Als ondernemer maak ik webwinkels. Onlangs kreeg ik een klacht van een klant dat de BTW berekening van zijn producten soms niet klopten. Ik geloofde hem eerst niet maar na eens wat narekenen "klopte" zijn verhaal.
Het volgende is het geval:
Mijn klant wil een product voor € 19,95 verkopen (incl BTW)
Als je dit terug rekend wat dan het product excl BTW moet kosten en de BTW is dan kom je hier niet uit..... want:
16,76 * 19% = 3,18
16,76 + 3,18 = 19,94
16,77 * 19% = 3,19
16,77 + 3,19 = 19,96
Nu heb ik de volgende vraag:
Klopt mijn verhaal en is het dus niet mogelijk om een product voor € 19,95 (er zijn nog vele meer prijzen waarbij dit probleem optreed) te verkopen of is dit geen probleem en moet je het bedrag excl BTW maar kloppend afronden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
F.R.@.N.K
F.R.@.N.K
Als ondernemer maak ik webwinkels. Onlangs kreeg ik een klacht van een klant dat de BTW berekening van zijn producten soms niet klopten. Ik geloofde hem eerst niet maar na eens wat narekenen "klopte" zijn verhaal.
Het volgende is het geval:
Mijn klant wil een product voor € 19,95 verkopen (incl BTW)
Als je dit terug rekend wat dan het product excl BTW moet kosten en de BTW is dan kom je hier niet uit..... want:
16,76 * 19% = 3,18
16,76 + 3,18 = 19,94
16,77 * 19% = 3,19
16,77 + 3,19 = 19,96
Nu heb ik de volgende vraag:
Klopt mijn verhaal en is het dus niet mogelijk om een product voor € 19,95 (er zijn nog vele meer prijzen waarbij dit probleem optreed) te verkopen of is dit geen probleem en moet je het bedrag excl BTW maar kloppend afronden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12310-factuur-eur-1995-incl-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag