Ik ben zins kort gestart als parttime ondernemer (grafisch technisch tekenaar), en werk fulltime als verkoper binnen dienst voor scheepsvaart onderdelen, dus twee functie die elkaar beslist niet bijten, en mijn werkgever legt me geen stro breed in de weg om dit uit te bouwen.
Nu heb mijn werkgeven gevraagd of ik grafische werkzaamheden in mijn eigen onderneming kan uitvoeren en hem gewoon facturen.
Aangezien ik tijdens normale werk uren bijna niet aan toe kom om een brochure en catalogus te maken.
Nu is mijn vraag mag ik opdrachten aannemen van mijn werkgever, en krijg ik dan geen problemen met de belastingdienst.
Ik heb momenteel mijn oud wergever als klant en heb nog twee kleine klanten.
Ik verwacht dat de omzet verhoudingen zullen zijn oud werkgever 40% werkgever 45% overige 15%.
Ik hoop dat dit dan gelijk het probleem met de Var verklaring oplost? :P
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gertvn
gertvn
Hallo
Ik ben zins kort gestart als parttime ondernemer (grafisch technisch tekenaar), en werk fulltime als verkoper binnen dienst voor scheepsvaart onderdelen, dus twee functie die elkaar beslist niet bijten, en mijn werkgever legt me geen stro breed in de weg om dit uit te bouwen.
Nu heb mijn werkgeven gevraagd of ik grafische werkzaamheden in mijn eigen onderneming kan uitvoeren en hem gewoon facturen.
Aangezien ik tijdens normale werk uren bijna niet aan toe kom om een brochure en catalogus te maken.
Nu is mijn vraag mag ik opdrachten aannemen van mijn werkgever, en krijg ik dan geen problemen met de belastingdienst.
Ik heb momenteel mijn oud wergever als klant en heb nog twee kleine klanten.
Ik verwacht dat de omzet verhoudingen zullen zijn oud werkgever 40% werkgever 45% overige 15%.
Ik hoop dat dit dan gelijk het probleem met de Var verklaring oplost? :P
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12292-opdrachten-van-werkgever-uitvoeren-in-eigen-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag