Het gaat om een gescande kopie van een analoge handtekening.
De handtekening in een fax bijvoorbeeld is in wezen ook een gescande handtekening en de geldigheid hiervan is vrij algemeen aanvaard door bijv. advocatenkantoren. De gescande handtekening als pdf verzonden is nieuwer en nog niet ingeburgerd (bij advocatenkantoren), al was het alleen al omdat zij geen tijd hebben zich in de techniek te verdiepen.
Graag zou ik in deze draad
- informatie verzamelen uit andere higherlevel draden die niet de gescande handtekening tot onderwerp hebben maar er wel over gaan.
- jurisprudentie verzamelen (er bestaat in ieder geval jurisprudentie over vervalste gescande handtekeningen maar dit is eigenlijk niet het onderwerp)
- informatie van elders verzamelen.
Hoewel ik zelf inmiddels al veel weet, lijkt het mij nuttig als (alleen) de correcte informatie netjes bij elkaar komt in één draad. Eenieder die een deskundige bijdrage kan leveren nodig ik van harte uit te reageren. Ik beloof dat ik zelf morgen in het higherlevel-forum terzakedoende opmerkingen zal zoeken en kopiëren en hier plaatsen.
Vriendelijke groet,
Swwin
[titel aangepast - mod]
Tang? www.gsp.nl Rust en ruimte? www.duindoornnet.nl
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Swwin
Swwin
Uitleg van het onderwerp:
Het gaat om een gescande kopie van een analoge handtekening.
De handtekening in een fax bijvoorbeeld is in wezen ook een gescande handtekening en de geldigheid hiervan is vrij algemeen aanvaard door bijv. advocatenkantoren. De gescande handtekening als pdf verzonden is nieuwer en nog niet ingeburgerd (bij advocatenkantoren), al was het alleen al omdat zij geen tijd hebben zich in de techniek te verdiepen.
Graag zou ik in deze draad
- informatie verzamelen uit andere higherlevel draden die niet de gescande handtekening tot onderwerp hebben maar er wel over gaan.
- jurisprudentie verzamelen (er bestaat in ieder geval jurisprudentie over vervalste gescande handtekeningen maar dit is eigenlijk niet het onderwerp)
- informatie van elders verzamelen.
Hoewel ik zelf inmiddels al veel weet, lijkt het mij nuttig als (alleen) de correcte informatie netjes bij elkaar komt in één draad. Eenieder die een deskundige bijdrage kan leveren nodig ik van harte uit te reageren. Ik beloof dat ik zelf morgen in het higherlevel-forum terzakedoende opmerkingen zal zoeken en kopiëren en hier plaatsen.
Vriendelijke groet,
Swwin
[titel aangepast - mod]
Tang? www.gsp.nl Rust en ruimte? www.duindoornnet.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10936-rechtsgeldigheid-van-gescande-handtekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag