• 0

Op wie stemt de ondernemer?

Quote geeft de standpunten die de ondernemer aangaan:

 

CDA Werkgevers worden verplicht (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten 2 jaar in dienst te houden. Voor verlaging successierechten bij overname van een familiebedrijf.

 

VVD Voor afschaffing van de onroerend zaakbelasting (OZB)

 

PvdA Voor verlaging van de vennootschapbelasting in combinatie met het schappen van bedrijfssubsidies. Verhogen van de ecotaks voor grootgebruikers en het schappen van de diverse aftrekposten. MKB krijgt voorrang bij het verlagen van ondernemersbelastingen.

 

SP Wil werkgevers verplichten 5 tot 7% van hun arbeidsplaatsen open te stellen voor WAO'ers. Wil, in internationaal verband, een vennootschapsbelasting van 35% invoeren.

 

D66 Lagere vennootschapsbelasting voor bedrijven die investeren in ICT.

 

Groen Links Voor milieuheffing op industriele grootverbruikers en de verplichting om (gedeeltelijk) arbeitsongeschikten 1 of 2 jaar in dienst te houden.

 

Christen Unie Voor verschuiving van lastendruk op arbeid naar milieubelasting. WAO'ers krijgen een zogeheten reintegratiebudget om scholing voor ander werk te bekostigen. Tegen excessieve salarissen.

 

Leefbaar Nederland afschaffen Wet Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen

 

Nou wel alle 700 stemmen he!

Ps. Helaas passen de LPF en Ratelband er niet meer bij... ;)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vraag me af dat als ze benaderd worden om als 3e partij zitting te nemen dat ze dan niet willen regeren!

Ik hoop dat hier geen pepernoot van waar is! En heus niet alleen omdat ik vind dat ik niet voor niets op ze gestemd heb !

Of je nu 6 zetels hebt of een veelvoud daarvan ... als je de kans krijgt om mee te regeren en beslissingen te nemen dan doe je dat toch ... i.p.v. schoppen als oppositie waardoor regeringsbesluiten alleen maar stof tot discussie zijn, waardoor er geen snelle besluiten worden genomen. Ik begrijp dat dat wel een beetje bij de politiek hoort, maar zet vaak geen zoden aan de dijk.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Of je nu 6 zetels hebt of een veelvoud daarvan ... als je de kans krijgt om mee te regeren en beslissingen te nemen dan doe je dat toch ... i.p.v. schoppen als oppositie waardoor regeringsbesluiten alleen maar stof tot discussie zijn, waardoor er geen snelle besluiten worden genomen. Ik begrijp dat dat wel een beetje bij de politiek hoort, maar zet vaak geen zoden aan de dijk.

 

Niet helemaal, want je kunt natuurlijk ook de agenda bepalen, kamervragen stellen en wetsvoorstellen doen. Vooral dat laatste is iets waar D'66 volgens mij vrij actief in is, en daarbij ook vrij goed lobbiet. Ook in de afgelopen drie maanden hebben ze er weer wat gedaan. (Spreekrecht voor slachtoffers in de rechtbank)

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

(...) en wetsvoorstellen doen. Vooral dat laatste is iets waar D'66 volgens mij vrij actief in is, en daarbij ook vrij goed lobbiet.

 

Klopt, vooral op juridisch gebied is D'66 zeer actief met het indienen van goed doordachte wetsvoorstellen, die vaak op instemming van de andere partijen kunnen rekenen. Ik vind het dan ook goed te zien dat één van de drijvende krachten daarachter, Boris Dittrich, nu nog verder naar voren is geschoven. Goede keuze volgens jullie?

Link naar reactie
  • 0

Boris is een toppertje: vooral qua media wellicht de beste van van Tweede Kamer fractie. Hij heeft een hoop wapenfeiten op z'n schild bij geschreven in de loop der jaren. Ik denk dat hij meer van zich af zal bijten dan Thom, die toch vooral 'te netjes' is. En dat is ook wat D'66 op het moment nodig heeft. En natuurlijk kan Boris, als oud-rechter, goed aansluiten bij de huidige 'hype' van veiligheid, en -hoop ik- veelvuldig refereren aan het goede werk van Rogier van Boxtel betreffende immigratie en integratie.

 

Ik voorspel dat we de komende tijd veel van ze gaan horen, vanuit de oppositiebanken -- en dat wordt ook hoog tijd!

'You can't cross the sea merely by standing and staring at the water'

Link naar reactie
  • 0

Laten we hem (Boris) ereburger van HL Village maken. Misschien dat we dan "inzicht" kunnen krijgen in de zieleroerselen van de Hagenezen. Zou dat zeer op prijs stellen. Ik ben wel benieuwd naar het verband tussen woord en daad bij ons gouvernement.

 

Greetz

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

wat voor inzicht zou je precies willen hebben in 'de ziele(n?)roerselen van die Hagenezen'? De partijprogramma's zeggen toch een hoop over hun ideeen. Of zijn er specifiekere problemen die je aan zou willen kaarten, of hun mening over wilt horen?

 

Groet,

Martijn

'You can't cross the sea merely by standing and staring at the water'

Link naar reactie
  • 0
Bedrijfsleven heeft moeite met Partij van de Arbeid

De voorstellen van de PvdA voor lastenverzwaring moeten volgens de ondernemersorganisaties van tafel. Zij hebben een open brief geschreven aan formateur Donner. Het nieuwe kabinet moet streven naar een structureel begrotingsevenwicht in 2007, vinden zij. Zij waarschuwen voor de snel oplopende werkloosheid.

 

Ik snap niet dat de CDA en PVDA om de tafel gaan zitten. De partijen verschillen zoveel van elkaar! Als ze samen gaan regeren is het niet meer de partij waar de kiezers voor hebben gestemd... Kort door de bocht kan je zeggen dat de CDA stemmers ook op PVDA hebben gestemd...

 

ik hoop niet dat ze samen gaan werken, maar zie het eigenlijk wel gebeuren... Niet goed voor het bedrijfsleven!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

wat voor inzicht zou je precies willen hebben in 'de ziele(n?)roerselen van die Hagenezen'? De partijprogramma's zeggen toch een hoop over hun ideeen. Of zijn er specifiekere problemen die je aan zou willen kaarten, of hun mening over wilt horen?

 

Groet,

Martijn

 

Ha Martijn,

 

Ik zit nu zo'n 8 jaar in de statersbusiness en heb in die periode veel met de overheid en haar ambities te maken gehad. Als ik nu het beleid van de afgelopen 5 jaar in ogenschouw neem, snap ik niet goed wat de bedoeling is. Er worden initiatieven genomen (Twinning, Dreamstart en Biopartner) die met het zelfde gemak weer naar de prullenbak verwezen worden en wij, als taaie volhouders zonder overheidsfinanciering wordt het leven zuur gemaakt. Op dit moment is het support netwerk voor nieuwe innovatieve bedrijven ernstig aan het verbrokkelen en ondertussen worden er allemaal machtsspelletjes gespeeld over de hoofden van de nieuw innovatieve bedrijven, zonder dat ik daar een "hoger doel"ik kan ontdekken.

 

Ik dacht dat Boris ons (mij) misschien uit kon leggen hoe de prioriteiten liggen in Den Haag, want ik snap het niet zo. En als goed ondernemer kan ik mijn (potentiele) klant niks verkopen, als ik niet weet wat die belangrijk vindt.

 

Vandaar.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zitten jullie echt in je te krappe kringetje wat dit betreft... Al mijn vrienden studeren, hebben bedrijfjes of werken voor grote bedrijven of in het onderwijs, en iedereen wil de PvdA (dus niet Bos, er zit een partij achter) erbij hebben. Het is qua verkiezingsuitslag nu in feite uitgekomen zoals ik gehoopt had, een centrumlinkse coalitie met een sterke rechtse oppositie die de vinger aan de pols kan houden bij de komende plannen. Lijkt me een goede positie om Nederland vlot te trekken, te investeren op die plekken waar het echt hard nodig is, en ervoor te zorgen dat Nederland zijn sociale geziocht niet kwijt raakt in een rechtse, ieder-voor-zich samenleving.

Link naar reactie
  • 0

We hebben allemaal netjes gestemd, twee keer zelfs, nou zitten we nog zonder kabinet. Wat moeten we met dat zooitje? >:(

 

De nieuwe ondernemers moeten al wachten op hun klanten en op hun investeerders, nu moeten ze ook nog wachten op adequaat overheidsbeleid. Zo wordt het niks met die kenniseconomie.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

...en ervoor te zorgen dat Nederland zijn sociale geziocht niet kwijt raakt in een rechtse, ieder-voor-zich samenleving.

 

Het hangt er maar vanaf hoe zoiets ontstaat. Als er dankzij de overheid zon situatie ontstaat, is dat wellicht verkeerd. Maar als de situatie ondanks de overheid ontstaat, of zonder haar tussenkomst, wie is de overheid dan om de wens van de burger te sturen?

 

Eigenlijk ben ik nogal wars van het belerende en betuttelende beleid van onze overheid. Laat iedereen eens lekker met rust, en bemoei je alleen met zaken die anders niet (fatsoenlijk) geregeld zouden worden... dingen als (hoger) onderwijs, wegenbouw, waterbeheer, defensie, brandweer etc.

 

De meeste burgers weten volgens mij best wat goed voor ze is, en kunnen zich daar ook wel naar gedragen. Vrijheid en verantwoordelijkheid horen onlosmakelijk bij elkaar. Als je het eerste niet geeft, hoef je het tweede niet te verwachten.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik ben reeds gemigreerd en ik mis niks heb ik net weer mogen leren. Ik geloof dat de SP voor nieuwe verkiezingen gaat pleiten, maar wat schieten we daar mee op? Daarna zal er weer een nieuwe formatie moeten komen en wie zegt dat dat sneller zou gaan?

 

In ieder geval zou ik zeggen: Heb lef, boycot LPF! :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.