• 0

Voorbereiding op belangrijk gesprek

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk eens naar dat programma over investeerders zoeken, booming business o.i.d. op RTL 5. Daar zie je meteen wie direct door de mand vallen, wie ze niet vertrouwen en wie juist te braaf is. Je ziet tevens dat het allemaal verschillende ondernemers zijn met eigen + / - punten.

 

In het algemeen kan je stellen dat het gewaardeerd wordt als je die punten weet, erkent en ze oplost. Bijvoorbeeld door samen te werken met een zakenpartner.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Probeer wat te weten te komen over je gesprekpartner zodat je b.v. het ijs kunt breken door over wat anders te praten.

Het is natuurlijk ook leuk te weten waar hij/zij al eerder in investeerde en wellicht kun je daarover ook meer te weten komen; probeer je voorganger(s) te bereiken, die kennen de investeerder..............

 

succes, bewaar wat voor mij ;D

GJ

Link naar reactie
  • 0

hele heldere adviezen.. allemaal bedankt.. en ik denk dat jullie gelijk hebben, verzorging, zelfvertrouwen en het "doe maar normaal dan ben je gek genoeg" aspect is ook belangrijk..

 

thanx..

 

nu maar hopen dat ik binnenkort iets kan zetten in de topic "vier je successen hier"op HL..

Link naar reactie
  • 0

het "doe maar normaal dan ben je gek genoeg" aspect is ook belangrijk..

 

Nee, dat is helemaal verkeerd! Nederlanders zijn altijd te bescheiden in de presentatie waardoor de potentie van het bedrijf niet uit de verf komt, en de kwaliteiten van de ondernemer ook niet. Vertel ze maar gewoon hoe goed jij bent, hoe briljant je idee is, dat je team het beste is dat in Nederland te vinden was. Zeg nul keer "ehm", aarzel geen enkele keer, spreek helder en met nadrukken en toonwisselingen, en zorg dat je tien keer meer weet over alles wat je zegt dan wat je daadwerkelijk zegt.

Omdat natuurlijk niet alles perfect is, ga je vervolgens in op een paar onzekerheden, knelpunten, beren op de weg, etc. Maar doe dat op dezelfde manier, heel zeker van jezelf, met de oplossingen erbij, zodat die beren al tijdens je presentatie weer met de staart tussen de poten terug het bod in rennen.

 

Niks van dat bescheiden gedoe.

 

Link naar reactie
  • 0

Geloof niet in truuken..

 

Investeerders zijn net mensen. Ze zijn op zoek naar een goede kans en willen vooral niet belazerd worden. Je presentatie mag best zelfverzekerd zijn, maar niet overdreven.

 

Iedereen is groot en sterk. Levert de beste service, het beste produkt en is het goedkoopste. Dit zijn dus geen USP's.

 

Wat is er zo uniek aan jou en je produkt?

Waarom willen de mensen dat van je kopen?

Hoe bereik je die mensen?

Kan dat wel met de middelen die je hebt en evt krijgt?

 

En naast de vraag "Whats in it for me?" de vraag "What's in it for them?" plaatsen. Vediep je in je gesprekspartner. Je hebt dus geen hulpvraag, maar een zakelijk voorstel.

 

Enne, je weet altijd meer van je eigen idee dan iemand anders.

 

Henk

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.