• 0

Marktgemiddelde uurtarief online- marketing & communicatie adviseur.

Gebaseerd op mijn kosten, gewenste loon en winst heb ik een uurtarief uitgerekend en wilde dit gaan vergelijken met marktgemiddelde.

 

 

Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat de marktgemiddelde uurtarief is voor een online- marketing & communicatie adviseur?

 

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Loopt erg uiteen, beetje afhankelijk van de sporen die je al hebt verdiend in de branche. Ik kom bedragen tegen van 30 tot 120 euro per uur.

Het hangt ook erg af van wat je precies doet en hoe lang bv. de opdracht is.

 

  • 0

 

Het is net als met auto's en vakanties: adviseurs verschillen dus ook de prijzen verschillen. Advies is geen commodity. Je zal proefondervindelijk moeten vaststellen wat men voor jouw tijd wil betalen. Krijg je het druk, dan kan je prijs omhoog.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

als je klant zonder morren en zonder onderhandelen je uurtarief accepteert, weet je dat je te laag zat.

 

 

je kan proberen wat hoger in te zetten en wat wisselgeld achter de hand te houden (bv 1 dag inwerken tegen nul-tarief), maar prijs je niet uit de markt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

  • 0

Ik kom bedragen tegen van 30 tot 120 euro per uur.

30 euro lijkt me erg laag voor een adviseur.

 

Jan25, op welk niveau adviseer je zoal?

  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Mijn achtergrond:

HBO bachelor

2 jaar werkervaring binnen online marketing & communicatie

6 jaar werkervaring (web)design en programmering

 

Mijn aanbod:

Online (marketing) strategie en realisatie

  • 0

Het is net als met voetbal. Heb je acht jaar meegespeeld bij de zaterdagamateurs, dan kun je geen eredivisiebedragen verwachten. Na acht jaar in het vak, heb je vast wel een idee van tarieven. Of vraag het anders aan een oud-collega.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Interessante case. Ik ga ook starten als freelancer (Antwerpen, België). Ik hoop mijn expertise snel te kunnen uitbouwen tot een volwaardig bureau.

 

Mijn profiel:

- HBO - communicatie

- 6 jaar ervaring binnen online marketing en internet projectmanangement

- afgelopen 3 jaar werkzaam geweest als Internet Marketing Specialist bij een aantal grote Nederlandse ondernemingen.

 

Mijn specialisatie:

- concept & creatie

- online advertising

- online media

- web analytics & marketing intelligence

 

Mijn tarief is nog niet definitief, maar het zal ergens tussen de 45 en 65 euro schommelen. Dit is een starttarief en zal aangepast worden aan de marktomstandigheden (aantal opdrachten).

 

Ik zie dat je oorspronkelijk bericht van 2006 is. Misschien leuk om een update te geven hoe het nu gaat en wat jouw tarieven zijn?

 

  • 0

Zie nu pas deze topic weer. Had "Bericht bij reacties" niet aangevinkt.

 

Momenteel is mijn uurtarief 70 euro. Vorige jaar was deze 50 euro per uur en vanaf 1 januari 2008 zal ik deze verhogen naar 75 euro per uur.

 

 

Bij een steekproef bij branchegenoten ben ik er achter gekomen dat veel collega’s en concurrenten tussen de 80 en 100 euro per uur vragen. Ook hoor ik van veel klanten dat ze hun oude leveranciers te duur vinden en met duur bedoel ik geen goede prijs/kwaliteit verhouding vanuit hun perspectief.

 

De uurtarieven in deze branche variëren van 40 euro per uur tot 120 euro per uur, maar dat heeft voornamelijk met de positionering van deze bedrijven te maken. In mijn branche zijn er veel die snel denken geld te verdienen (via adwords) aan bedrijven die weinig van marketing of online marketing weten. Dus er is een wildgroei in zowel de onderkant als bovenkant van de markt.

 

Met 70 euro per uur zit ik onder de marktgemiddelde van ruim 90 euro en veel van mijn klanten zijn al gewend de marktgemiddelde prijs te betalen en krijgen vanuit hun perspectief meer waar van hun geld.

 

Ik vind dat de uurtarief een mix is van hoe jij je in de markt wilt positioneren, wat jouw werkelijke kosten zijn en wat jouw gewenste salaris is.

 

In mijn geval positioneer ik mijzelf in mijn werk en alle communicatie-uitingen mid-boven, mijn werkelijke kosten zijn relatief lager dan concurrenten omdat ik vanuit een gedeelde kantoor werk en kleinschalig ben en mijn salaris is hoger dan ik zou krijgen bij een baas en daarbij komt dat ik nog opbouwend ben.

 

Dus in jouw geval zou je kunnen kijken naar hoe jij je wilt positioneren en of in de segment waar jij je wilt positioneren genoeg ruimte is voor jouw bedrijf.

  • 0

Mijn uurtarief is €65 en dit zal ik gedurende 2012 aanhouden. per 01-01-2013 zal ik een nieuw uurtarief hanteren van €75.

Grotendeels van mijn klanten zijn tevreden over mijn uurtarief en vinden de verhoging geen probleem. Op een enkeling na natuurlijk.

Wing Marketing - Al uw Online Marketing onder één vleugel.

www.wingmarketing.nl

  • 0

Mijn uurtarief is €65 en dit zal ik gedurende 2012 aanhouden. per 01-01-2013 zal ik een nieuw uurtarief hanteren van €75.

Grotendeels van mijn klanten zijn tevreden over mijn uurtarief en vinden de verhoging geen probleem. Op een enkeling na natuurlijk.

Hoi Wing!

 

Welkom op dit forum. Je reageert op een bericht uit 2006, waar sinds 2007 niet meer op gereageerd is. Had je misschien niet gezien. Probeer een beetje op de datum te letten, want zulke oude koeien uit de sloot halen heeft geen zin ;-)

 

Groeten,

Wouter.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 39 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.