C4PO

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Landsmeer

C4PO's trofeeën

  1. Je moet dus goed nadenken waar je een klantenbestand voor wilt gebruiken en hoe je het wilt gebruiken, de effectiviteit in kaart brengen en dan beslissen wat je gaat doen. Als je kijkt naar het niet hebben van een klantenbestand, waar wordt je daardoor op dit moment in belemmerd, wat zou je willen doen wat nu niet kan omdat je geen klantenbestand hebt. Als het antwoord op de vraag "niets" is, dan zou ik er niet aan beginnen.
  2. Ik houd zelf alles nog steeds bij in een Excel-sheetje, indien nodig is dat snel om te zetten naar een Access database, maar vooralsnog zie ik daar nog geen meerwaarde in. Indien je twijfelt of een klantenbestand je verder kan helpen; er zijn een aantal gratis CRM pakketten op de markt, die zou je kunnen gebruiken om uit te proberen of het je verder brengt. Dit kost je natuurlijk wel tijd.....
  3. Toch is recruitment niet puur een internet/advertentie proces, het is vooral een face2face proces. Op advertenties krijg je de meest bizarre reacties waar je niets mee kan en dan kost het uitfilteren heel veel tijd of mensen sturen je een prachtig CV, maar bij het spreken van deze mensen blijkt dat de ervaring in de praktijk toch echt tegenvalt. Ik haal toch het meeste resultaat vanuit het netwerk van mijn netwerk.
  4. Ik heb het gevoel dat er heel veel pakketten zijn voor procesautomatisering, dus de concurrentie is best groot. Eerste vraag van mij is, richten jullie je op een specifieke branche? Tweede vraag is in hoeverre je huidige klanten ideeën hebben en kunnen helpen bij de verkoop van het product? Zij hebben hier wel een belang, want als jullie er mee moeten stoppen krijgen zij geen service meer en moeten ze tzt een ander pakket aanschaffen. Derde vraag is wat je tot nu toe aan marketing hebt gedaan om het product te verkopen, onbekend maakt onbemind. Als ik een pakketselectie doe voor een bedrijf, dan google ik eerst of er een aantal pakketten zijn voor de long list of de short list. Als jullie product niet bij de eerste 10 of 15 staat dan komt deze vaak niet op de lijst en zal je niet worden benaderd. Hoe zet je je pakket in de markt? Kan het als SAAS worden aangeschaft? Wie zijn je concurrenten, wat zijn hun sterke en zwakke punten, hoe verhoudt dat zich tot je eigen sterke en zwakke punten? Dit zijn een aantal zaken die je volgens mij op een rijtje moet hebben voor je over een gefundeerd advies kan beginnen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.