Ga naar inhoud

Verwijder aub

Geplaatst:

Impulzer

Aub verwijderen.

Featured Replies

Geplaatst:

pvisser

De complexiteit van een VOF valt allemaal heel erg mee hoor qua boekhouding.

Wanneer je 2 eenmanszaken hebt heb je ook 2 aparte boekhoudingen. Dus 2x btw aangiften, 2 jaarrekeningen enz. Is wel leuk om de boekhouder te spekken natuurlijk. Maar voor een VOF ben je qua boekhouderskosten echt niet veel meer kwijt dan aan een eenmanszaak.

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Denk dat 2 eenmanszaken makkelijk is, maar moeten we dan dus alle 2 een andere naam nemen? Of alle 2 op 1 naam?

 

En dan gewoon facturen naar mekaar sturen dus :o

Geplaatst:

Razr

Is het niet mogelijk om de boekhouding van een eenmanszaak zelf te doen ?

 

Zoals al eerder aangegeven gaat het over een hobby waar we graag geld aan verdienen en is het niet om "van te leven".

 

PS. ik ben ook betrokken bij de zaak van de TS ;)

Geplaatst:

Ard-Sc

"Als je het zelf kunt, kun je het zelf"

 

@nonex: ook een leuke he ;)

Geplaatst:

pvisser

Natuurlijk kun je de boekhouding zelf doen bij een eenmanszaak, kan ook bij een VOF. Mits je maar genoeg verstand hebt van boekhouding en belastingen. Maar zorg er wel voor dat wanneer je dit gaat doen je echt wel genoeg weet want anders haal je je alleen maar problemen op de hals.

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Maar, moeten we dus 3 eenmanszaken maken, met 3 namen, en 1 bedrijfje daarvan gebruiken voor de klanten en dergelijke, en de rest onderling regelen?

 

Zo hoeven we alleen 3x KVK te betalen, en 3x een BTW- nummer ?

Geplaatst:

pvisser

Ja, en 3 x de boekhouder voor de jaarrekeningen en inkomstenbelasting.

Geplaatst:

Ard-Sc

Maar, moeten we dus 3 eenmanszaken maken, met 3 namen, en 1 bedrijfje daarvan gebruiken voor de klanten en dergelijke, en de rest onderling regelen?

 

 

Even teruglezen .... het factureren naar klanten doe je afwisselend vanuit verschillende bedrijven ...

 

Dit voorkomt fictieve dienstbetrekkingsproblematiek ....

Geplaatst:

Razr

Maar, moeten we dus 3 eenmanszaken maken, met 3 namen, en 1 bedrijfje daarvan gebruiken voor de klanten en dergelijke, en de rest onderling regelen?

 

 

Even teruglezen .... het factureren naar klanten doe je afwisselend vanuit verschillende bedrijven ...

 

Dit voorkomt fictieve dienstbetrekkingsproblematiek ....

 

En hoe zit het met de namen, we moeten dan drie verschillende namen bedenken. Die elkaar dan onderling 'helpen', en hierdoor de kosten verdelen/aan elkaar factureren?

Geplaatst:

Ard-Sc

Drie namen verzinnen poeh, poeh,

 

Webdesign Jansen

Webdesign Pietersen

Webdesign Robinson Crusoe

 

klaar ....

Geplaatst:

dlvkk

Impulzer, heb je al gekeken naar mijn eerder genoemde punten??

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Impulzer, heb je al gekeken naar mijn eerder genoemde punten??

 

Ja heb ik, een plan heb ik al, en ik heb er vertrouwen in. Opstartkosten hoeft niet veel te zijn, enkel software, domein, KVK en BTW nr. meer niet. Een doelgroep heb ik ook al voor ogen, en ik weer ook hoe ik mijn klanten ga benaderen, daar heb ik het volste vertrouwen in.

 

Het is gewoon als hobby, en ik wil me erin verdiepen en langzamerhand proberen groter te worden. Maar ik ben zeker enthousiast en wil er het beste van maken.

Geplaatst:

dlvkk

enthousiasme en vertrouwen zij heel belangrijker!!

 

uit je eerder post had ik begrepen dat je voltijd wilde starten, maar nu je zegt dat het eersten een hobby is die je verder uit wilt laten groeien snap ik het.

 

hou dat plezier erin! suc6 ermee!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Haha ja, een uit de hand gelopen hobby ;) niet voltijd :) Ik wil gewoon wel basis inkomens houden en dit als extra doen, maar wel zo professioneel mogelijk.

 

EDIT:

 

Even alles op een rijtje, als ik dus een webdesign bedrijf wil beginnen met 2 of 3 personen moet ik:

 

- 3 bedrijven maken. (met verschillede namen)

- 1 bekend maken en die gebruiken voor alles richting klanten.

- Onderling facturen sturen en 1 naar de klant.

- 3 KVK nummers aanvragen.

- 3 BTW nummers aanvragen.

- Onderling elk onze BTW betalen eens in de 3 maanden ongeveer.

- Zorgen dat alle software die we gebruiken legaal is.

- 19% BTW rekenen over al onze diensten, en die 19% betalen aan de belasting.

- Voor alle producten die we inkopen voor het bedrijf, betalen we geen BTW.

 

Klopt dit zo'n beetje? Of moet ik nog meer weten of regelen?

Geplaatst:

pvisser

Ja, je krijgt gewoon 3 aparte bedrijven die allemaal hun eigen administratieve verplichtingen hebben.

Over de ingekochte producten betaal je natuurlijk gewoon eerst de btw en dit wordt bij de aangifte omzetbelasting weer verrekend met de ontvangen btw.

 

Succes,

 

Patricia

Geplaatst:

- n.b.

Wat ook erg nuttig is om te kijken wat er allemaal bij komt kijken, is het handboek ondernemen van de belastingdienst. Hierin staat alles beschreven waar je aan moet denken voor wat betreft de belastingdienst.

Geplaatst:

Nils de Witte

Ik zal eens rondkijken of dat hier in de buurt ook is, en ik denk dat ik ook maar eens een afspraak ga maken met de KVK om een aantal dingen te bespreken.

 

Ik zit trouwens in de regio Gelderland.

 

Dat lijkt me een heel goed idee! kijk ook bij www.bedrijvenloket.nl en www.belastingdienst.nl onder "een onderneming starten".

 

Eigenlijk vind ik de vragen die je hier stelt dermate elementair, dat je daar met een uurtje googlen zelf wel uitgekomen zou zijn. Dus kijk eerst even rond voordat je allemaal vriendelijke lieden aan het werk zet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Eigenlijk vind ik de vragen die je hier stelt dermate elementair, dat je daar met een uurtje googlen zelf wel uitgekomen zou zijn. Dus kijk eerst even rond voordat je allemaal vriendelijke lieden aan het werk zet.

 

Als ik op Google etc. zoek vind ik bar weinig site's waar het duidelijk uitgelegd staat. Overal draaien ze eromheen en komen ze niet echt 'to the point', en dat gebeurt hier wel, dit forum is er toch om vragen te stellen?

 

Ik wil gewoon zeker weten wat ik allemaal moet doen en het proberen zo goed mogelijk te doen.

 

En ik zet die vriendelijke lieden niet aan het werk, die mensen reageren allemaal zelf, dat is niet verplicht ofzo dus ik zet helemaal niemand aan het werk ;)

Geplaatst:

Nils de Witte

En ik zet die vriendelijke lieden niet aan het werk, die mensen reageren allemaal zelf, dat is niet verplicht ofzo dus ik zet helemaal niemand aan het werk ;)

 

Ja, dat weet ik wel, maar de sites van KvK, Bedrijvenloket en Belastingdienst zijn behoorlijk duidelijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Ruubz0r

Impulzer ik heb je ook gesproken op msn.

 

Maar in tegenstelling van wat ik veel lees hier. Is het als ontwerper (vormgever) niet nodig om een KVK te hebben om als ondernemer te worden gezien. Een BTW nummer voldoet. Omdat vormgever een VRIJ Beroep is.

 

Wat ik begrijp wil je het alleen doen, en gebruik maken van diensten van freelancers..

 

Dus heb je aan een BTW-Nummer genoeg.

 

Deze informatie heb ik uit boeken en van internet.

 

Dit omdat ik zelf ook 1 dezer dagen een BTW-Nummer ga aanvragen, en het dus nalaat om een KVK nummer aan te vragen omdat het niet hoeft

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Ik heb besloten om een eenmanszaak te beginnen, en in te schrijven bij KVK en BTW nummer aanvragen. En die andere 2 mensen die mee deden die huur ik dan in als freelancers, dat zou toch ook kunnen?

 

Want dat lijkt me het makkelijkst en het best.

Geplaatst:

renep

En die andere 2 mensen die mee deden die huur ik dan in als freelancers, dat zou toch ook kunnen?

 

"Inhuren als freelancer" betekent fiscaal gezien niks. Als die andere mensen niet zelf ook zelfstandig ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting (en een var-wuo hebben) dan moet je al snel een personeelsadministratie voeren en loonheffingen inhouden. Geen punt, dat kan gewoon, maar wel iets om je goed op te oriënteren en op voor te bereiden.

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Dan kan ik hun dus beter zwart betalen?

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Dan kan ik hun dus beter zwart betalen?

 

En belastingfraude plegen? Denk je zelf dat dat een goed begin van je bedrijf is?

Geplaatst:

Impulzer

  • Auteur

Dan kan ik hun dus beter zwart betalen?

 

En belastingfraude plegen? Denk je zelf dat dat een goed begin van je bedrijf is?

 

Haha nee, maar waarom kan je ze niet gewoon als freelance betalen voor hun diensten dan? Als dat maar af en toe is...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.