Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. De Europese rapportage-eisen (CSRD) zijn vooral gericht op grote bedrijven, maar ook het mkb krijgt hier steeds vaker mee te maken. Grote klanten, investeerders en banken vragen hun leveranciers om meer transparantie over duurzaamheid. De Voluntary Sustainability Reporting Standard for VSME’s (VSME) is een vrijwillige, Europese standaard, ontwikkeld voor mkb-bedrijven die niet onder de CSRD-wetgeving vallen. De standaard helpt deze bedrijven op een gestructureerde manier bij het opstellen van een duurzaamheidsrapportage. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de VSME: VSME: eenvoudig duurzaamheid rapporteren voor mkb | RVO.nl. Ook kunt u onze webinar over de VSME bekijken. Vragen over de CSRD of VSME? De adviseurs van het MVO-steunpunt helpen u graag verder met advies op maat voor uw onderneming.
  3. Ah, yes, thank you Hans. I will look over this site. It seems it will have some good info!
  4. We cannot do your businessplan research for you whether or not your idea is transferable to a feasible and viable concept, that is up to you. Maybe this site can help you starting your research and find out: https://business.gov.nl/
  5. The general problem with this kind of things is that your customers will likely spend relatively little on beverages, and will take a long time to finish their drinks. That's a challenging combination.
  6. Did you already do some research if those kind of places already exists in Utrecht? And I'd recommend you to ask this question to potential customers, since they're the one you will be targeting.
  7. Hello! I have tried to look up as much as I could such as spaces and rental costs for an approximate space of 50 M2. However, I am not very familiar with the area other than Google Maps. 😁 I know this idea is something that would not do well in the US, but I also know that brown bars and third spaces are popular in NL. This kind of fits that niche so I would really like to know if locals would find a spot like this to be inviting.
  8. Welcome to HL Did you already did some research yourself?
  9. Nu is het niet je vraag, maar hoe ga je dat in vredesnaam voor 4,95 per claim doen, en dan ook nog eens no cure no pay.. dus zeg als het meezit is gemiddeld 75% van die 4,95 realistischer. Of begrijp ik je nu verkeerd? Vermoedelijk ga je geautomatiseerd een hele pipeline met wat AI er doorheen opzetten.. maar zelfs dan nog.. dat kan zich toch bijna niet lonen?
  10. Vandaag
  11. I have a goal of opening a small café/community space shop in Utrecht in 2028. It would be a small cozy inviting space (8-15 people) where I sell coffee/cappuccino/latte using local roasters and locally sourced pastries. I picture a small couch in front of an electric fireplace, bookshelves with books, a few tables with brown paper and writing utensils. WiFi and soft music playing in the background under warm cozy lighting. I envision a place where students can come to study or write papers in peace. A group can have a small meeting regarding their new startup. A place to duck into for a warm cup of coffee while getting out of the rain for a few minutes. Is this something that could thrive in Utrecht or am I completely insane for this idea?
  12. EricDavis werd lid van de community
  13. Misschien een idee om een lijst te maken met webshops in Nederland en die te rangschikken naar Google review rating (Tip: ChatGPT 😁). Mensen die een slechte ervaring hebben gehad, laten dat vaak wel als review achter. Dan kun je daar misschien informatie uit halen. Misschien dat men vooral bij online drogisterijen problemen ervaart. Of misschien zijn dat wel online speelgoedwinkels. Kun je daar vervolgens in je doelgroepbenadering rekening mee houden.
  14. alejandro888 werd lid van de community
  15. Welkom op Higherlevel, Sander. Je stelt een aantal vragen waarop niet zomaar één goed antwoord gegeven kan worden. Ondernemen begint vaak met een gespotte kans of een probleem dat je ergens ziet, maar om daar een kansrijke businesscase van te maken zal je het nodige onderzoek moeten doen. Die antwoorden kunnen we je hier ook niet zomaar in de schoot werpen. In je openingspost heb je aangegeven vanuit de bedrijfskant te zien dat klanten - in jouw optiek - niet altijd worden geholpen, maar worden afgescheept. Weet je al of webshopklanten dat ook zo ervaren? Ervaren zij een probleem? Hoe weet je dat veel mensen dat nu laten lopen? En als dat zo is: komt het dan door vermoeidheid, te kleine bedragen, of misschien wel wat anders? Dat wil je niet van ons horen, maar van je doelgroep. Dus: ga met ze praten. Ook daar kun je meer inzicht in krijgen als je met je doelgroep gaat praten. Stel dat ze jouw vermeende probleem inderdaad ervaren, hoe lossen ze het dan nu op? Je stelt de verkeerde vragen. Iemand anders kan je niet vertellen wie jouw doelgroep moet zijn en hoe je je moet positioneren. Daar zal je zelf onderzoek naar moeten doen, o.a. door dus met je doelgroep te praten. Als je wat meer van je basis hebt staan kun je hier gerichtere vragen stellen, waar anderen je verder mee kunnen helpen. Pak er bijvoorbeeld eens een Lean Canvas bij het op een gekaderde manier te onderzoeken en uit te werken.
  16. Dank voor je reactie en het opschonen van mijn vraag, en helder m.b.t. de forumregels. Voor de duidelijkheid: mijn topic is niet bedoeld om via Higherlevel klanten of leads te werven. Ik ben daar buiten HL al actief mee bezig (o.a. via affiliate marketing en rechtstreeks benaderde bloggers) en test daar verschillende kanalen en boodschappen. De reden dat ik deze vragen juist hier stel, is omdat hier veel ondernemers met praktijkervaring zitten die mogelijk een andere blik, idee of oplossing hebben dan ik zelf kan bedenken. Waar ik inhoudelijk vooral mee worstel: Hoe scherp ik mijn doelgroep af, zodat het niet “iedereen met een webshopprobleem” blijft? Ik heb nog niet goed in beeld wie mijn echte concurrenten zijn (of er überhaupt echt vergelijkbare diensten zijn naast bijvoorbeeld Consumentenbond, juristen, rechtsbijstand, chargebacks, enz.). Welke concrete voordelen of verschillen zou ik volgens jullie duidelijker moeten uitvergroten in mijn propositie? Mijn bedoeling met dit topic is dus vooral om mijn positionering en doelgroep scherper te krijgen, niet om HL als wervingskanaal te gebruiken. Alle kritische feedback daarop is welkom.
  17. Je bent (bij dezen) van harte welkom op HL, mits jouw bijdragen en vragen voldoen aan onze Forumregels. Jouw 'debuut'-vraag is dan ook door mij opgeschoond, Uit een samenvatting van jouw eerste alinea's. Via de kanalen waar je d.m.v. testen de beste uitkomsten behaalt. In ieder geval niét via HL, waar je overigens via accountinstellingen wel een signature mag opmaken dat onder elk bericht verschijnt. Wat vindt jouw doelgroep ervan, wat lost het voor hen op wat jouw concurrentie niet lukt?
  18. Hi Joost, Met mijn onderneming ben ik steeds meer uit handen aan het geven. Zo worden lessen en kookworkshops gegeven door ZZP-ers. Zij hebben geen vaste tijden, vaste plek of vaste werkzaamheden en geven zelf aan wanneer zij beschikbaar zijn of niet. Maar toch vind ik het lastig merk ik. Het proces zit momenteel zonder in elkaar. In de groepsapp of via mail zet ik een opdracht uit waar ik iemand voor zoek. De gene die kan reageert en krijgt de opdracht toegewezen. Met elkaar word het tarief, data en tijden afgestemd. De zzp-er man aan de slag. Na de les/lessen stuurt de ZZP-er mij een factuur. Beetje zwart wit en kort en bondig, maar wel om even een beeld te geven hoe het nu verloopt. Zie ik iets over het hoofd? Heb je tips? Ik hoor ze graag 😄 (want ben van plan nog verder te groeien!).
  19. Ik heb een service opgericht voor consumenten die tegen problemen aanlopen bij online aankopen: te vertraagde of uitblijvende restituties, vouchers in plaats van geld, niet geleverde pakketten of reparaties die eindeloos duren. Wij verzorgen de communicatie en juridische afhandeling richting de webshop op basis van no cure no pay, voor €4,95 per claim; mocht het niet lukken, dan ontvangt de klant dat bedrag retour. Ik heb een jaar lang bij de klantenservice van een grote retailer gewerkt en daarbij ervaren hoe vaak klanten met standaardantwoorden werden afgewimpeld zonder dat hun problemen daadwerkelijk werden opgelost. Theoretisch gezien kunnen consumenten veel zelf regelen of bijvoorbeeld gebruikmaken van voorbeeldbrieven en juridische ondersteuning, maar in de praktijk laten veel mensen het lopen uit vermoeidheid of omdat het om “te kleine” bedragen gaat. Speciaal voor deze groep heb ik een bedrijf opgericht als een laagdrempelige en snelle oplossing. Mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie mijn doelgroep het scherpst omschrijven en via welke kanalen of partners (bijvoorbeeld affiliates, influencers, blogs of klachtenwebsites) zou ik deze mensen het beste kunnen bereiken? En los daarvan: wat vinden jullie als ondernemers van dit idee? Alle tips en eerlijke meningen zijn welkom.
  20. SanderR3 werd lid van de community
  21. R. v V werd lid van de community
  22. RichardB werd lid van de community
  23. rh0 reageerde op Cilla-1992's topic in Groei!
    Resource scheduling is lastig. Veel bedrijven hebben hetzelfde probleem. Op maat laten maken zou ik niet adviseren eigenlijk. Goed uitschrijven wat je wel en niet wil en dan op zoek. Er zijn al veel bestaande oplossingen voor. Een extra link heb ik hieronder toegevoegd. Succes Team Scheduling & Resource Planning Tool | Harvest ForecastForecast makes it easy to schedule your team across upcoming projects. Make sure all your projects are fully staffed and keep an eye on your team’s workload.
  24. Christian van der Gaag werd lid van de community
  25. Met deze niet-commerciële doelstelling betreft het hier geen actief ondernemerschap en is het daarom geen vraag die hier in behandeling wordt genomen, vandaar dat dit topic gesloten is. Uiteraard ben je hier van harte welkom met bijdragen en vragen die voldoen aan onze Forumregels.
  26. Beste Raymonn, 1 aandeel van € 1,- kan misschien wel maar meerdere aandelen hebben kan, om redenen die je nu nog niet hebt bedacht, handiger zijn als je iemand anders deelgenoot wil maken en daarmee zeggenschap wil geven in je bv. Wat wel belangrijk is, en ik zie dat vaak bij de afwikkeling van een BV bij een faillissement of door nabestaanden, dat de aandelen nooit aantoonbaar zijn volgestort. Hoe onbelangrijk in de totale balans die ene euro ook lijkt, als er niet kan worden aangetoond dat de aandelen zijn betaald kan dit, ook jaren later, aardige juridische en fiscale problemen geven. Veel succes met de onderneming!
  27. Gisteren
  28. Hallo allemaal, Ik ben bezig met de oprichting van een BV die bedoeld is voor het beheer van mijn privévermogen (waar ik van moet leven). Het idee is om eigen geld in te brengen als agiostorting, zodat dit vermogen binnen de BV kan worden gebruikt voor o.a. beleggingen en hypotheekverstrekking. Graag zou ik advies krijgen wat verstandig is als gewenst geplaatst aandelenkapitaal, bijvoorbeeld: - 100 aandelen met een nominale waarde van €0,01 per aandeel - slechts één aandeel met een nominale waarde van €1. Zijn er leden met ervaring op dit vlak die kunnen adviseren wat in de praktijk het meest gebruikelijk of aanbevolen is bij een BV die puur als vermogensbeheerder wordt opgericht? Zijn er nog aandachtspunten m.b.t. een agiostorting of de inrichting van het aandelenkapitaal in dit soort structuren. Alvast bedankt voor jullie advies!
  29. Raymonn werd lid van de community
  30. Afgelopen week
  31. Automobiliahorloges werd lid van de community
  32. Overleg met de notaris en een taxateur. Op basis van enkel de info op HL kan niemand je een bindend advies of sluitend antwoord geven
  33. De desinvesteringsbijtelling gaat over de waarde economisch verkeer, dus als de telefoon binnen 5 jaar vervangen wordt, is de waarde nagenoeg nul. Dan dus ook geen desinvesteringsbijtelling. Wat een onnozele houding van die boekhouder. Beetje telefoon van 800 euro levert via investeringsaftrek toch netto 90 euro op.
  34. Technisch misschien wel, maar de fiscale afschrijving is ‘gewoon’ vijf jaar.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.