svenh

Legend
  • Aantal berichten

    252
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Arnhem
  1. Ah, die optie had ik nog niet op mijn netvlies. Niks aan te doen, de antispamregels zijn een papieren tijger.
  2. Ik vind het iets te toevallig. Eerder deze week heb ik wat details bij de kvk inschrijving gewijzigd, primair het adres, en ook wat andere details bijgewerkt. En nu krijg ik vandaag al de tweede email van personen die me iets proberen te verkopen, zonder dat ik daar om gevraagd heb, mensen die ik niet ken, en die ik ook niet per ongeluk kan kennen. De mails laten zien dat ze zich enigszins verdiept hebben in de website maar hebben over het hoofd gezien dat het mailadres dat ze gebruiken niet hoort bij waar ze over schrijven. Ze mailen aan de ene bedrijfsactiviteit en leuteren over de inhoud van een andere. Deze twee activiteiten hebben geen enkele commerciele koppeling, de enige manier dat ze zo'n fout kunnen maken is of omdat ze me kennen (maar dan hebben ze zo slecht opgelet, dat geloof ik niet, of: Ze hebben de gegevens van de kvk als basis gebruikt voor een beetje speurwerk. Als het actueel houden van mijn gegevens betekend dat ik gespamt wordt dan is dat een prima reden om te stoppen met actueel houden, of zelfs minimaliseren...
  3. Nou Ward, dat was precies wat ik nodig had ; ) Korting ruilen doe ik graag maar daar zie ik nu geen opties voor, vaak zijn ze er wel. Meer uitleggen ga ik niet doen, Ik leg nu al te veel uit. Maar, de video heeft een positief duwtje gegeven, nu nog de woorden op een rijtje. Dank voor jullie hulp!
  4. Ik heb de laatste dagen een paar keer een offerte aangepast voor een klant wiens ideeën veranderden tijdens het offerte proces. Prima, dat hoort er bij. Inmiddels heb ik even veel tijd in de offertes zitten als ik aan productiewerk zou hebben in deze order. Klant vraagt om korting, want "duur". De stuksprijs werd steeds hoger want de oplage werd steeds kleiner. Duur is perceptie en prima, en vragen om korting ook. Maar deze contactpersoon lijkt geen zicht te hebben op dat een order ook voorbereiding vraagt, juist voor deze order, en dat dat ook geld kost. Ik ben sowieso niet zo van het geven van korting, en nu al helemaal niet. Maar hoe vertel ik dat op een luchtige manier? Ik schiet van dit soort vragen helemaal in de verdediging, en dat is geen goede basis voor een goede reactie. Voor de volledigheid, de hele order gaat nu om een paar honderd euro. Hoe vertel ik het mijn klant?
  5. Ik denk dat vraagsteller juist meer heeft aan een reactie van een van de leden die juist wel ervaring heeft met zo'n agency. Maar de kans dat die er is is natuurlijk vrij klein.
  6. Ik denk dat je met 900 adressen een mooi aantal hebt. Maar ik vermoed dat je met een "flyer in de bus" jezelf geen plezier doet. DM valt of staat met aandacht. Hoe meer tijd en energie je er in stopt, des te beter het resultaat, waarschijnlijk. Ter inspiratie: Ik was lang geleden langzaamaan in kartonnage gerold. Eerst verpakkingen, toen mappen. De cursus "hoe schrijf ik een goede verkoopbrief" (kon toen nog bij ptt post) gevolgd. Beste geld dat ik ooit heb besteed. Begonnen met 15 adressen per keer, als test naar grafisch ontwerpers en reclameburo's. Ongeveer 20% respons bij de grafisch vormgevers, en ongeveer 15 bij de reclameburo's. Ik kon ongeveer 2500 adressen van de vormgevers vinden, en die hebben door de jaren heen allemaal een keer post van mij gehad. Brief op mooi papier, met de juiste datum, persoonlijke aanhef waar mogelijk, echte blauwe handtekening, fotokaart met voorbeelden erbij, en een reactiekaartje waar de naam van de geadresseerde al op stand, met "stuur mij documentatie", bel me en "haal mij uit je bestand" Kaartje kon door de fax, maar mijn adres stond er ook op. Gemiddelde respons is boven de 20% gebleven. Ik stuurde documentatie in een eigen mapje op. Dat mapje werd jaren bewaard omdat het zo mooi was. Introductie van een opvolgende range rover: Handgeschreven uitnodiging naar de mensen die het uitgaande model hadden gekocht, om naar de introductie te komen.
  7. I'd say start with the diy route. That way you learn a lot and will better be able to tell someone else what you need.
  8. de allerlaagste tarieven wensen is volgens mij vragen om misère....
  9. de vraag Indien u op Higherlevel.nl naar informatie zoekt, kunt u deze hier vinden? zegt dat meerdere antwoorden mogelijk zijn maar dat klopt niet.
  10. Als je eenmaal ingestapt bent kom je maar moeilijk los. Helaas merk je daar nu van hoe vervelend dat kan uitpakken. Of het mag wat ze doen kan ik niet beoordelen. Maar voor mij komt dit, op basis van wat je schrijft, als onbetrouwbaar over. Ter vergelijking: Ik gebruik een softwarepakket dat in de USA prijzen op de website toont maar oa in NL wordt geleverd via een distributeur. Die doet ook wat voor het geld. En het pakket is Koop, geen abonnement. Misschien doet de agent van jou dat ook, mag ook wel voor dit soort bedragen.
  11. Deel 1 is dat de regels simpelweg niet werken. Recht van verzet is ridicuul geleuter. Dit soort telefoontjes zijn stout maar je hebt geen stok om mee te slaan. Ik heb er gelukkig minder last dan jij nu lijkt te hebben. Maar toch. Wat ik nog wel eens doe is passief agressief verzet maar daar moet ik/je dan maar net zin en energie voor hebben. Beleefd zijn is energieverspilling. Wat nog wel slim is is kort "geen interesse" en ophangen. Donder op en ophangen doe ik ook nog wel eens, maar ook nog grover. Ik heb een tijd lang productieuren en rompslompuren aangehouden. Toen had ik nog een isdn telefoon die automatisch kon schakelen tussen meldteksten en beltonen. Tussen 10 en 15.30 uur ging de telefoon gewoon niet over en kon ik doorwerken. Daarvoor en daarna nam ik op en belde terug als dat gevraagd werd.
  12. Nog zeker geen compleet antwoord, meer een basis voor verder onderzoek maar valt een kaartspel niet onder auteursrecht? En kan je niet beter een modelrecht aanvragen/nemen ipv merkrecht?
  13. Ik heb mijn eigen oplossing even door google een duckduckgo gestuurd en sta daar nog steeds op plek 1 (DDG) of op de eerste pagina. Maar ondanks dat, ook ik merk een zeer grote teruggang in het aantal bestellingen. Gelukkig is bij mij de omvang gestegen maar als dit maatgevend is voor volgend jaar dan wordt het schraal in de handel in mijn onderschrift.
  14. Ik vermoed dat een profi kledingmerk en eigenlijk alle ondernemers die al een tijdje meedraaien prima professionaliteit kunnen aflezen aan hoe je je inzet. Daar hoef je niet ingeschreven voor te zijn, dat kan later alsnog als de tijd rijp is. Zorg dat je jezelf eerlijk presenteert. Als je plannen goed zijn, en je presentatie klopt, dan heb je het meeste al te pakken.
  15. Ik mis idee, plan en doel. Eigenlijk lees ik alleen maar dat je graag ondernemer wil zijn. Dat is niet genoeg om het ook te worden. Fast fashion is misschien wel de meest vervuilende en ook nog mensonterende industrie. Wil je daar deel van uit maken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.