Sinds enkele maanden ben ik zelfstandig ondernemer en help ik mensen naast mijn opleiding en kleine bijbaan om af te vallen. Ik draai nog niet zoveel omzet, maar dat kwam omdat deze wanbetaler behoorlijk veel uren innam van mijn dienstverlening. Mijn verhaal zal wellicht raar klinken, maar ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hoe ik nu verder moet.
Ik heb een cliënt, nu even X genoemd ivm privacywetgeving. Ik verleen diensten aan X betrefd afvallen en stukje psychologische doeleinden. Haar huisarts 'Peter' zit ertussen om het financiële deel te regelen in verband met de verzekering. Ikzelf heb geen direct contract met de verzekering, dus hij zou dit regelen. Deze 'Peter' heeft zich niet geindentificeerd met zijn achternaam, dat vind ik opzich al raar voor een arts, achterafgezien, maar dat is nu niet anders. Sinds 20 augustus dit jaar staat het eerste factuur open, intotaal is het bedrag inclusief aanmaningen, boetes etc gestegen tot 2.635,38 euro. De dienstverlening is inmiddels gestopt. De arts wil nog steeds anoniem blijven en via MSN is er 2,5 tot 3 weken geleden afgesproken om een betalingsregeling te treffen, deze heb ik gemaild en zou ik terug moeten krijgen, maar heb ik desondanks niet gehad, noch de betalingen die erbij hoorden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Hallo allemaal,
Sinds enkele maanden ben ik zelfstandig ondernemer en help ik mensen naast mijn opleiding en kleine bijbaan om af te vallen. Ik draai nog niet zoveel omzet, maar dat kwam omdat deze wanbetaler behoorlijk veel uren innam van mijn dienstverlening. Mijn verhaal zal wellicht raar klinken, maar ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hoe ik nu verder moet.
Ik heb een cliënt, nu even X genoemd ivm privacywetgeving. Ik verleen diensten aan X betrefd afvallen en stukje psychologische doeleinden. Haar huisarts 'Peter' zit ertussen om het financiële deel te regelen in verband met de verzekering. Ikzelf heb geen direct contract met de verzekering, dus hij zou dit regelen. Deze 'Peter' heeft zich niet geindentificeerd met zijn achternaam, dat vind ik opzich al raar voor een arts, achterafgezien, maar dat is nu niet anders. Sinds 20 augustus dit jaar staat het eerste factuur open, intotaal is het bedrag inclusief aanmaningen, boetes etc gestegen tot 2.635,38 euro. De dienstverlening is inmiddels gestopt. De arts wil nog steeds anoniem blijven en via MSN is er 2,5 tot 3 weken geleden afgesproken om een betalingsregeling te treffen, deze heb ik gemaild en zou ik terug moeten krijgen, maar heb ik desondanks niet gehad, noch de betalingen die erbij hoorden.
Vanmiddag ben ik opzoek gegaan naar deze Peter, ik weet dat hij in Coevorden woont, dus ik heb alle 4 de huisartsen in Coevorden gebeld. Eén van deze artsen gaf toe dat hij mevrouw X als patiënt heeft, maar zei tevens dat hij van niets wist. Dit vind ik nogal opmerkelijk. Ik heb alleen van deze Peter een mailadres, waar ik dus wel een leesbevestiging van krijg, maar geen antwoord.
Ik heb nog steeds het bedrag open staan van de facturen. Inmiddels heb ik 4 maal telefonisch contact gehad met mevrouw X, vele malen (minimaal 10 maal) via MSN contact gehad met 'Peter' en heb ik al zeker 4 tot 5 aanmaningen en brieven gestuurd. Mevrouw X haalt haar handen er echter vanaf omdat Peter het zou moeten regelen met de verzekering. Hij zegt dat de verzekering de bedragen wel heeft overgemaakt en hij zou zelfs willen dat ik doorging met mijn dienstverlening. Ik heb hier nee op gezegt en toen bleek ik geen hart te hebben voor mijn cliënten volgens hém.
Om concreet te zijn, zijn dit mijn vragen:
* Hoe kan ik ervoor zorgen op een relatief goedkope manier dat ik toch nog (een deel van) mijn geld zie.
* Wie is nu daadwerkelijk verantwoordelijk voor de betaling (cliënt of Peter(die mogelijk niet bestaat))
* Wat te doen verder in deze situatie?
Edit; ik ben sinds vandaag ook overgezet van de FNV bondgenoten naar de zelfstandigenbond... iemand ervaringen daarmee?
[titel aangepast - mod]
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10168-wat-te-doen-met-wanbetaler/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag