Jump to content

Impulzer

Senior
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Stefan
  • Last name
    van Lith
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Beesd
  1. Het bedrijf waar we voor gewerkt hebben blijft nu volhouden dat ze facturen nodig hebben, een kwitantie accepteren ze niet. Vreemd verhaal lijkt me, aangezien zij iemand inhuren die geen ondernemer is? Heeft iemand een idee over hoe wij dit nu moeten factureren om zoveel mogelijk geld 'over te houden' als alle belastingen eraf zijn? Voorheen zette ik gewoon 411,40 euro op de factuur (onder het mom van 21% BTW), maar dat pikken ze niet.
  2. We krijgen beide 340 euro. Maar dan doe ik het dus gewoon zoals ik altijd doe, 340 euro en BTW Verlegd. En zij dient een declaratie in naar dat bedrijf voor 340 euro en geeft dat op als inkomsten overige werkzaamheden. Dit is voor haar een éénmalig iets, ik heb elke maand zulke werkzaamheden.
  3. Goedemorgen, Mijn vriendin en ik hebben op een festival gewerkt voor een bedrijf uit Duitsland. Hiervoor zouden we een vergoeding krijgen voor 340 euro exclusief BTW. Ik werk op freelance basis voor dat bedrijf en ben KVK/BTW geregistreerd. Klopt het dat ik op mijn factuur 340 euro moet noteren met 'BTW' verlegd, 340 euro betaald krijg en daarvan 42% kwijt ben aan inkomstenbelasting? Als dat zo is, dan zou mijn vriendin als particulier een factuur voor haar werkzaamheden kunnen maken voor 340 + 21% BTW = 411,40. Zij dient dan, meen ik, alleen die 21% af te dragen aan de belastingdienst. Klopt dit of zit ik fout? Want dat zou betekenen dat voor hetzelfde werk, ik slechts 197 euro over hou (340 - 42%) en mijn vriendin 340 euro (411,40 - 21%). Ik ben benieuwd! Met vriendelijke groet, Stefan
  4. Beste forumleden, Vanaf vorige maand ontvang ik van een Duits bedrijf voor mijn werkzaamheden (website bijhouden, facebook updaten etc.) zo'n 400 euro per maand. Dit is een vast bedrag, dus het maakt niet uit hoeveel uur ik er in stop (als voorbeeld krijg ik 10 euro per uur, dus zou ik 40 uur per maand voor ze werken). Nu heb ik naast dit werk nog een vaste, fulltime baan en ben ik particulier. Ik heb ook geen zin om weer een bedrijf te starten. Hoe moet ik dit nu doen met het factureren aan dat bedrijf? En hoe moet ik dit op mijn belastingaangifte aangeven? Dit Duitse bedrijf wou graag mijn BTW nummer, maar die heb ik dus niet. Nu heb ik een factuur gemaakt met 'omgekeerde BTW' (in het Duits: Umkehrung der Steurschuldnerschafft) en op mijn factuur geen ex BTW tarief neergezet. Alleen die 400 euro als totaalbedrag. Klopt dit? Ik weet het, dit zijn drie vragen, maar ik wil graag duidelijkheid hebben. Met vriendelijke groet, Stefan
  5. Facturen sturen zonder BTW tarief, dus enkel subtotaal en totaal is dan voldoende? Is er overigens een limiet aan hoevel ik per jaar met dit soort facturen mag verdienen?
  6. Bedankt voor de reactie! Dus het beste kan ik gewoon 0% BTW facturen sturen naar dat bedrijf? Want dan blij ik gewoon particulier en de inkomsten die ik krijg daar betaal ik gewoon inkomstenbelasting over. Dan is alles gedekt? Of moet ik ook een VAR verklaring of iets dergelijks aanvragen?
  7. Beste HigherLevellers, Voor een Duits bedrijf mag ik enkele online diensten verrichten waar ik elke maand een bedrag voor betaald krijg (100 / 200 euro). Nu vraagt dat bedrijf mij om hen een factuur te sturen waar ik dan wat uren op schrijf en zij betalen mij dan uit. Mijn probleem is echter, ik ben al in loondienst in Nederland bij een ander bedrijf, heb geen KVK nummer en ook geen BTW nummer. Ik ben gewoon particulier en vraag me af hoe ik dit aan moet pakken. Een paar vragen: - Mag ik gewoon facturen sturen naar dat bedrijf en daar geld voor ontvangen? - Kan dit zomaar zonder KVK of BTW nummer? - Hoe moet ik deze inkomsten rekenen? Inkomstenbelasting of omzetbelasting of iets dergelijks? Ook schrijven ze dat ik op de factuur een USt-IdNr (BTW nummer) moet zetten, de derde laatste digit zou een B moeten zijn? Bedoelen ze hiermee een BTW nummer wat ik als particulier ergens heb of moet ik dat aanvragen bij de belastingdienst? Sorry voor de vele vragen, maar last but not least: Is het voor mij verstandig om iets als een eenmanszaak te starten voor deze inkomsten of schiet ik daar niets mee op? Alvast bedankt! Groetjes, Stefan
  8. Inderdaad, net zoiets als Monstertemplates.com geloof ik, leuk hoor, allemaal bedrijven met dezelfde website en hetzelfde logo. Ik zou een bedrijf dat een standaart template gebruikt of standaart advertentie in dit geval zoals nog 100.000 andere bedrijven het gebruiken niet echt serieus nemen. Neem dan de moeite om een ontwerper in te schakelen zodat je iets unieks hebt.
  9. Het was net op 3FM nieuws, daar ging het over hetzelfde bedrijf als dat hier staat toch? Zo ja, goed bezig! :D Veel succes met je bedrijf en het lijkt mij ook wel wat voor ons bedrijf.
  10. Stagiaires kosten geen geld. Het is vrijwillig om een eventuele vergoeding te geven.
  11. Alleen als 'ie ge-photoshopped is... :-\ Haha, ja inderdaad =P Fotosoepert
  12. Volgens mij is het niet verplicht, dat staat er immers ook. En ik werk samen met mijn compagnon beide vanuit huis (dus 2 adressen, en we hebben geen kantoor ofzo) dus wij zetten er geen vestigingsadres op. Maar toevallig heb ik vanmiddag een afspraak bij de KVK dus ik zal het meteen even vragen voor je :) EDIT: Het staat idd gewoon op internet, alles wat er in de PDF op de KVK staat is verplicht.
  13. Inderdaad, de naam lijkt me meer iets voor een website over hosting ofzo. Ik denk dat je het best een paar voorbeeld pc's op je site kunt zetten en de site grafish wat professioneler zou moeten maken om zo je klanten ook sneller te overtuigen. Laat alle prijzen weg op je site en bespreek deze later met je potentiele klanten. Verder promoten in de buurt, bijvoorbeeld in de lokale krant en dergelijke, omdat mensen voor assemblage opdrachten toch het liefst in de buurt naar een bedrijfje gaan dan dat ze een half uur moeten rijden om bijvoorbeeld even een DVD spelertje in te laten bouwen. Bekijk het gewoon vanuit het oogpunt van de klant, wanneer zou JIJ op de site www.nlservers.nl je PC laten maken etc. wat moet er zijn om je over te halen, gewoon even die punten nalopen en kijken hoe concurrenten het doen dan kom je al een heel eind.
  14. Denk dat je deze vragen beter kunt stellen in forums van TMF, MTV, The Box etc. en in jongerenbladen (of mannenbladen) als de FHM, Maxim etc. de Engelse of Nederlandse versies daar staan elke maand een aantal pagina's reclame in van dat soort merken en ze hebben altijd wel een aantal pagina's met fashion met daarin ook die kledingmerken die populair zijn in grote steden als o.a. Amsterdam. Ik denk dat als je die merken zal verkopen in je winkel dat je dan aardig storm kan lopen, omdat ze nu meestal uit het buitenland moeten komen en niet veel Nederlandse winkels dat soort merken verkopen. Succes met je bedrijf in ieder geval!
  15. Misschien kun je posters ophangen in grote steden? Of iig op plaatsen waar veel mensen komen, een opvallende poster spreekt vaak ook wel mensen aan denk ik.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept