Jump to content
petraschuurman

Sitefeedback Woods.nl

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Sinds 1 week hebben we onze nieuwe site draaien waarbij we waanzinnig veel werk hebben gestopt in de integratie met onze backofficeapplicatie.

 

Voordat ik een directmailcampagne start zou ik de site graag laten beoordelen door een aantal doorgewinterde gasten.

 

Hoe beoordelen jullie mijn site?

 

Met vriendelijke groet,

 

Petra Schuurman


www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link to post
Share on other sites

Hoi Henri,

 

Bedankt voor je snelle feedback.

 

Probleem is bekend en wordt wel opgelost. Firefox is echter extreem marginaal itt wat de media beweert. Slechts 1,8% van de bezoekers gebruikt firefox. Vooralsnog gaat dus alle aandacht uit aan het toevoegen van functionaliteit.

 

Groetjes,

 

Petra


www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link to post
Share on other sites

Hallo Petra,

 

Prima dat je meningen vraagt over jullie website. HL is een forum over innovatie in ondernemerschap, dus je gaat ook opinies krijgen over andere dan site-technische vraagstukken - daar zijn weer gespecialiseerde forums voor. Ook gaan de reacties op je vraag al snel opduiken in de zoekmachines, wat geen probleem is als jullie een open mentaliteit hebben.

 

Mijn eerste indruk: Safart (Apple Mac) heeft ook moeite met de weergave. Later kome ik uitgebreider terug op de commerciële aspecten van de nieuwe site. ;)


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

Firefox is echter extreem marginaal itt wat de media beweert. Slechts 1,8% van de bezoekers gebruikt firefox.

 

Euh, op basis van metingen door OneStat (januari 2007) lag het marktaandeel van Firefox in NL op 9,4%.

Link to post
Share on other sites

Firefox is echter extreem marginaal itt wat de media beweert. Slechts 1,8% van de bezoekers gebruikt firefox. Vooralsnog gaat dus alle aandacht uit aan het toevoegen van functionaliteit.

 

Zijn dat je eigen meetgegevens?

Op mijn site scoort FF 16,7%

Bij een forum dat ik beheer, is dat zelfs 29,1%

 

Dus 1,8%...

 

PS: Op vakantie zijn we bij een vestiging van jullie geweest in Nijverdal, mijn vrouw vond het een leuke zaak!


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites

Laadtijd duurt erg lang en de foto's lopen niet mooi in elkaar over. Dit in Firefox overigens.

 

Soms ontbreken woorden en daarnaast worden sommige woorden niet consequent geschreven: bijvoorbeeld kollektie en collectie. Dus qua teksten zou ik de site nog eens goed nakijken.

 

 

Succes ermee!

 

Edit: De teksten mogen naar mijn idee ook krachtiger.

 

 

Link to post
Share on other sites

Ik heb ook maar even IE geopend, want ik probeerde in FF een artikel in mijn winkelwagen te leggen, maar ik heb geen idee of dit gelukt is en waar ik dat kan checken (inhoud winkelwagen)...

 

IE: 1e indruk: traag, er missen plaatjes (2 hoofdplaatjes) en ook in de rechter kolom bij 'Nieuws' en Nieuwsbrief, mist er links en rechtsboven een blokje.

 

Na een refresh zijn de missende onderdelen wel zichtbaar geworden, maar nu mist screamer-gsus-2 weer (die was er net dacht ik wel?)

 

Taalgebruik: gebruik van u en jij door elkaar heen.

 

Ik voeg een artikel toe aan mijn winkelmandje: alleen in de statusbalk van IE kan ik zien dat de pc bezig is, ik krijg geen zandloper oid te zien. Heb ik de statusbalk uitstaan, dan blijf ik denk ik klikken, want er gebeurt 'niets'. Ow, wacht, ik moet nog een maat kiezen. Wellicht even een waarschuwing voor domme 'papa's' dat je eerst een maat moet kiezen voordat je een artikel in je winkelmandje kunt stoppen.

 

Bij afrekenen (stap 2 vanuit winkelmandje)

Ik wil een extra opmerking toevoegen.

Er opent zich een memo veld, waarvan de onderkant wegvalt?

als ik nu tekst ga invoeren, een paar regels onder elkaar, schuift de informatie die boven het memo veld staat (NAW gegevens) naar boven, onder de menu balk...

 

Dan ben ik maar gestopt, nu komt het financiële aspect om de hoek kijken, betalen en zo.

 

De vormgeving en kleuren vind ik netjes, maar wellicht iets te netjes... voor kinderkleding? En nee, ik bedoel zeker geen skater stijl of wat ook, daar houd ik ook niet van. Maar de kleuren zijn niet echt 'kinderkleuren'.

 

Wat ik verwarrend vind aan de vormgeving, is dat de onderkant van ieder pagina 'open' lijkt. Er loopt geen lijntje onder bijvoorbeeld de 'bijpassend' artikelen waardoor het lijkt dat ik nog verder naar beneden kan scrollen, maar dat kan ik niet.


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites

Ok, duidelijke taal. Bedankt voor de tips. Laadtijd vooralsnog te wijten aan de animatiefoto (3 mb notabene). Bah, we gaan kijken dat we hier een oplossing voor kunnen maken.

 

Die onderkant is correct. Daar moet nog een voettekst komen. De opmerking met vergeten maat te selecteren ga ik laten oplossen. Bedankt voor de feedback. Super jongens.

 

Groet,

 

Petra


www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link to post
Share on other sites

Even een positieve noot: je scoort natuurlijk wel hoog in vertrouwen, veel gebruik van namen, petra, francien en de rest. (misschien kun je her en der wat foto's van deze mensen plaatsen!) 5 stenen toko's waar de mensen zo naar toe kunnen mochten ze niet tevreden zijn. Verpreid over half Oost-Nederland. Allemaal toppie merken dus daar krijgen de mensen ook geen buikpijn van.

 

Natuurlijk moet je je webwinkel verder verbeteren maar doordat je qua betrouwbaarheid veel hoger scoort dan de gemiddelde webwinkel die zich "verschuilt" achter een postbusnummer, mailadres en 06-nummer, zul je ook met deze site al enig resultaat boeken.

 

Door kritisch naar je webwinkel te kijken en de tips van de mede HL-ers toe te passen, til je hem naar een nog hoger niveau.

 

Leuke rebellenclub daar, als ik een keer "verdwaald" ben kom ik eens inspiratie opsnuiven. Succes! Ard

 

 

Link to post
Share on other sites

Kwam er bij toeval achter dat in IE de cursor als een vergrootglas werkt, waarbij het detailplaatje over de artikelomschrijving valt. (In FF werkt dit overigens niet) Zoals ik al zei was het toeval dat ik achter die functie kwam en dus weinig intuitief. Misschien dat het al zou helpen als je aan het cursorblokje een plaatje van een loupe toevoegt? Overigens vindt ik de kledingstukken op de foto's relatief klein t.o.v. het beschikbare vlak.

Link to post
Share on other sites

Kom dit topic tegen bij het hier rond klikken in m'n koffiepauze. ;D

 

Is de site een maatwerk applicatie? In eigen beheer? Op wat voor server draait het? Ik vind het allemaal erg traag aanvoelen.

 

Je kunt meerdere maten en kleuren en andere selecties tegelijk maken. Dit is alleen niet duidelijk. De bezoeker moet dit zelf maar even uitvinden? Idem met het vergrootglas ding, erg mooi maar hoe weet ik dat het kan?

 

Als ik geen maat selecteer kan ik tot in den treure op Plaats in winkelmandje klikken maar er gebeurt niks. Waarom krijg ik daar geen feedback op als bezoeker? Ik weet niet wat er gebeurd.

 

Bij het kopje "Onze winkels" staan bovenaan de plaatsnamen klikbaar. Die plaatsnamen die onderaan het stukje tekst staan zou ik ook dezelfde linkjes geven. :)

 

De site werkt met een iframe zie ik, is hier een bewuste reden voor? Hoe wordt je geindexeerd en gevonden in de zoekmachines? Is het mogelijk rechtstreeks te linken naar een product? En staat dan de naam van het product in de link? Volgens mij mag er wel een beetje meer zoekmachine optimalisatie overheen.

 

Oh en nu klik ik "per ongeluk" op een linkje lees meer en krijg ik ineens een handleiding voor de site te zien. ::) Hak deze handleiding in stukken en laat dit in de site zelf op de plaats waar de functie zit zien, dmv een vraagtekentje waarop men kan klikken ofzo.

 

Oh ennum: "Slechts 1,8% van de bezoekers gebruikt firefox.". Als dat nou net die 1,8% is die graag wat wil kopen heb je een probleem. Probeer dus altijd voor iedereen alles beschikbaar te hebben. Ook al is het maar 1,8%.

Link to post
Share on other sites

Allereerst mijn complimenten over het opzetten van de site. Het is duidelijk en overzichtelijk. Ben altijd nog bang bij webwinkels om een 'standaard' ontwerp tegen te komen met de meest on-professionele kleuren, vormen en lettertypes. Gelukkig hier niet het geval.

 

Zoals anderen ook al aangaven werkt de site helaas niet in Safari op de Mac. Een site hóeft niet optimaal te werken qua vormgeving in alle browsers, er mag best wel een paar dingen niet helemaal kloppen (pixeltje hier, pixeltje daar).

Maar de site moet wél werken qua navigatie en bruikbaarheid.

 

Ik bekijk een site altijd door diverse 'brillen', ik zal er 1 van behandelen.

 

Gebruikers-bril

Ik ben via een Zoekmachine op Woods.nl gekomen, en ben op zoek naar kinderkleding. Ik weet nog niets van Woods af, maar zie dat het iets te maken heeft met kinderen. Na 3-4 seconden lees ik dat Woods een 'Kinderspeelzaak is met 5 vestigingen in het oosten van Nederland'.

- Een gebruiker kan nu wegklikken, omdat hij of zij denkt dat het alleen een overzicht is, ik wil online bestellen.

- Bij de gebruiker wordt nu de het vertrouwen gewekt, dat deze webshop wel te vertrouwen is.

 

Knelpunten tot nu toe

- Onduidelijk dat Woods een webshop is.

Oplossing: 'WELKOM BIJ WOODS' zou ook een leuk kopje kunnen zijn waar het wat groter vermeld staat: 'Woods Online (Kinderkleding) Webwinkel' Kledingspeciaalzaak met 5 vestigingen'.

Op deze manier is het in 1 keer duidelijk waar het om gaat, wat jullie doen, en is het vertrouwen al meer 'aan het komen'.

 

Goed dat ik nu zie dat jullie gemakkelijk, veilig, vertrouwd, snel, voordelig, persoonlijk en aanlokkelijk zijn. Door die vinkjes trekt het de aandacht van de bezoeker. Maar heeft deze zin om dit allemaal te lezen? Mijn tip: Vervang zoiets door iconen. Een goed icoon met 2,3 woorden zegt evenveel als 'Binnen 24 uur je bestelling in huis'.

 

Dan heb ik nog een twijfelpunt over 'Aanlokkelijk'. Waarom zou je niet hier op de homepage een maand aanbieding doen? Aanbiedingen verkopen beter dan 'normale' producten, en zullen daarom zeker de aandacht trekken. Hoeft niet eens een pricing offer te zijn, maar kan ook in de vorm van een premium o.i.d. (Leuke Woods shaal bij aankoop van..)

 

Ik ga nu een jas zoeken voor bijvoorbeeld een zoon. Klik op 'Jongens Winkel 2007'. Zó, 2011 artikelen, Da's best veel! Ik zit hier goed.

Ik zoek maat 152. Waar kan ik dat aanklikken?

 

Het kan zijn dat het aan Firefox of Safari ligt, maar het is nog een beetje onduidelijk dat als ik op het pijltje onlaag druk bij 'Maten' dat er een heleboel maten uit komen. Vraag óf meer om een actie van de gebruiker ('Stel hier je maat in!') of voor een duidelijker icoon. Het is zekerweten bijpassend, dat icoon; maar je moet uitgaan van de logica bij gebruiksvriendelijkheid.

 

"37101272 (3)

Maat: 92 t/m 176

Kleur: Zwart

Merk: Gaastra

€ 129,95"

 

Het eerste wat ik me hierbij bedenk, is; heeft deze jas geen naam? Ik zit niet zo in de kleding-branche, maar een naam trekt altijd beter dan een getal. Stel ik was op zoek naar een bepaalde jas van Gaastra, moet ik dan alle Gaastra kleding gaan doorzoeken? (Denk daar eens over na)

Het is wel duidelijk over de informatie over de jas, mijn complimenten hiervoor. Pas wel op, teveel informatie kan 'overkill' zijn.

 

Productpagina

Ter aankleding van de productpagina is het misschien een idee om bijvoorbeeld het logo van Gaastra toe te voegen. Momenteel is het een wit vlak met wat tekst en 3 knoppen. Breng die koper in de beleving van het merk. (Lastig bij veel merken, maar niet onmogelijk)

 

Ik zou zo nog uren kunnen optimaliseren vanuit de gebruiker, marketeer of designer-bril.

 

Als je meer wilt verkopen door Zoekmachine Marketing, bijvoorbeeld door het optimaliseren van je website door zoekmachines raad ik je ook aan om af te zien van de iframes.

Gebruik bijvoorbeeld een linkstructuur zoals deze: www.woods.nl/jongens/gaastra-kinderjack-blauw.html. Besteed tevens meer aandacht aan de teksten op je site.

 

Ik heb ook even snel een concept gemaakt hoe ik denk dat je index er in de eerste instantie al beter op vooruit gaat. Hierin zit wel de niet-werkende site in Safari geintergreerd.

 

woods_klein.jpg

Grote versie: http://www.inbyte.nl/woods_nl.jpg

 

Wees creatief! Je hebt al-met-al een mooie webwinkel als basis. Je hebt de bouwstenen op elkaar liggen, er zit cement tussen en nu de verf en aankleding nog!

 

Dit was zo even heel grofweg, kort en eenvoudig een paar dingen die me opvielen.

 

Succes ermee!

 

 


Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link to post
Share on other sites

Hey Mr. Bite,

 

Nah, jouw adviezen heb ik meteen opgevolgd. Superwerk. Heel erg bedankt. Dat had ik nu echt niet gezien. De site is inmiddels Firefox en Safari klaar. Dat was veel werk.

 

Ook heb ik de linkerkolom laten verbeteren (mouseover, betere titels) en de homepage heb ik aangepast door de verkoopargumenten meer visueel te maken. Supertip.

 

Je tip inzake akties is bekend, zeker in deze fase van het seizoen :). We moeten dit echter nog integreren met ons voorraadsysteem (ACA) en een ei leggen over afprijsbeleid, internet is een ander medium dan de winkels. Welke prijs geld. Bij Orange bv. gelden online andere prijzen dan in de winkel !?! Daar zijn wij nog niet uit.

 

Verder ook een goede tip met betrekking tot de merkbeleving. Ik wil nog per merk per seizoen een fotoalbum aanmaken en per artikel het merklogo presenteren (op detailniveau) met een link naar het betreffende fotoalbum voor meer visuele indrukken waarbij kinderen daadwerkelijk de kleding aan hebben.

 

Nogmaals, heel erg bedankt voor je werk. SUPER.

 

Groetjes,

 

Petra


www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 54 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept