Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
Wat is een inzake-rekening?
Kan iemand mij uitleggen wat een "inzake-rekening" betekent in onderstaande context, en wat het verschil dan is met een bankrekening dan is? Wat geldt er verder in geval van een inzake-rekening? Wij kunnen besluiten dat wij uw aanvraag voor een financiering uitsluitend goedkeuren als uw Debiteuren betalen op een bankrekening van <naam kredietverstrekker>. Wij kunnen dit bijvoorbeeld besluiten als u een groot bedrag wilt lenen. De bankrekening waarop al uw Debiteuren moeten betalen is de inzake-rekening. Wij verrekenen de Weektermijn met de betalingen van uw Debiteuren op de inzake-rekening. Ontvangen wij minder dan de Weektermijn op de inzake-rekening, dan kunnen wij het restant incasseren van uw Bankrekening. Al het meerdere dat wij ontvangen boven de Weektermijn zullen wij aan u overmaken op uw Bankrekening.
-
ArnauldEin startte met het volgen van Wat is een inzake-rekening?
-
Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
Hoe kan dat nou? Een volledig afgeschreven 'iets' dat € 7000 waard is... Je hoort toch rekening met de restwaarde te houden bij het bepalen van de afschrijvingen. Of is het 'ding' na de afschrijvingsperiode ineens veel meer geld waard geworden - een soort verzamelobject of zo? Het verhaal lijkt mij te "rommelen". Overigens kan je natuurlijk iets verkopen voor een prijs die jij acceptabel vindt, daar speelt de vraag "mag dat?" helemaal niet. Je bepaalt zelf je prijs. (€ 1000,- voor een afgeschreven ding lijkt mij geen slechte deal voor een ondernemer trouwens.) Mocht je wel een voordeel krijgen van deze - zo op het eerste gezicht 'liefdadige' actie, want je verkoopt iets voor een habbekrats... - dan zou dit voordeel wél belast kunnen worden (formeel gesproken). In de praktijk zal dat niet snel gebeuren, lijkt mij.
-
ArnauldEin wijzigde zijn profielfoto
- Vandaag
-
Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
Ja, dat is inderdaad een probleem. De belastingdienst verlangt van je dat je de auto verkoopt tegen een marktconforme prijs. Maar er lopen twee zaken door elkaar … 1: de vriend heeft blijkbaar weinig financiële middelen om de auto te kopen. Je kunt de auto ook schenken, waarbij je kunt kiezen … de ontvanger is verplicht om aangifte te doen en betaalt meestal ook de schenkbelasting, maar de schenker kan er ook voor kiezen om de schenkbelasting te betalen. Het schenkbedrag is ook hierbij gebaseerd op een marktconforme prijs. 2: je wilt de auto met zo weinig mogelijk boekwinst verkopen. Het is dus een zakelijke auto. De boekwinst stal je in de herinvesteringsreserve, om daarmee een andere betere/nieuwe auto te financieren. De boekwinst wordt daarmee niet belast. Linksom of rechtsom … het gaat geld kosten.
-
Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
Normaal dient de waarde in het economisch verkeer te worden gehanteerd. Minder boekwinst willen, betekent ook minder belastingen betalen, daar zou de fiscus weleens bezwaar tegen kunnen hebben.
-
Hans van den Bergh startte met het volgen van Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
-
Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
Kan ik een in de boeken afgeschreven auto verkopen aan een bevriende relatie tegen elke prijs? De auto is nog ca. 7000 waard, maar ik wil deze met zo min mogelijk boekwinst verkopen. De zakelijke relatie (vriend) kan de auto goed gebruiken, maar heeft daarvoor weinig liquiditeit beschikbaar. Dus stel dat ik een factuur maak voor €1000 incl. BPM en BTW is dat een probleem?
-
WijnandVA startte met het volgen van Mag ik zelf de prijs bepalen met het verkopen van een afgeschreven bedrijfsmiddel
-
Passion for Conversation werd lid van de community
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Ik zal niet inhoudelijk reageren op je idee (niet enthousiast over) maar denk dat het een hele moeilijke branche is om klanten te vinden. Als ik 1x hoor van "handelmijnnarewebshopervaringaf" (ik weet je bedrijfsnaam niet) via een blogger of ad zou ik kunnen denken "goh interessant", maar als ik op dat moment niet toevallig een "claim" bij een webshop heb lopen ben ik je met mijn boomer-brein binnen 2 dagen weer vergeten. En met mij waarschijnlijk velen. De enige manier om dat te voorkomen: de kracht van herhaling. Want ik weet nu na jaren doodgespamd te zijn dat ik bij een probleem even Apeldoorn moet bellen, dat ik bij een sterretje carglass benader en dat Lidl de beste in groente en fruit is. Dat brengt ons bij "risk/reward": het kost een heleboel moeite en geld om dermate in iemands brein geprint te worden dat dat bijna niet kan opwegen tegen de €4,95 in de BTW die je af en toe zou kunnen verdienen. Enige manier die ik zie om effectief klanten te krijgen is de review sites (trustpilot/Webwinkelkeur e.d.) te benaderen om te vragen of zij geïnteresseerd zijn in een affiliate deal (zodra iemand een onvoldoende geeft komt jouw ad tevoorschijn, waarna je een % afstaat als men een aankoop doet). En hoewel niet geschoten altijd mis is acht ik de kans dat een groot review platform daarvoor een externe samenwerking met een nieuwe onbekende partij aangaat acht ik bijna nihil.
-
Pieter__VH startte met het volgen van Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
-
R. v V startte met het volgen van VSME: eenvoudig duurzaamheid rapporteren voor mkb
-
VSME: eenvoudig duurzaamheid rapporteren voor mkb
De Europese rapportage-eisen (CSRD) zijn vooral gericht op grote bedrijven, maar ook het mkb krijgt hier steeds vaker mee te maken. Grote klanten, investeerders en banken vragen hun leveranciers om meer transparantie over duurzaamheid. De Voluntary Sustainability Reporting Standard for VSME’s (VSME) is een vrijwillige, Europese standaard, ontwikkeld voor mkb-bedrijven die niet onder de CSRD-wetgeving vallen. De standaard helpt deze bedrijven op een gestructureerde manier bij het opstellen van een duurzaamheidsrapportage. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de VSME: VSME: eenvoudig duurzaamheid rapporteren voor mkb | RVO.nl. Ook kunt u onze webinar over de VSME bekijken. Vragen over de CSRD of VSME? De adviseurs van het MVO-steunpunt helpen u graag verder met advies op maat voor uw onderneming.
-
What do you think of my third space idea?
That is a very good point.
-
What do you think of my third space idea?
Ah, yes, thank you Hans. I will look over this site. It seems it will have some good info!
-
-
What do you think of my third space idea?
We cannot do your businessplan research for you whether or not your idea is transferable to a feasible and viable concept, that is up to you. Maybe this site can help you starting your research and find out: https://business.gov.nl/
-
What do you think of my third space idea?
The general problem with this kind of things is that your customers will likely spend relatively little on beverages, and will take a long time to finish their drinks. That's a challenging combination.
-
Peter73 startte met het volgen van What do you think of my third space idea?
-
What do you think of my third space idea?
Did you already do some research if those kind of places already exists in Utrecht? And I'd recommend you to ask this question to potential customers, since they're the one you will be targeting.
-
What do you think of my third space idea?
Hello! I have tried to look up as much as I could such as spaces and rental costs for an approximate space of 50 M2. However, I am not very familiar with the area other than Google Maps. 😁 I know this idea is something that would not do well in the US, but I also know that brown bars and third spaces are popular in NL. This kind of fits that niche so I would really like to know if locals would find a spot like this to be inviting.
-
What do you think of my third space idea?
- What do you think of my third space idea?
Welcome to HL Did you already did some research yourself?- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Nu is het niet je vraag, maar hoe ga je dat in vredesnaam voor 4,95 per claim doen, en dan ook nog eens no cure no pay.. dus zeg als het meezit is gemiddeld 75% van die 4,95 realistischer. Of begrijp ik je nu verkeerd? Vermoedelijk ga je geautomatiseerd een hele pipeline met wat AI er doorheen opzetten.. maar zelfs dan nog.. dat kan zich toch bijna niet lonen?- What do you think of my third space idea?
I have a goal of opening a small café/community space shop in Utrecht in 2028. It would be a small cozy inviting space (8-15 people) where I sell coffee/cappuccino/latte using local roasters and locally sourced pastries. I picture a small couch in front of an electric fireplace, bookshelves with books, a few tables with brown paper and writing utensils. WiFi and soft music playing in the background under warm cozy lighting. I envision a place where students can come to study or write papers in peace. A group can have a small meeting regarding their new startup. A place to duck into for a warm cup of coffee while getting out of the rain for a few minutes. Is this something that could thrive in Utrecht or am I completely insane for this idea?EricDavis werd lid van de community- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Misschien een idee om een lijst te maken met webshops in Nederland en die te rangschikken naar Google review rating (Tip: ChatGPT 😁). Mensen die een slechte ervaring hebben gehad, laten dat vaak wel als review achter. Dan kun je daar misschien informatie uit halen. Misschien dat men vooral bij online drogisterijen problemen ervaart. Of misschien zijn dat wel online speelgoedwinkels. Kun je daar vervolgens in je doelgroepbenadering rekening mee houden.alejandro888 werd lid van de community- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Welkom op Higherlevel, Sander. Je stelt een aantal vragen waarop niet zomaar één goed antwoord gegeven kan worden. Ondernemen begint vaak met een gespotte kans of een probleem dat je ergens ziet, maar om daar een kansrijke businesscase van te maken zal je het nodige onderzoek moeten doen. Die antwoorden kunnen we je hier ook niet zomaar in de schoot werpen. In je openingspost heb je aangegeven vanuit de bedrijfskant te zien dat klanten - in jouw optiek - niet altijd worden geholpen, maar worden afgescheept. Weet je al of webshopklanten dat ook zo ervaren? Ervaren zij een probleem? Hoe weet je dat veel mensen dat nu laten lopen? En als dat zo is: komt het dan door vermoeidheid, te kleine bedragen, of misschien wel wat anders? Dat wil je niet van ons horen, maar van je doelgroep. Dus: ga met ze praten. Ook daar kun je meer inzicht in krijgen als je met je doelgroep gaat praten. Stel dat ze jouw vermeende probleem inderdaad ervaren, hoe lossen ze het dan nu op? Je stelt de verkeerde vragen. Iemand anders kan je niet vertellen wie jouw doelgroep moet zijn en hoe je je moet positioneren. Daar zal je zelf onderzoek naar moeten doen, o.a. door dus met je doelgroep te praten. Als je wat meer van je basis hebt staan kun je hier gerichtere vragen stellen, waar anderen je verder mee kunnen helpen. Pak er bijvoorbeeld eens een Lean Canvas bij het op een gekaderde manier te onderzoeken en uit te werken.- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Daar heb ik ook al wat op geantwoord...- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Dank voor je reactie en het opschonen van mijn vraag, en helder m.b.t. de forumregels. Voor de duidelijkheid: mijn topic is niet bedoeld om via Higherlevel klanten of leads te werven. Ik ben daar buiten HL al actief mee bezig (o.a. via affiliate marketing en rechtstreeks benaderde bloggers) en test daar verschillende kanalen en boodschappen. De reden dat ik deze vragen juist hier stel, is omdat hier veel ondernemers met praktijkervaring zitten die mogelijk een andere blik, idee of oplossing hebben dan ik zelf kan bedenken. Waar ik inhoudelijk vooral mee worstel: Hoe scherp ik mijn doelgroep af, zodat het niet “iedereen met een webshopprobleem” blijft? Ik heb nog niet goed in beeld wie mijn echte concurrenten zijn (of er überhaupt echt vergelijkbare diensten zijn naast bijvoorbeeld Consumentenbond, juristen, rechtsbijstand, chargebacks, enz.). Welke concrete voordelen of verschillen zou ik volgens jullie duidelijker moeten uitvergroten in mijn propositie? Mijn bedoeling met dit topic is dus vooral om mijn positionering en doelgroep scherper te krijgen, niet om HL als wervingskanaal te gebruiken. Alle kritische feedback daarop is welkom.- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Je bent (bij dezen) van harte welkom op HL, mits jouw bijdragen en vragen voldoen aan onze Forumregels. Jouw 'debuut'-vraag is dan ook door mij opgeschoond, Uit een samenvatting van jouw eerste alinea's. Via de kanalen waar je d.m.v. testen de beste uitkomsten behaalt. In ieder geval niét via HL, waar je overigens via accountinstellingen wel een signature mag opmaken dat onder elk bericht verschijnt. Wat vindt jouw doelgroep ervan, wat lost het voor hen op wat jouw concurrentie niet lukt?- Schijnzelfstandigheid? Nee, bedankt.
Hi Joost, Met mijn onderneming ben ik steeds meer uit handen aan het geven. Zo worden lessen en kookworkshops gegeven door ZZP-ers. Zij hebben geen vaste tijden, vaste plek of vaste werkzaamheden en geven zelf aan wanneer zij beschikbaar zijn of niet. Maar toch vind ik het lastig merk ik. Het proces zit momenteel zonder in elkaar. In de groepsapp of via mail zet ik een opdracht uit waar ik iemand voor zoek. De gene die kan reageert en krijgt de opdracht toegewezen. Met elkaar word het tarief, data en tijden afgestemd. De zzp-er man aan de slag. Na de les/lessen stuurt de ZZP-er mij een factuur. Beetje zwart wit en kort en bondig, maar wel om even een beeld te geven hoe het nu verloopt. Zie ik iets over het hoofd? Heb je tips? Ik hoor ze graag 😄 (want ben van plan nog verder te groeien!).- Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Ik heb een service opgericht voor consumenten die tegen problemen aanlopen bij online aankopen: te vertraagde of uitblijvende restituties, vouchers in plaats van geld, niet geleverde pakketten of reparaties die eindeloos duren. Wij verzorgen de communicatie en juridische afhandeling richting de webshop op basis van no cure no pay, voor €4,95 per claim; mocht het niet lukken, dan ontvangt de klant dat bedrag retour. Ik heb een jaar lang bij de klantenservice van een grote retailer gewerkt en daarbij ervaren hoe vaak klanten met standaardantwoorden werden afgewimpeld zonder dat hun problemen daadwerkelijk werden opgelost. Theoretisch gezien kunnen consumenten veel zelf regelen of bijvoorbeeld gebruikmaken van voorbeeldbrieven en juridische ondersteuning, maar in de praktijk laten veel mensen het lopen uit vermoeidheid of omdat het om “te kleine” bedragen gaat. Speciaal voor deze groep heb ik een bedrijf opgericht als een laagdrempelige en snelle oplossing. Mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie mijn doelgroep het scherpst omschrijven en via welke kanalen of partners (bijvoorbeeld affiliates, influencers, blogs of klachtenwebsites) zou ik deze mensen het beste kunnen bereiken? En los daarvan: wat vinden jullie als ondernemers van dit idee? Alle tips en eerlijke meningen zijn welkom.SanderR3 werd lid van de communityR. v V werd lid van de communityRichardB werd lid van de community- Planningssysteem
Resource scheduling is lastig. Veel bedrijven hebben hetzelfde probleem. Op maat laten maken zou ik niet adviseren eigenlijk. Goed uitschrijven wat je wel en niet wil en dan op zoek. Er zijn al veel bestaande oplossingen voor. Een extra link heb ik hieronder toegevoegd. Succes Team Scheduling & Resource Planning Tool | Harvest ForecastForecast makes it easy to schedule your team across upcoming projects. Make sure all your projects are fully staffed and keep an eye on your team’s workload. - What do you think of my third space idea?
Copyright Higherlevel.nl 2002-2025 - Alle rechten voorbehouden - Privacy statement - Powered by Ping Media en bedacht door Mikky
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.