moeten plakken in een email helaas door prive omstandigheden nam ik te snel een verkeerde beslissing. Allen bedankt heb zeker goede suggesties gehad vooral van @nico zal mijn website onder de loop nemen en misschien minder tutoyeren en meer gebruik maken van de beleefheidsvorm u zodat dit soort aspirant klanten mijn website voorbij gaan.
  2. @Wouter Hol Het ging om een bedrijf met BTW nummer dus volgens mij ben ik coulant geweest, voor de wet kon ik dit bedrijf gewoon aan het jaarcontract houden maar leek mij beter om allebei een andere kant op te gaan.
  3. mede ondernemers, Een nieuwe klant plaatst een order voor een hosting pakket t.w.v. € 5.99 per maand, krijgt de login gegevens in een .PDF email en klaagt dat hij deze niet kan lezen waarop ik als antwoord geef dat hij misschien kan proberen vanuit een ander email programma daar ik normaal geen problemen heb met e-mails in .PDF formaat. Daarna begonnen de vriendelijke e-mails. Ik heb de order geannuleerd en het bedrag retour gestort minus administratie en transactiekosten. Ik ben toch wel benieuwd hoe jullie omgaan met email zoals onderstaande van een aspirant klant. Ik krijg deze e-mails toch wel minimaal eenmaal per maand. Ik ben de confrontatie wel eens aangegaan, maar dat vind ik zonde van mijn tijd en het ondernemers gevoel. Negeren heb ik ook een tijd gedaan maar ik vind eigenlijk dat dit niet onbestraft mag blijven. Kortom ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken? Quote Okee, als je een flinke stapel kutrecencies overal op internet wilt teruglezen als er iemand zoekt op "Sylconia" dan moet je dit flikken. Wie weet krijg ik ze nog wel boven je eigen site gerankt. Dat tientje interesseert mij niet hoor, het gaat mij om de belabberde service en de ongehoorde ruk-mentaliteit. Schooier. unquote
  4. Bovenstaande is niet correct lees met name het stukje op de SIDN website "Bevriezing door faillissement", een curator kan een domeinnaam laten bevriezen dan kan de huidige "failliete houder" er niks mee. Het domein kan dan alleen door de curator op naam van een andere houder gezet worden, de hoogste bieder bijvoorbeeld
  5. helaas vermeld je niet om welke TLD het gaat maar bij .NL Wie staat er als eigenaar van de domeinnaam in de whois? Sta jij nog als eigenaar in de whois van de domeinnaam dan zal koper moeten bewijzen dat hij eigenaar is van de domeinnaam middels bijvoorbeeld een koopovereenkomst. Staat het failliete bedrijf als eigenaar dan valt die onder de boedel van dat bedrijf. Staat de koper nog als eigenaar van de domeinnaam dan is deze eigenaar en zou deze de domeinnaam kunnen verhuizen met de juiste authcode (eppcode/token), je bent namelijk verplicht als deeelnemer deze te leveren ongeacht openstaande facturen etc. Bovenstaande geld alleen voor de domeinnaam en niet voor de content op de domeinnaam! Ik handelend als hosting bedrijf zou het domein laten verlopen indien de eigenaar niet betaald en dan weer registreren wanneer deze weer beschikbaar is om veel problemen te voorkomen de echte eigenaar heeft dan 40 dagen om de domeinnaam te claimen en uit quarantaine te halen.
  6. Door internet bankieren zijn deze verschillen voor iedereen zichtbaar, vroeger toen je nog alleen afschriften kreeg was dit ook al het geval alleen niet zichtbaar omdat je een keer in de zoveel dagen je afschriften kreeg. Ik heb wel eens de saldo lijn gebeld en toen bleek ook dat mijn saldo actueel was maar de laatste afschrijvingen nog niet vermeld werden. (pin betaling etc) Wekelijks een export maken en controleren of een en ander correct is met de boekhouding is de oplossing en uiteraard blijf je zelf verantwoordelijk over je eigen rekening(en) Het grootste gevaar bij internet bankieren is nog steeds de klant, de banken zijn wel bewust van de gevaren maar de klant achter de PC is nog steeds de "zwakke" schakel. Zolang er nog steeds mensen zijn die gegevens invoeren die gevraagd worden via email vraag ik mij openlijk wel eens af, kan je dit 100% voorkomen? Je probeert het wel zo hebben wij mailservers die links naar externe websites verwijderen (phishing) dit doen we voor alle inkomende e-mails. Maar 100% waterdicht is deze methode natuurlijk ook niet. Persoonlijk vind ik internet bankieren een prachtige uitvinding en hou ik altijd in mijn achterhoofd hoe ingewikkeld en arbeidsintensief het beheren en opereren van zo een omgeving is als die van de ING en morgen een overboeking maken kan dan ook nog wel.
  7. Ik zou het niet doen, mijn ervaring is dat er niet zoveel wordt verdiend dat je kan stoppen met werken ;-) Hoogstens een paar keer de registratiekosten. Groot nadeel ook is dat deze domeinen wel worden geïndexeerd worden door de zoekmachine's en als je dus echt een website opgaat zetten op de domeinen het langer duurt voordat je correct geïndexeerd bent t.o.v. een blanco domein. Dat is mijn ervaring. Wil je toch wel advertenties plaatsen dan zou ik inderdaad zoals boven adviseren om je domeinen te parkeren bij Sedo of Namedrive. Sommige hosting providers ondersteunen bovenstaande bedrijven zodat je via hun eigen control panel de domeinnamen voor parkeren kan opvoeren.
  8. Nog een argument voor mij is waarom je niet zou moeten kiezen voor een plugin maar voor software die er echt voor gemaakt is, een plugin is vaak tot bijna altijd ontwikkeld door een derde partij (erbij). Terwijl een product zelf zoals bijvoorbeeld opencart, oscommerce, magento ontwikkeld is door een groep vaste ontwikkelaars welke de software regelmatig updaten en verbeteren en de ins en outs weten van de core. De meeste vulnerabilities in opensource software op het web zit vaak in de plugins, kortom mijn advies gebruik software waar die voor bedoeld is. (Wordpress is een CMS) Misschien een beetje offtopic maar SEO is ook belangrijk bij het kiezen van een webshop pakket, hoe eenvoudig is het om via het gekozen pakket SEO vriendelijke urls te maken met een eigen description en keywords in de META tags. Betalingen hoe gaan deze uitgevoerd worden via een betaal provider of neem je alles in eigen hand en kies je voor een eigen ideal aansluiting. Is er ondersteuning binnen je pakket voor je gekozen betaal methode.
  9. Hallo Peter, ligt een beetje aan het budget maar ik gebruik VOIP voor mijn zakelijke nummers met daarachter een auto attendant, deze kan je helemaal naar je eigen behoefte inrichten. Bijvoorbeeld een welkomst tekst voordat de klant wordt doorverbonden maar ook doorverbinden naar andere telefoons of een melding als je niet aanwezig bent gedurende een bepaalde periode. De kosten? Ik heb eenmalig een vergoeding moeten betalen voor het instellen van de auto attendant maar daarna betaal ik per maand alleen de abonnement kosten en de nummers die ik afneem. We hebben het dan bij 4 nummers over 10 euro per maand. Het instellen was eenmalig rond de 75 euro. Voordeel van het gebruik van VOIP is ook dat als je op een andere locatie bent of gaat verhuizen met je bedrijf je toch bereikbaar bent onder hetzelfde telefoonnummer, het is namelijk een kwestie van inloggen via het internet. Let wel ik bied geen VOIP diensten aan en heb ook geen providers of aanbieders vermeld in dit topic zodat het een objectief antwoord is.
  10. Zelf gebruik ik het opensource pakket http://www.seopanel.in/ modulair opgebouwd en kan heel eenvoudig meerdere websites aan. Ik zag wel wat "betaalde" pakketten voorbij komen maar nog geen opensource pakket. @daan bovenstaand pakket kan dit aan via een cron script.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.