-
voorwaarden nav enkele afzeggers
Ik vraag mij af of de wettelijke bedenktijd wel van toepassing hierop is gezien de activiteiten van de vraagsteller. Je hebt, volgens de link, geen recht op bedenktijd bij: iemand wilt inhuren op een bepaalde datum, zoals een cateraar, artiest of verhuizer iemand inhuurt voor een spoedreparatie Dit lijkt mij namelijk ook wel in lijn te liggen met de activiteiten van de vraagsteller. Daarnaast als ik kijk naar een kappersafspraak die niet wordt nagekomen, mag de kapper ook kosten rekenen mits dit maar duidelijk wordt vastgelegd: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:RBZWB:2023:5433 ....De vraag die beantwoordt dient te worden is of de huisregels van eiseres, die kunnen worden beschouwd als een vorm van algemene voorwaarden, op de overeenkomst van toepassing zijn en eiseres deze terecht aan haar vordering ten grondslag legt. Om deel uit te maken van de overeenkomst is vereist dat de algemene voorwaarden voorafgaand aan het tot stand komen van de overeenkomst aan de klant ter hand zijn gesteld. Dit is bij een overeenkomst als de onderhavige, waarbij de overeenkomst online tot stand is gekomen, het geval wanneer de consument voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op begrijpelijke en in het oog springende wijze wordt gewezen op de algemene voorwaarden, de consument deze voorwaarden via een link kan inzien en deze voorwaarden door middel van het aanvinken van een daartoe bestemd vakje kan accepteren.... Een agenda email bevestiging lijkt mij hierbij dus niet voldoende. Dan kom je uit bij een digitaal getekende overeenkomst.
-
voorwaarden nav enkele afzeggers
Persoonlijk zou ik jou werkinstructie weghalen. Je concurrent leest misschien ook mee. Of het immoreel of niet acceptabel is kan een discussie zijn die je niet gaat winnen. Kennelijk vindt Homedeal het ook niet belangrijk genoeg dat zij direct actie hierop gaan ondernemen. Buiten dat stuk lees ik 2 dingen. 1) klanten kiezen voor de concurrent i.v.m. de prijs. 2) hoe een juiste bevestiging te krijgen zonder teveel poespas. 1) Waar ligt jouw onderscheidend vermogen om een eventueel prijsverschil van 25% goed te maken? Niet iedereen is op zoek naar de laagste prijs. Veel zijn ook op zoek naar ontzorgen. Misschien een idee om dit direct bij een offerte helder en duidelijk te verwoorden dat je niet de goedkoopste bent. Dat scheelt misschien al een paar afhakers. Daarnaast wil je misschien die hele goedkope klussen niet hebben. Als ik zie waar je gevestigd zit is een goede naam misschien veel meer waard. 2) Volgens mij is een bevestiging via mail al bindend zodra de voorwaarden ook goed zichtbaar zijn. Je zou kunnen overwegen om digitaal te laten ondertekenen. Er zijn verschillende partijen die dit aanbieden en kost relatief weinig. Een agenda afspraak is makkelijk af te zeggen en geeft ook niet direct aan dat er een verplichting is. Een digitaal getekende overeenkomst wel. Je zou een relatief gestandaardiseerde overeenkomst kunnen maken die je alleen hoeft aan te vullen.
-
patmaniak startte met het volgen van PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger? , Wie is aansprakelijk voor vermiste voorraad? , Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek en 3 andere
-
Wie is aansprakelijk voor vermiste voorraad?
Heb je de zending laten verzekeren? Ik neem namelijk aan dat jij de verzender bent. Althans, jij hebt opdracht gegeven voor verzending. Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Ook een paar doosjes van de pallet afgevallen. In de vrachtwagen zijn ze toen kennelijk op een pallet gezet van een andere klant. Je zou het bedrijf NL kunnen vragen of zij de zendingen van die dag kunnen nagaan en kunnen navragen of een van de andere ontvangers van die dag wat extra pakketten hebben ontvangen. Bij mij bleek het op een pallet bezorgd te zijn bij een bedrijf 5 straten verderop.
-
Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
Tja, dan moet je handmatig een mail gaan sturen en dat ook weer verwerken. Dat lijkt mij vrij tijdrovend en weinig toegevoegde waarde hebben. Mensen lezen vaak niet. Ik vraag mij af of een extra tekst wel toegevoegde waarde heeft of dat je beter een a/b test kunt doen met het verwijderen van de tekst. Zou het aantal verzoeken niet moeten verminderen maar levert misschien wel meer conversies op.
-
Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
Even terug richting de topic starter. In onze checkout hebben wij ook de mogelijkheid voor opmerkingen en daarin komt ook vrij veel een vergelijkbaar verzoek in terug. Met veel opmerkingen doen wij niets. Het beleid van PostNL is dat als ontvanger niet thuis is, dat het dan naar de buren of afhaalpunt gaat. Dat gaat in de meeste gevallen ook goed. Helaas niet altijd... Alleen als klant expliciet aangeeft dat het niet bij de buren bezorgd mag worden dan passen wij het verzendlabel aan. Als klant niet thuis is dan gaat het direct naar een afhaalpunt. De papierbak, achter de struiken of een vaas, wij zien het ook gebeuren. Als klanten ons contacteren dan geven wij aan hier ook even te kijken. De mooiste pakketten zijn degene die een week achter een struik in de regen hebben gelegen....
-
Ecommerce: Klant haalt zijn pakje niet op bij een pickup point
Misschien. Wij verkopen items die klanten eens in de x jaar nodig hebben. We leveren ruim 80.000 bestellingen per jaar. Die ene die dan niet meer terugkomt jammer. We hebben ook nooit een negatieve beoordeling erop gehad. Onze beoordeling is zelf >9.5 Verzenden is niet gratis. Voor ons niet, maar ook voor de klant niet.
- Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
-
Ecommerce: Klant haalt zijn pakje niet op bij een pickup point
Ik doe nagenoeg hetzelfde. Pakketten die retour zijn gekomen waarvan ik niets van de klant heb gehoord, laat ik liggen totdat de klant reageert. Geldt ook voor pakketten die retour komen van een pick-up point en niet zijn opgehaald door de klant. Na 3 maanden gaat het terug in voorraad en verkoop. In 65% van de gevallen horen wij niets meer van de klant. Het gemakzucht van tegenwoordig.
-
Aanschaf zonwering / kleinschaligheidsinvesteringsaftrek?
Goedendag, Ik heb een vraag m.b.t. de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek. Ik heb een pand in Vastgoed BV X die ik verhuur aan mijn eigen werk BV Y. Het pand krijgt veel zon binnen waardoor zonwering noodzakelijk is. Ik weet alleen niet wat nu fiscaal verstandig is Koop en plaats ik de zonwering met Vastgoed BV X of met werk BV Y? Kan ik bijvoorbeeld gebruikmaken van kleinschaligheidsinvesteringsaftrek? In mijn werk BV voldoe ik hier reeds aan het minimum bedrag. Alvast bedankt voor de reacties.
- Overdadig telefoongebruik van werknemer onder werktijd
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Het probleem is dat de 'verkoper Bol' ook de verantwoordelijke marktdeelnemer moet invullen en dit gewoonweg niet heeft gedaan. Bij veel producten heeft de 'verkoper Bol' nog niets ingevuld. Het zou dan krom zijn dat ze de partners die er niet aan voldoen verwijderen terwijl hun eigen producten wel online staan.
-
PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger?
Met jouw volume is een contract direct met PostNL niet voordelig. Het wordt daar pas voordelig als je een dusdanig volume hebt. Tot die tijd kan je, in mijn optiek, beter gebruik maken van bijvoorbeeld MyParcel, Sendcloud, QLS etc. Je krijgt dan ook de PostNL labels die je gewoon kan inleveren bij jouw PostNL pakketpunt. Je bent alleen een stuk voordeliger uit.
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Voor degene die het interesseert. Mail Bol aan alle verkooppartners d.d. 28/01/2025 Handhaving artikelen zonder marktdeelnemer start 3 februari 2025 Om te voldoen aan de General Product Safety Regulation (GPSR) en/of de Digital Services Act (DSA), dient van ieder artikel de verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU bekend te zijn. Bol is verplicht om te handhaven op artikelen die géén verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU heeft. Per 10 februari zullen we geen nieuw assortiment zonder verantwoordelijk marktdeelnemer accepteren (boeken vanaf 1-5-2025). Voor het bestaand assortiment gaan we vanaf 3 februari 2025 in fases handhaven. Elke fase selecteren we een aantal productgroepen voor handhavingen, waarbij we filteren op o.a. seizoensproducten en grootte van productgroep. Partners met artikelen uit de betreffende productgroepen ontvangen hierover twee weken van te voren een e-mail. Artikelen uit die productgroepen zonder gegevens van de marktdeelnemer worden tijdelijk op niet-leverbaar gezet, totdat de verplichte informatie van de marktdeelnemer is aangevuld. Daarna komen de artikelen automatisch weer online. https://partnerplatform.bol.com/nl/nieuws/europese-wetgeving-dsa-binnen-bol/ https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/mijn-verkoopaccount/verantwoordelijke-marktdeelnemers-in-de-eu-toevoegen/?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=&Referrer=ENTplazaverk202501052810095
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Vind ik een vreemde redenering van je. Jij moet juist de informatie over de marktdeelnemer geven. Waar staat het dan dat Bol je winkel gaat sluiten? Het aanbod wordt offline gehaald als er geen marktdeelnemer ingevuld staan. Ik heb toch een andere beleving met dat boek. Je moet alleen aangeven wie er verantwoordelijk is qua risico etc. Exact. Overigens denk ik dat het allemaal nog niet zo'n vaart zal lopen bij Bol. Je ziet dat Bol het ook nog lang niet op orde heeft: https://www.bol.com/nl/nl/verantwoordelijke-marktdeelnemer/longeneeslijk/9300000186018078/?offerId=fd92567a-9e2a-462f-ab6a-6548b572abde&bltgh=q7DwspPy-TwOLhI0CclDpw.2_30.31.SpecificationsPartnerInfo Dat zou betekenen dat zij ook hun aanbod offline moeten halen.
-
Motivatie komt niet van je leidinggevende
In mijn optiek kan een goed leider ervoor zorgen dat er een gezonde cultuur waarbij iedereen zich prettig en comfortabel voelt. Bij een prettig klimaat gaat de motivatie vanzelf omhoog.
patmaniak
Super Senior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht