Ga naar inhoud
  • Heb je een column, artikel of opiniestuk geschreven over innovatie en/of ondernemerschap? Dan plaatsen we deze na een redactionele check graag op Higherlevel.nl! Middels onderstaand formulier kun je de column plaatsen. Let op: de columnsectie is niet bedoeld voor Online Marketeers die werkzaam/ingehuurd zijn om producten/diensten onder de aandacht te brengen.

  • Log in om dit te volgen  

    The changing world of recruitment

    Recruitmentbureaus schieten als paddenstoelen de grond uit en het recruitmentproces is continue in beweging. Hier zitten voor- maar ook nadelen aan. Ook in de benadering van recruiters zijn steeds grotere verschillen te zien. Maar welke aanpak werkt er het best?

     

    Ditch the predefined e-mails

    Dat ligt eraan waar je naar op zoek bent. Wil je zo snel mogelijk een vacature vervullen? Dan werken algemene oproepen op LinkedIn en berichten in een vast format het beste. Voor veel functies werkt deze aanpak prima, al kan het zich ook tegen je keren. Wanneer je als recruiter iets te ijverig te werk gaat en vergeet de openingen in een bericht format in te vullen, zoals hieronder. In het beste geval krijg je een hilarische reactie terug, zoals hier het geval was. Het kan echter ook anders uitpakken. Neem een voorbeeld aan de Blacklist IT recruiters. Daar wil je namelijk niet op eindigen als organisatie.

    Linked_In_bericht.png

     

    Being personal makes a difference

    Ik pleit voor een meer persoonlijke aanpak. Mensen op de juiste plek krijgen lukt je alleen als je met die mensen in gesprek gaat. Tijdens een masterclass sales een tijdje geleden werd het nogmaals benadrukt: “In 95% van de gevallen beslist het gevoel.” Iemand kan op basis van zijn cv nog zo goed lijken maar dat zegt niet alles. Als een werkgever er geen goed gevoel bij heeft, kiest men meestal voor het mindere cv en het betere gevoel. Stel iemand oprechte vragen. Waar liggen zijn of haar ambities, waardoor zit deze persoon momenteel wel of niet op zijn of haar plek, waarvoor komt iemand graag zijn of haar bed uit en waarvoor absoluut niet.

     

    Alleen op deze manier krijg je een compleet beeld van de kandidaat en kun je een goede inschatting maken. Bovendien wordt deze oprechte interesse vaak veel minder irritant ervaren dan iemand die alleen maar een baan probeert te verkopen. Kies daarom voor een persoonlijke aanpak en investeer meer tijd in de kandidaten die het waard zijn.

    Log in om dit te volgen  


    Aanbevolen reacties

    Waarom is de veranderende wereld van sales recruiters van belang voor een ondernemersforum? En hoezo is een kopregel in het Engels vanuit content management-optiek beter dan een Nederlandse headline?

     

    Kan het zijn dat het werk van recruiters raakvlakken heeft met ondernemers die sollicitanten moeten selecteren?

     

    En helemaal spannend: wat zijn blacklist IT recruiters?

     

    Deel deze reactie


    Link naar reactie
    Delen op andere sites
    Waarom is de veranderende wereld van sales recruiters van belang voor een ondernemersforum?

    Waarom niet? HL leden zijn afnemer van deze diensten en tientallen (zo niet meer) ondernemers op HL zijn zelf als (sales) recruiter actief. (verdere discussie hierover aub in de stamtafel, niet in dit topic zelf)

     

    En helemaal spannend: wat zijn blacklist IT recruiters?

     

    de blacklist IT recruiters

     

    Deel deze reactie


    Link naar reactie
    Delen op andere sites

    Die visie heb ik al gegeven, min of meer dan... Recruiting = CV schuiven, of het nu een LinkedIn profiel is i.c.m. een pakkend YouTube filmpje en een Link naar een downloadbaar CV in Pdf, maakt niet uit.

     

    De markt zal recruiters op gezette tijden willen inzetten om ASAP op economische opleving in te kunnen spelen om er daarna zo snel mogelijk weer ervan af willen.

     

    De recruiters moeten gretig werkzoekenden in hun bestanden hebben om die markt dan te bedienen. Op zich prima, maar in essentie verandert er niets, m.a.w.: die 'changing world' zie ik niet.

    Deel deze reactie


    Link naar reactie
    Delen op andere sites


    Maak een account aan of log in om te reageren

    Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

    Account aanmaken

    Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

    Registreer een nieuw account

    Inloggen

    Heb je reeds een account? Log hier in.

    Nu inloggen

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké