7/12 Nederland Innovatief

Aanbevolen berichten

van: www.nederlandinnovatief.nl

 

Op 6 en 7 december 2006 komen ondernemers, uitvinders, kennisinstellingen en overheidsinstanties, die kansen voor vernieuwing willen aanpakken bij elkaar op Nederland Innovatief 2006. Nederland Innovatief maakt kennis voor en over innoveren toegankelijk en brengt mensen en partijen in contact om sneller en efficienter te kunnen innoveren.

 

Tijdens dit tweedaagse evenement worden belangrijke ontwikkelingen op het gebied van innovatie getoond en wordt er een kwalitatief platform voor succesvol ondernemen geboden. Een bezoeker aan Nederland Innovatief verlaat het evenement met tal van praktische oplossingen en mogelijkheden om direct aan de slag te kunnen gaan met verbetering van ondernemings­rendement door middel van innovatie.

Er is voor iedere doelgroep een op maat gemaakt programma beschikbaar. Voor zowel klein als groot MKB, technostarters en uitvinders worden er workshops, stands, sprekers en informatiepakketten aangeboden op de gebieden productontwikkeling, marktontwikkeling, financiering, efficiency, netwerken, bescherming en procesverbetering.

 

Gemeente Dordrecht is op 7 december, de tweede dag van het evenement, naast partner ook gaststad voor Nederland Innovatief 2006. Er wordt speciaal daarvoor een indrukwekkend tentenpark gebouwd op businesspark Amstelwijck, gelegen aan de randweg van Dordrecht en de A16, met een beursvloer van circa 5.000 m2 om ruimte te bieden aan ruim 1.500 bezoekers.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Zie ik in m'n agenda dat ik er morgen ook aanwezig zal zijn..

:) Tempus Fugit...

 

Hopenlijk ook de eerste kennismaking met enkele HLers..

 

Cor

 

Ja wie weet, ik ben herkenbaar aan het donker grijze maatpak. ;D

 

...pa ligt op intensive care ...

 

Sterkte.

 

Ik was zelf helemaal vergeten dat het feestje er alweer aankomt. Je hoort er ook zo weinig over dat het geen plekje in mijn agenda heeft veroverd.

 

@ Patrick sterkte !

 

@ Nonex ;D

Link naar reactie

@ TechNico... ik heb je gemist.. heb toch wel enige tijd bij de Nebib stand met Nils staan praten., vrijdag nog een kans..

 

Helaas heeft het evenement mijn verwachtingen niet kunnen overtreffen. Opmerkelijk was het100mln kostende brainstormcubeproject van IBM, met het doel om mensen te laten pariciperen in innovatie door brainstorming en visualisering. Natuurlijk is dit leuk, maar is dit op zijn plek in een omgeving waar zich vooral ondernemers bevinden? Leuk brainstormen en vervolgens IBM het idee laten ontwikkelen.. goede businesscase! Met name iets voor consumenten lijkt me.

 

Mij was gezegd dat vorig jaar de catering tippietoppie was... dit jaar kon er slechts een gratis bakkie koffie vanaf echte hollandse zunigheid.. JP niet gezien overigens (kan ik wel begrijpen, hij heeft tenslotte andere zaken aan zijn hoofd die veel lastiger zijn, tw zijn visie aan de SP verkopen).

 

Toch leveren dit soort bijeenkomsten soms interessante zaken op, zo kan het zomaar voorkomen dat je in eens met de president-directeur van Shell staat te praten.. Dat het uiteindelijk niets oplevert maakt niet uit, toch weer even mijn elevator pitch kunnen oefenen.

 

Verder natuurlijk de hele batterij aan innovatieadviseurs + aanhang weer eens gezien... wat is innovatieland toch een klein wereldje..

 

Anyway, mijn bezoek heeft me weer nieuwe inzichten opgeleverd en daar is het uiteindelijk om te doen. Alleen daarom al was het 20 euro waard.

Link naar reactie

Moet zeggen dat het mij ook tegenviel.

 

De beurs maakte op mij nogal een rommelige indruk door de misschien wel net iets te ruime opzet, ik miste meteen het knusse van HI, maar goed dat is persoonlijk. Op papier zag het er prima uit, in de praktijk loop je als bezoeker toch even te dolen. Dat er nergens toiletten aangegeven stonden was een schoonheidsfoutje denk ik.

Catering ? Ik heb wat koffieautomaten zien staan en inderdaad ergens kon je thee krijgen.

De workshops heb ik niks van meegekregen evenals het gedoe op het podium, misschien komt het omdat ik nergens een programma kon vinden.

 

Maar wat ik het meest miste is het soort bezoeker zoals je die op HI tegenkomt en daarmee bewijst dit event dat het een andere doelgroep bedient, uitvinders/ondernemers heb ik er weing gezien.

Ook even met Nils bijgepraat en met de mensen van het octrooicentrum.

En met HL pet op even New Venture en LiveWire bezocht.

Verder kon het mij niet erg boeien deze keer, blijkbaar slaat bij mij de innovatiemoeheid toe. ;D

 

Dat het buiten regent daar kun je als organisatie weinig aan doen, dat het binnen ook regent lijkt mij niet de bedoeling, het was er ook behoorlijk koud door het totale gebrek aan verwarming. ???

Ik denk dat het vooral de kou was die er een kil sfeertje aan gaf.

 

Je begrijpt het, waar ik één dag HI tekort vind had ik er nu na twee uurtjes genoeg van.

 

Link naar reactie

Als (mede)organisator van Holland Innovation is het best lastig om onbevoorioordeeld mijn mening te geven. Ik ga dat toch doen.

 

In de eerste plaats ben ik erg blij dat het evenement "geslaagd" is. Er waren plenty standhouders, waaronder een heel stel die je normaal niet op dit soort bijeenkomsten tegenkomt. Niet dat ik die mensen echt heb kunnen spreken, maar ze waren er wel.

 

Ten tweede waren er ondanks het erbarmelijke weer een grote hoeveelheid bezoekers komen opdagen. Ik denk rond de 1500. Niet allemaal ondernemers natuurlijk, maar er zaten er voldoende tussen.

 

Ten derde zag de tent er goed uit van binnen. Originele standbouw. Een open sfeer en voldoende ruimte. Hulde aan de mensen die dit spectakel hebben georganiseerd.

 

Natuurlijk heb ik ook mijn kanttekeningen:

- het programma was erg rommelig. Het plenaire programma was slecht te volgen (matig geluid) en niet boeiend genoed. Umberto is geestig, maar "talking heads" zou ik in zo'n setting altijd vermijden.

- Het doel van de bijeenkomst en daarmee de samenhang tussen de elementen is wat vaag. Voor wie was de bijeenkomst bedoeld? Bezoekers? (zo ja welke), standhouders? organisatoren? Het is niet erg storend, maar het helpt ook niet om er een duidelijk iets van te maken.

- Uiteindelijk was het evenement naar mijn mening niet onderscheidend genoeg om alle geld en moeite die gepaard gaan aan het organiseren van twee evenementen te verantwoorden, dus ik hoop van harte dat we het volgend jaar weer samen doen.

 

Tot slot, wij hebben ons niet verveelt en interessante mensen ontmoet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Uit het AD:


 

08-12-2006

Volle bak op Amstelwijck

 

DORDRECHT

 

,,We moeten allemaal innovatief zijn,’’ hield staatssecretaris Karien van Gennip haar publiek donderdag voor.

 

,,Als ik even niet oplet hebben mijn kleine meiden de instellingen van de video weer helemaal veranderd.’’

 

Innovatie is niet iets van de industrie alleen, wilde ze maar zeggen. En dat bleek ook wel op de innovatiebeurs van Nederland Innovatief. Zo stond Ton van Heugten uit Amersfoort er met een zelfbedachte sleutelbos, verbonden aan een stalen buis. De sleutels koppel je aan een modern fietsslot en als de buis goed verankerd zit, maken dieven geen kans.

 

Directeur Marga Beek van BBMV ARBO uit Dordrecht was op de beurs met een heel ander doel. Zij vertelde dat zij sinds kort ook Arbo-zorg doet. ,,Voordeel voor werkgevers is dat ze bij ons terecht kunnen voor preventie, verzuimbegeleiding, reïntegratie en outplacement. ’’

 

Het waren niet alleen volwasenen die bezig waren met vernieuwingen. Presentator Humberto Tan mocht ook schoolkinderen in de watten leggen doordat ze verhalen of tekeningen hadden gemaakt over dit onderwerp. Zo tekende Wessel vliegende auto’s en schreef Willemijn over het klimaat. ,,Niet erg als de zomers warmer worden als we ’s winters dan maar kunnen schaatsen.’’

 

Dat sprak velen aan die zich bij het hoofdpodium in de tent hadden verzameld. Geteisterd door regen en wind op weg naar naar de beurstent leek ijs ineens een aantrekkelijk alternatief.

 

Consultant Gerard Mallée van IHC hoefde daar helemaal niet aan te denken. Hij had het druk met het tonen van de nieuwste simulator op een baggerschip. Trainen van de bemanning hoeft niet meer op volle zee, maar kan nu gewoon op kantoor. Op schermen is precies te zien waar de zuiger zich op de bodem bevindt en of hij geen stukken overslaat.

 

De beurs wordt ook druk gebruikt voor het netwerken. De Dordtse uitvinder van de Lexguard, Freek Ton, maakt vervoerders enthousiast met zijn dodehoekstrip voor bussen en vrachtwagens. Ton was woensdagavond nog bij het innovatiediner, dat ook werd bijgewoond door premier Balkenende. Die moest in Dordrecht verstek laten gaan vanwege de kabinetsformatie. Mark van Hoven van Krohne trok veel aandacht met een nieuwe watermeter. Die seint de meterstanden gewoon door naar een mobiele telefoon.

 

Egbert Ottevanger van ID-NL loopt tevreden over de beurs. ,,Dordrecht toont dat het innovatieve ondernemers serieus neemt.’’

 

Dat doet ook KPN-topman Ad Scheepbouwer. Hij overhandigt de ID-NL jaarprijs aan BAM. De bouwer heeft dijkdeuvels ontworpen: stalen buizen die voorkomen dat de dijk gaat schuiven.

 

Door COR VAN SANTEN

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Leuk al die reaties te lezen. Maar waar ging het om, om de overheid of om de innovatieve ondernemers die er stonden.

Wij stonden er ook als genomineerde met de "Down-loader".

Voor ons als genomineeerde was geen enkele aandacht.

Wel voor Shell en KPN en al die andere die geen aandacht nodig hebben.

Het is ons zwaar tegen gevallen.

Geen jury, niemand van de organisatie is geweest om de vinding te bekijken.

Heeft u iets van ons gezien die dag?

Nee, nou bekijk onze vinding dan alsnog even op www.acebikes.nl

Wij doen nooit meer mee op deze manier.

Nederland-innovatief is ter meerde glorie van de organisatoren en niet om in nederland innovatie te stimuleren.

 

 

EDIT image aangepast aan forum breedte

verzdown1.thumb.jpg.cedc6c56f4a8dad547b30190fda2fe4b.jpg

Link naar reactie

 

Wij doen nooit meer mee op deze manier.

Nederland-innovatief is ter meerde glorie van de organisatoren en niet om in nederland innovatie te stimuleren

 

De beste recensies zijn altijd van gebruikers zelf. Als organisatie moet je je dit toch aantrekken?

 

Ik denk dat hier ook het probleem zit, ik heb begrepen dat de organisatie in handen was van de gemeente Dordrecht, geen waardeoordeel over deze mensen van de organisatie, maar ik denk niet dat deze mensen een band hebben met innovatie.

Die denken bij innovatie aan de grote jongens die er dan ook prominent aanwezig waren. Ongetwijfeld zal er nog wel een flinke lobby achter zitten ook.

Vorig jaar zat er volgens mij een (ander) organisatiebureau achter, jammer, zo word elk jaar het wiel opnieuw uitgevonden.

 

Overigens heb ik de "down loader" wel gezien op NI, het is voor mij een bekend product.

Link naar reactie

Er is vraag voldoende

Wij blijven doorontwikkelen binnen de mogelijkheden die hebben aan een geremde versie's voor lasten van max 3500 kg.

Het kan nog wel een tijdje duren.

Het mooiste dat we een geintersseerde frabikant vinden die in samenwerking met ons een dergelijke wagen ontwikkeld.

Deze hebben nog niet gevonden en zoeken rustig verder.

De grote fabrikanten die we hebben benadert hebben het te druk met hun concurenten en willen niet innoveren, zien nix in hefvloeren.

of de aantallen zijn te klein zegd men.

Ik denk dat de marge op 100 van deze systemen beter is dan op een 1000 standaart aanhanger die in nederland door minstens 6 bedrijven wordt gemaakt en waar niets meer op verdiend kan worden.

Zij weten het beter.Dan blijft er niets anders over om zelf door te gaan.

Een beetje media aandracht op de beurs had het proces kunnen versnellen.

Link naar reactie

 

De grote fabrikanten die we hebben benadert hebben het te druk met hun concurenten en willen niet innoveren, zien nix in hefvloeren.

of de aantallen zijn te klein zegd men.

 

 

Ja, dat kom je erg vaak tegen in de innovatieve sector. Samenwerking met een grote producent ligt zo voor de hand, maar het gebeurt niet of nauwelijks. Heleaas. Je bent toch op jezelf aangewezen, of op mede ondernemers en/of ervaren investeerders.

 

Ik zou de verkoop van de eerste 100 trailers gewoon zelf ter hand nemen. Alleen publiciteit zoeken is niet genoeg. Dat is wat te passief. JIJ moet contact zoeken met de partners die JIJ er bij wil hebben. Persoonlijk kan ik je een wat meer pro-actieve houding aanbevelen in dit opzicht. Om een geliefde spreuk van Nelson Mandela maar weer eens aan te halen: "I'am the master of my fate, I'am the captain of my soul". Wat je overkomt heb je grotendeels zelf in de hand.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Zonder nu stokpaardjes te willen berijden, maar ik zou ze in de VS gaan verkopen. Daar is meer dan bij ons een cultuur van er met je SUV en motor of trike er op uit trekken, mensen hebben meer ruimte om aanhangers te stallen, en geven gemiddeld meer aan hobbies uit dan in ons land, en met een enkel online verkoop kanaal bereik je veel meer mensen. Omdat het land veel groter is, is de kans groter dat je een fabrikant vindt die je aanhanger wil gaan maken.

Jouw ding is geknipt voor achter een motorhome, bijvoorbeeld. Benader dus fabrikanten van motorhome, voor hun is jouw aanhanger een prachtig accessoire. Ik zie al een joint marketing actie met een motorhome fabrikant en Harley Davidson: "nu onloader kado bij aanschaf van motorhome en harley"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.