Alexmanders

Senior
  • Aantal berichten

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Alex
  • Achternaam
    Manders

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Helmond

Alexmanders's trofeeën

  1. Beste Hans, Ik vind het een mooi geschreven Business Case. Je onderbuikgevoel zal inmiddels op 1 van de adviezen afgegaan zijn. Een glas wijn en een discussie kan in ieder geval wonderen verrichten. Als je de keuze gaat maken om een dergelijke investering te initieren, dan wil je cijfermatige onderbouwing waar je ROI zich bevind. Niet alleen voor de investering maar ook voor je printopdrachten globaal gezien (wat doen de printprijzen in de markt). Daar kan je accountant eventueel van pas komen. Overhevelen naar privé heeft natuurlijk altijd de consequentie dat er een belastingplicht ontstaat of een schuld aan je bedrijf. Beide lijken me niet direct wenselijk. De investering in de website daarentegen lijkt de cash cow te zijn. Er zijn manieren waarop je uit kunt rekenen wat je investering in je verkooptool aan extra omzet zou genereren. De cijfers zullen het onderbuikgevoel ondersteunen om je beslissing kracht bij te staan, maar wat mij betreft blijft dat voor 80% leidend. De branches die je eerder benoemde (energie/olie) zijn grote maatschappijen met een duidelijke markt en product. Die kunnen hun beslissingsmodel anders inrichten als een kleine ondernemer die besluit om zijn innovatieve product op een nieuwe markt te gaan brengen.
  2. Hoi allen, Ik ben aan het orienteren om aangiften omzetbelasting in het buitenland te verrichten (afstandsverkopen). Heeft iemand ervaring opgedaan met het zelf uitvoeren van belastingaangiften in EU landen? Wat zijn de valkuilen? Of is het per definitie verstandiger om dit uit te besteden? Zo ja, heeft iemand goede ervaringen met een kantoor? Alvast dank voor jullie reacties.
  3. Bedankt voor het heldere antwoord. Mijn gevoel zei hetzelfde en er is voldoende geschiedenis opgebouwd om de uitzondering te bevestigen
  4. Hallo allen, Ik heb een arbeidsreglement waarin de volgende passage opgenomen is: De werkgever is bij gehele of gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid van de werknemer gedurende een tijdvak van maximaal 104 weken gehouden het salaris aan de werknemer door te betalen dat de werknemer bij arbeidsgeschiktheid zou hebben verdiend, waarbij geldt dat gedurende de eerste week 100% van dat salaris wordt doorbetaald en gedurende de volgende 103 weken 70% van dat salaris wordt doorbetaald. Gedurende de eerste 52 weken is het loon nooit lager dan het minimumloon. De directie kan indien zij dit noodzakelijk acht hier ten alle tijden van afwijken. Omdat een van onze personeelsleden gediagnoticeerd is met een onbehandelbare ziekte, hebben we besloten om af te wijken van de standaardprocedure en hem 100% ziekengeld uit te keren. Als ik dit uitvoer, kan ik dan geen discussie krijgen waarom de overige werknemers wel gekort worden op hun ziekengeld? Alvast dank voor het juiste antwoord.
  5. Als je pensioen op wilt bouwen via banksparen krijg je te maken met de factor A berekening. Deze berekening geeft aan, op basis van je inkomsten, in hoeverre je fiscaal gezien pensioen op mag bouwen. http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/lijfrentepremie/ Op bovenstaande website kun je een proefberekening voor jezelf maken. Of je de juiste keuze maakt vind ik niet relevant, want over 40 jaar kan die mening heel goed bijgesteld worden of is de banksparen optie bij teveel populariteit door de regering volledig uitgekleed. Als ondernemer geld toch dat wanneer je op de hoogte bent van de basis (de fiscale regeling waarom banksparen voordelig kan zijn) de rest op gevoel gaat. Succes met je keuze.
  6. We zijn nu een week verder Koenen, zonder tegenbericht ga ik ervanuit dat het opgelost is.
  7. Beste Koenen, Ik had al een andere uitleg toegevoegd. Probeer die eens in te passen en als je daar niet uitkomt laat dan even wat weten.
  8. haastige spoed is zelden goed. kan het helaas niet meer wijzigen. Laat er even iemand met verstand naar kijken als het om grotere bedragen gaat als dat je schetst. Ik weet dat er zoiets bestaat als een actieve belastinglatentie; een voorziening die je treft voor vennootschapsbelastingverrekening in de (nabije) toekomst. Ik zal daar geen rekening mee houden. Voor de vpb verliesverrekening van 1 jaar terug ontstaat er hetzelfde effect als het jaar ervoor Je winst na belasting verandert met 20. Alleen nu neemt het af van -200 naar -180 Balans: Bank -200 (als het al creditzijde staat dan +200) Te vorderen vpb +20 Eigen vermogen -180 (creditzijde) Balans is weer in evenwicht Winst en verliesrekening: Winst voor belasting = -200 Vpb: 20 Winst na belasting= -180 Eigen vermogen per 1/1/2011 = 500 Eigen vermogen per 31/12/2011 = 320 Ergens in de aangifte dien je de verliesverrekening of aan te zetten of in te vullen zodat daar rekening mee gehouden wordt. Uiteraard moet hij ook in de winst en verliesrekening staan anders los je het verschil in winst na belasting niet op.
  9. Beste koenen, De rekensom 2010 is correct. 2011: balans winstreserve = 200 (creditzijde) te vorderen vpb = 20 (debetzijde) verschil = 280 winst en verliesrekening: te betalen vpb (meestal een 9000 grootboekrekening) -20 verlies = 180
  10. @Ronaldinho; Ik beroep mij op de onschuld dat ik beide niet gelezen heb :)
  11. Beste Dames en Heren, Ik zou graag, zonder dit telkens aan mijn accountant voor moeten te leggen, een programma hebben waarbij ik in kan geven hoeveel geld ik naar mijzelf over wil maken, welke aftrekposten ik tot mijn beschikking heb en ik daardoor in een overzicht te zien krijg welke verdeling het meest gunstig is voor mij. Weet iemand waar ik zulke programmatuur (betaald en onbetaald) terug kan vinden? Alvast dank.
  12. Altijd gevaarlijk om te reageren als je het nog vaag kunt herinneren, maar voordat woon-werkverkeer onbelast was, kwamen zulke punten altijd tot discussie. Wanneer kwalificeren kilometers van de woning naar een opdrachtgever als woon-werkverkeer en wanneer als zakelijke kilometers. Daarnaast kan ik heel veel informatie erbij halen, maar ook mijn advies is om nog zeker een maand te wachten voordat we ons allemaal gek gaan maken door maatregelen die nog niet bekrachtigt zijn. Ik snap daarentegen wel cash is king dat dit een groot punt van aandacht voor je is. In het geval je geen kilometers declareert bij je opdrachtgever (cliënt) dan kun je ook in je offertes een kilometerdeclaratie verwerken. Dan zijn het namelijk per definitie zakelijke kilometers (er staat een omzetvergoeding tegenover).
  13. Hallo CC, Schrik niet van de zin, maar om hem op beeld te gooien: Een idee is niets waard zolang de uitvoering daarvan ondenkbaar is voor de ontvanger Er zijn namelijk heel veel creatieve mensen op deze aardbol. Heb je weleens naar Het beste idee van Nederland gekeken? Dan krijg je een redelijk beeld van wat (sommige) mensen voor onderzoek en ontwikkeling opstellen om hun idee te visualiseren. Wat ontstaat er na een idee (en mensen mogen dit met alle genoegen aanvullen uit hun kennis en ervaring): Ontwerpen Testen Aanpassen Testen Bovenstaande 2 blijven uitvoeren tot het gewenste resultaat Patenteren --> Uitbesteden aan een patentenbureau of een hele moeilijke studie gaan volgen; het gaat je in ieder geval veel geld kosten Produceren of een producent zoeken en vinden Voor productie allerlei verzekeringen/personeel en management nodig bij een producent deugdelijke afname- en verkoopvoorwaarden stellen --> Fase waar ook weer veel geld mee gemoeid is Product aan de man brengen --> Marktonderzoek (eventueel) en kosten voor verkoopapparaat Is alles naar wens gegaan? Hey er komt geld binnen! Hopelijk heb ik je een duidelijk beeld geschept dat het ontwikkelen van een kant en klaar product in de meeste gevallen (echt niet met alles hoor!) deze cyclus volgt en je een hele hoop tijd/geld en advisering nodig hebt. Wat een van mijn favorieten is google maar eens de levenscyclus van het online spel World Of Warcraft. Dat was destijds een innovatief product en leent zijn bestaansrecht nu nog aan slimme merchandising en constante innovering van het spel.
  14. Hallo Ro, Het onderscheid was mij (gelukkig) bekend. Desondanks is de link die je geplaatst heb voor mij en hopelijk voor anderen een extra toelichting. Groeten, Alex
  15. Ik ben met beide antwoorden heel erg geholpen. Dat houd dus in dat mijn originele gedachte toch redelijk de juiste was. Ik ben gaan googlen en daar kwam ik een 75% btw aftrek regeling tegen waarbij de kosten dan weer onder andere posten vielen en dat heeft mij volledig uit balans gebracht. Toen ik Ondernemersfeest intoetste kreeg ik de eerste 5 pagina's over de werkkostenregeling dus begon ik ook daar weer over te twijfelen. Om bovenstaand te concluderen: Bedankt voor jullie input mannen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.