Als jij ondernemer in spé bent:

Aanbevolen berichten

Ik ben er altijd als er een reply wordt geplaatst op een post van mij.

 

Verder kom ik zo af en toe even naar het laatste nieuws kijken. :)

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie

Volgens mij zijn ondernemers altijd met hun onderneming bezig (niet dat dit persé goed og verplicht is). Als ik door de Albert Hein mijn boodschappen loop te doen en ik zie een nieuwe reclameuiting die mij aanspreekt vraag ik me altijd af of ik iets dergelijk ook voor ons bedrijf kan gebruiken etc. etc. etc.. In het weekend ben ik meestal gewoon aan het werk om dat het dan zo lekker rustig is. Er is bijna niemand op kantoor en bovendien bellen er maar zelden klanten in het weekend.

Niet de server gaan dichtgooien in het weekend hoor Zrski, dan doe ik helemaal niets meer ter afleiding ;)

 

Groeten,

 

 

Peter

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
zelfs als ik in cafe's zit ;)

 

Voor mij hetzelfde. Ik ben dan op het moment geen ondernemer, maar ben natuurlijk ALTIJD met ondernemers bezig.

Zo kom in het café waar ik werk tegen:

* Theo Verbunt (PriceWaterhouseCoopers) , die nu het hoofdkantoor aan het bewerken is om partner van HL te worden

 

* Theo Burchartz (uitvinder), die op HL niet zo actief is, maar wel veel leest en inmiddels een high tech lamp aan het vermarketen is

 

* Vele ondernemers die nog geen website hebben en verwijs is ze door naar www.nederlandgaatdigitaal.nl (oeps ... beetje bleu ... die moet ik natuurlijk naar 1 van jullie sturen :-\)

 

Laat ik in de Haagsche Lounge (als ik 's nachts aan het dansen ben) mijn visitikaartje slingeren bij zeer interessante danspartner ;D en zit er ineens een Stormpie in HL - die bydewee momenteel zijn octrooi-aanvraag aan het doen is.

 

En zo on, on, on ... maar tsja ... ik ben een work aholic en eigenlijk altijd wel bezig met ondernemen en ondernemers.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
* Theo Burchartz (uitvinder), die op HL niet zo actief is, maar wel veel leest en inmiddels een high tech lamp aan het vermarketen is

 

Theo zal er waarschijnlijk veel te weinig tijd hebben voor actieve deelname aan HL, maar zijn ervaring op dit moment zijn denk ik op dit moment erg interessant! Misschien dat je hem kunt strikken voor een column of iets dergelijks, Kermie? Dat kost minder tijd, en is toch erg interessant.

 

(Ik ben trouwens vooral in de weekenden bezig, en 's nachts doordeweeks. HL bezoek ik de hele dag door, ook in de weekenden.)

Link naar reactie

Soms wel, en soms ben ik hier in het weekend niet, of zelfs een paar dagen niet erg actief.

 

Bij mij komt het met vlagen, ik ben op dit moment geen ondernemer, en probeer dat ook iets voor mij uit te schuiven om meer ervaring op te doen in een baan waarbij ik meer 'onderneem' dan nu het geval is. Droogzwemmen zeg maar. Het is heel goed mogelijk dat een eventuele dergelijke baan (is nog even afwachten) meer dan genoeg uitdaging bevat om mijn honger te stillen.

Inderdaad, er gaat vaak geen moment voorbij of ik denk: zou daar iets in zitten en ik heb ook wel eens iets 'serieus' onderzocht of het mogelijk was (een bepaald bedrijf in het buitenland, toekomstig EU land) Mijn conclusie was: toen nee, op basis van de statistiek en wat navraag.

 

Maar ik heb wel meer ideeen...

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Theo zal er waarschijnlijk veel te weinig tijd hebben voor actieve deelname aan HL, maar zijn ervaring op dit moment zijn denk ik op dit moment erg interessant! Misschien dat je hem kunt strikken voor een column of iets dergelijks

 

Good thinking ... ik ga het hem direct vragen !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Als ondernemer ben je jouw eigen emotie aan het vorm geven en kijk je door de ogen van potentiele prospects.

Bij een baan kijk je door de ogen van jouw leidinggevende hoe deze het wilt. Dat proces stopt veelal wanneer je je werk verlaat.

Ondernemers verlaten dat niet want zij zijn hun ba(a)n(en).

Ook in het weekeind, vakantie op visite etc...

Link naar reactie

1. Ik denk dat veel bezoekers ook orienterend aan het kijken zijn- nog niet bezig met hun onderneming dus.

2. Ik denk dat mensen voor hun gezondheid kiezen en even gaan chillen in het weekend (or at least they should ;)

3. Onzerrrneemdersszzz hebben *hips* welll een bo... bo *hips* borreltje verdienthhh op vrij *hips * brij eh... vrijdag.

 

Trouwens, naar aanleiding van punt 3 vraag ik me wel af hoe ondernemers ervoor zorgen dat hun hoofd stilstaat en ze eens niet met hun bedrijf bezig zijn. (Ik zie namelijk wel mensen strategie 3 toepassen om dat te bereiken ;))

Voor mij is het wandelen, fietsen, een spannend boek lezen of TV loeren (forensic detectives, the mummy road show 8), Friends, ONM (bloos), TMF, MTV.... )

Maar, eerlijk is eerlijk, dat kost me vaak wel moeite.

Om niet steeds verbanden te leggen, aan het schake(le)n te zijn.

 

Hoe doen jullie dat? Of leer je zoiets ook met de jaren?

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb zeker wel rustpunten in mijn leven, want gelukkig zijn is genieten van je succes(en). :D

Ik moet wel zeggen dat ik heerlijk kan ontspannen, maar mijn gedachten dwalen dan naar verloop van tijd weer af naar, die lichtpuntjes.

Het kost me eigenlijk ook geen moeite om daarmee te leven want ik ben mezelf zeer dankbaar dat ik voor mezelf heb gekozen om uit de

'rat race'

( lessen van een arme en een rijke vader / auteur; Robert kiyosaki) te stappen.

Ik heb ook meegemaakt toen ik niet ondernam, wat het is om met negative gedachten rond te lopen, dat ontspant ook niet.

Ik heb pas als ondernemer geleerd dat me te focussen op optimsme.

Dat bevalt me meer. ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.