Jump to content

Anonieme-vraag

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Ik ben niet zozeer uitdagingen voor mijzelf aan het bedenken. Maar ik ben wel aan het kijken hoe ik er voor kan zorgen dat ik weer aan uitdagender werk toe kom. Voor mij persoonlijk zit die uitdaging meer in de creatieve ruimte voor mijzelf. De groei is mogelijk een manier om zelf weer meer met uitdagingen bezig te kunnen gaan. Wat bedoel je precies met: Ik ben een techneut en daar zit voor mij dan ook de uitdaging, in de technische dingen. De zaken die met groei gepaard gaan (mensen en financiering aantrekken,) zie ik niet als een uitdaging maar meer als een(mogeli
  2. Dat is niet zozeer mijn zorg, ik vroeg het me voornamelijk af. En weet dat een collega ondernemer hier wel gedonder mee heeft gehad. Maar wellicht is jouw suggestie een goed alternatief voor mensen die een dergelijke service zoeken.
  3. Ik snap dat fulfilment in China goedkoper is maar ik zou daar toch wel mijn bedenkingen bij hebben. Maar goed, ik heb daar geen ervaring mee. Wie gaat die kwaliteit in China controleren, een lokaal persoon die jullie inschakelen? Ik weet dat dit gebeurd, ik ben ook bekend met een geval waarbij de fabrikant een bedrag betaalde aan de controleur om de andere kant op te kijken. Dat is bij een bedrijf in de EU iets minder waarschijnlijk. Maar ook dan is controle inderdaad wel noodzakelijk.
  4. Als ik het goed begrijp zou je dan jullie lotions direct vanuit de fabrikant naar jullie klanten willen laten versturen? Dat lijkt mij een vrij risicovolle bezigheid. A: hoe controleer je de kwaliteit? B: welke garantie heb je dat de fabrikant niet direct (zonder dat jij dit weet) aan jouw klanten gaat leveren?
  5. Eventueel zou ik de "licentie" ook onder kunnen brengen in een andere BV. Dat scheelt naar mijn idee wel aanzienlijk in de waarde van de werkmij. Maar dan zal de werkmij wel een soort van gebruikersvergoeding moeten betalen aan de eigenaar van de licentie. Ongeveer 60% van de werkzaamheden die het bedrijf nu uitvoert vallen onder deze licentie. Probleem met bancair financieren is dat de bank geen vergelijkingsmateriaal heeft met andere bedrijven in deze markt. Die zijn er simpelweg amper. Als ik zo wat vuistregels opzoek en op basis daarvan een indicatie maak van de waa
  6. Roel, ook bedankt voor deze toelichting. Nummer 1 valt in ieder geval af, en nummer 2 lijkt mij ook niet de ideale kandidaat. Blijft optie 3 wat mij betreft over. Het pand kan naar mijn idee wel in een aparte BV worden onder gebracht en vervolgens worden verhuurd. In dat geval zal de werkmij in waarde dalen, maar geen idee of het daardoor veel interessanter wordt voor een partner/compagnon. IK weet simpelweg niet wat voor bedragen investeerders gewend zijn, dat hangt uiteraard ook van de investeerder af.
  7. Wederom hartelijk dank voor de inhoudelijke reactie. Dat optie B voor de groei aanzienlijk gunstiger is ben ik helemaal met je eens. Dat maakt de renovatie van het pand wel wat lastiger maar niet per definitie onmogelijk. Wat bedoel je met "Bovendien willen investeerders liever zelf diversificeren"? Betreft de waarde van het bedrijf, dat is in mijn geval een hele lastige vraag. Eén van de "moeilijkheden" komt er in het kort op neer dat ik een fiks bedrag heb betaald, om in te kunnen stappen in een samenwerking, om een bepaald marktsegment te mogen beleveren. Op dit mome
  8. Dank voor je uitgebreide reactie StefanO. En meedenken wordt zeker gewaardeerd. Dat is één van de redenen voor dit topic. Wat ik precies zoek hoop ik met input van andere HLers duidelijk te krijgen. Het is wel eens prettig om inzichten van anderen te krijgen, die niet direct betrokken zijn bij mij of mijn bedrijf. Behoefte aan commercie is niet zozeer het doel, het uitbouwen van de organisatie is de achterliggende gedachte waar ik mee stoei. Op zich ben ik tevreden met hoe het nu loopt maar zo er is veel potentie in de markt die ik op de huidige manier niet benut. Daar
  9. Dank voor de reacties. Laat ik mijn openingsbericht wat aanvullen want ik vermoed dat ik hierin niet volledig/niet duidelijk ben geweest. Op dit moment kan ik mij prima redden, zowel qua werkaanbod als ook qua financiën. Als ik (verder) wil groeien dan zal ik technisch personeel moeten aantrekken. Dat is al een hele uitdaging, zeker in mijn vakgebied. Een ander nadeel is dat ik op dit moment in een oud pand zit (in eigendom). Het was de bedoeling om dit volledig te renoveren maar de middelen hiervoor zijn besteed aan wetgeving. Voor personeel is uitstraling/we
  10. Ik heb een bedrijf wat ruim 10 jaar bestaat, en actief is in een specialistische niche markt. In deze specifieke niche markt richt mijn bedrijf zich op alle sectoren zoals industrie, agrarische sector, etc. Het bedrijf richt zich op de verkoop van apparatuur maar ook op reparatie van apparatuur van derden. In Nederland is er slechts één bedrijf wat enigszins vergelijkbaar is, dit bedrijf richt zich echter op enkele sectoren. Daarbij wordt het door de overheid steeds moeilijker gemaakt om in deze branche een bedrijf te starten. Ondanks de COVID groeit het werk aanbod nog steeds. Ste
  11. De persoonlijke betaaldata zijn in dit geval van jouw of jouw bedrijf? indien dat het geval is dan mag jij deze gegevens gewoon vertrekken aan de beoordelende crowdfundpartij. Let erbij wel op dat je wellicht de gevoelige persoonsgegevens van derde anonimiseerd. Twee juristen/advocaten geven aan dat het niet mag. Waarom zou het volgens u wel mogen? De data zijn van mijn bedrijf. Anonimiseren wordt door de crowdfunder niet geaccepteerd. Voorlopig ben ik dan ook met enkele andere partijen in gesprek en laat deze crowdfunder vooralsnog buiten beschouwing. Geen van de andere
  12. Aha, op die manier bedoelde je dat. Ja, daar heb je wel een punt. Roel, de jaarcijfers worden door de accountant opgesteld. Dan mag de crowdfunder toch aannemen dat deze correct zijn. Maar eens afwachten wat de branche vereniging te zeggen heeft. @ Logistieke dienstverlening. Als ik de informatie niet verstrek dan wil men inderdaad geen zaken doen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik die informatie zo maar mag vrijgeven. En op zich wil ik de informatie best geven, mits ik hiermee de AVG niet overtreedt. Die boetes zijn ook niet mals.
  13. Ik verstrek de gegevens aan de crowd funder, dan is het toch mijn verantwoordelijkheid om dit met de crowd funder af te stemmen? Er zullen vast meet instanties zijn die deze gegevens opvragen maar dat heb ik nog niet bij de hand gehad. Highio, bedankt voor de tip. Nooit bij stilgestaan dat er een branche vereniging zou zijn maar die bestaat inderdaad. Ik zal hen benaderen om eens te informeren hoe zij hier in staan. Het zou gaan om een financiering van €60.000. Hetgeen ik wil financieren is een soort van licentie. Zie ook een ander topic van mij: eerder topic
  14. Er mag niets geanonimiseerd worden volgens de crowdfunder. Dus ook de gegevens van klanten en leveranciers moeten inzichtelijk zijn. Men geeft aan dat deze gegevens nodig zijn om de cashflow te bekijken en om te kijken of er geen fraude en witwas praktijken plaatsvinden.
  15. Een eenmanszaak wordt gezien als natuurlijke persoon. De (bank)gegevens vallen daardoor dan toch onder de AVG?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept