goedboerenindestad

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

goedboerenindestad's trofeeën

  1. Maarten, zag dat je in de noordoostpolder actief bent, is het wellicht een idee om meer naamsbekendheid te creeren door je producten ook aan te bieden in een winkel waar veel mensen langs komen? Wellicht is tankstation klaassens in emmeloord hier wel een goede plek voor. Wellicht willen zij een schap in de winkel vrijmaken waar je je producten kan aanbieden tegen afdracht van een bepaald % van de omzet. Kan je eventueel wel met ze in contact brengen mocht je interesse hebben. Let me know. Jeroen
  2. crowdfunding kan zeker een goeie optie zijn, echter ook voor crowdfunding zal de eigen inbreng van de leden van stichting toch wat groter te zijn dan 10% van de totale investering. Andere mogelijkheid is wellicht om wat additionele zekerheden te verschaffen (persoonlijke borgtocht, hypotheekvrij huis, ect) waardoor je wellicht makkelijker investeerders over de streep haalt. Tevens moet je er bij het opstellen van je financieel plan wel rekening mee houden dat private investeerder (niet banken) een fors hogere rendementseis hebben, hier zal je rekening mee moeten houden in de financieringslasten. succes
  3. Voordat je je alleen focussed om de omzet omhoog te krijgen is het wellicht handig om een stapje terug te gaan - welke producten leveren de meeste marge op voor jullie. Neem aan dat je het liefst hebt dat de voornaamste omzetgroei gerealiseerd wordt door de diensten/producten waar de hoogte marge op zit - alleen omzet verhogen is geen goede bedrijfsdoelstelling, er zijn voldoende klassieke voorbeelden van bedrijven die kapot zijn gegaan door de verkeerde omzet na te jagen...
  4. Denk dat je beste een nieuwe VOF op kan richten, dit is meest transparant en de kosten voor KVK en bank zijn ook zeker overkomelijk - niet meer dan 25e per maand. Oprichtingskosten zijn er verder niet echt omdat je het VOF contract onderhands kan maken zonder notariele stempel Door een nieuwe VOF op te richten voorkom je iig een mogelijk conflict met de contractpartij van de huidige VOF. Ik zou wel even goed de samenwerkingsovereenkomst die de 'oude' vof heeft afgesloten, met name of hier geen beding in is opgenomen dat je niet een vergelijkbare activiteit mag starten oid.
  5. Ze zou eventueel kunnen overwegen om een soort van "Pay in Kind" notes uit te geven aan de maatschap. Op het moment dat jullie daadwerkelijk de gelden nodig hebben kan de maatschap jullie BV van funding voorzien door de PIK notes uit te geven (welke eventueel omgezet kunnen worden in aandelen). Andere mogelijkheid is om een 'gewone' samenwerkingsovereenkomst op te stellen waarbij jullie af spreken dat je over een periode van X jaar een bedrag Y nodig hebt en jullie partner hiervoor een bepaald rendement krijgt. UIteraard moet je goed afspreken welke exit clauses je hierin af spreekt om onder de verplichtingen uit te komen indien de situatie materieel wijzigd. Kan me voorstellen dat de maatschap hier strenge voorwaarden aan wil verbinden aangezien zij waarschijnlijk niet vast willen zitten aan een financieringscommitment indien de performance van jullie BV sterk afwijkt van de oorspronglijke prognoses.
  6. Bij payroll bedrijven zie je inderdaad dat zij wel op wekelijkse basis uitbetalen - met name in branches die veel werken met oproepkrachten, zoals uitzendbranche of horeca. Op wekelijkse basis uitbetalen is zeker bij onregelmatige werktijden en uren van personeel aan te raden, zo heeft personeel altijd op relatief korte termijn salaris en voorkom je gedoe met voorschotten gedurende de maand.
  7. Bij alle banken werken de normale betalingen via batches, alleen transfers binnen dezelfde bank kunnen realtime gedaan worden. Indien de betaling naar een begunstigde bij een andere bank gaat wordt deze altijd per batch aan Equens, alleen zogenaamde TARGET2 betalingen worden direct realtime door de verschillende banken gesettled, uiteraard zijn hier wel aanzienlijke kosten aan verbonden en wordt dit voornamelijk door bedrijven met spoedbetalingen gebruikt.
  8. Beste Vita, Aangezien je in eerste instantie maar voor een paar maanden op zoek bent naar wat extra handjes zou je ook kunnen overwegen om een stagiair van de bakkerschool aan te nemen. De kosten voor een stagiair zijn aanzienlijk lager dan ander tijdelijk personeel, op deze manier kan je ook uitproberen hoe het bevalt om iemand tijdelijk in dienst te hebben en aan te moeten sturen. Succes verder!
  9. Heb zelf ook een VOF met mijn partner, wij hebben in het VOF contract ook een 50/50 winstdeling afgesproken, maar eveneens dat de 'salarisbetalingen' naar rato van de geinvesteerde tijd kunnen plaatsvinden. Op deze manier kan je voor specifieke opdrachten en projecten degene die er het meeste tijd in investeert ook naar rato belonen zonder dat invloed heeft op de winstdeling. De winst van de vof zal wel aanzienlijk lager uitvallen, maar kan me niet voorstellen dat het bijzonder belangrijk voor jullie is om een maximale winst onder aan de streep te laten zien - dit wordt pas echt relevant bij 'verkoopklaar' maken van een onderneming.
  10. Beste Erik, Dit hangt er helemaal vanaf hoeveel tijd jullie ieder in de VOF hebben gestoken, indien dit ook 40/60 is het meest logisch om de onttrekkingen eveneens zo aan te merken bij je aangifte. Maar het zeker geen verplichting om dit zo aan te merken. Leidend in deze is de afspraken die jullie gemaakt hebben in het VOF contract (of andere onderlinge afspraak) ten aanzien van uitbetalingen/salaris. In zijn algemeenheid geld dat de belastingdienst relatief soepel is met in welke verhouding de uitbetalingen plaatsvinden, zolang het maar aantoonbaar in lijn is met de gespendeerde tijd aan de VOF. Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.