Jump to content

Bite

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Postbus 34, Bennekom, 6720AA, Netherlands
  • First name
    Tim
  • Last name
    Muntinga
  • Company or organization name
    InByte
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Try not to become a man of success. Rather become a man of value.
  1. Ha allemaal, Mijn huidige Laserprinter, de Samsung CLP-610ND begint kuren te krijgen. Na een gebruikstijd van 2 maanden zie ik een (kleuren)schaduw onder de letters, wat net lijkt of het onscherp is. Ook rafels rondom te letters. Nu wil ik graag direct een zéér goede laserprinter kopen. Wie van jullie heeft ervaring met een haarscherpe kleurenlaserprinter (CMYK) die MacOSx geschikt is? Alvast bedankt! - Tim
  2. Vaak zijn deze brochures ook nog geautomatiseerd en gedigitaliseerd, waardoor de teksten automatisch in de database komen. In vaktermen heb je het dan over Duplicate Content. Heb toevallig recentelijk de resultaten doorgenomen van een website van een klant van ons waar inderdaad de teksten van de producenten direct werden overgenomen. De concurrent heeft ook de teksten uit de brochures overgenomen, samen met nog 10 tallen anderen. Uiteindelijk krijg je dan een massa pagina's met dezelfde teksten. Wat is hiervan dan relevant voor de gebruiker? Vaak kiest Google dan partij voor de autoriteit. Belangrijkste stap was dan ook om voor uniek, heldere en (belangrijk!) verkopende teksten per artikel te zorgen met een scheiding tussen emotionele eigenschappen. (bijvoorbeeld design) als functionele eigenschappen (Bijvoorbeeld de beeldscherm-grootte, aantal inch. (22"/24")). Na 1 jaar optimalisatie heeft puur en alleen de investering qua teksten, interne linkstructuur, URL-structuur en enkele usability-optimalisatiepunten 85% meer klikken en 55% meer sales opgeleverd. Dat om nog maar eens het belang aan te geven waar veel ondernemers voor moeten kiezen: tijd of eenvoud. Het kost veel tijd om een database van (wellicht je belangrijkste) 200 artikelen handmatig qua teksten te optimaliseren, maar als je dit op lange termijn bekijkt haal je in principe altijd wel de kosten eruit. Daarnaast maken steeds meer webwinkels gebruik van user generated content, als reviews en meningen. Dit werkt erg goed! Hou altijd wel het sales/ondernemings aspect in de gaten. ;)
  3. Tip voor iedereen: Om dit soort situaties te voorkomen gebruiken wij diverse manieren om achter de traffic te komen. - Adwords verkeerschatter (Traffic Estimator) - Adwords campagne opzetten voor duur van een maand, top 2-4 posities claimen en na een maand analyseren op welke keywords: - Traffic zit - Een goede conversieratio zit En dán pas kijken naar je optimalisatie. Eerst analyse, dan strategie, dan uitvoering. Dat vergeten een heleboel partijen nog wel eens..
  4. Als mensen dit typen krijg ik altijd kriebels over mijn rug.. Hou ook rekening mee met de Google Sandbox, de verwisselende algorithmen en de SEO'ers werkwijze. Mijn ervaring is dat een positie stukken stabieler is als je langzaam stijgt. En niet direct een complete "strategie" in enkele dagen er tegen aan gooit. Hoor maar al te vaak links en rechts verhalen over "SEO'ers" in de verre landen die van alles beloven. Sta je binnen 3 dagen in de top 10 van je zoekwoord. Werkwijze? High-authority link van een daily/hourly-renewal site met de juiste anchor teksten. Dan sta je even leuk enkele dagen boven in de top :-). Een goede SEO consultant bekijkt niet alleen naar zijn uurtarief, maar ook naar jouw business. Je site. Het te behalen resultaat. Uiteindelijk gaat het er om wat er onder de streep overblijft. En dan ook eerlijk zijn naar je klanten toe. Leuk om met diverse woorden hoog te eindigen, maar wat zit er voor traffic op? Wat is de (bij benadering) de conversieratio? Op welke punten kan mijn collega Usability/Conversie optimalisatie split-testing uitvoeren? Belangrijkste is het resultaat, niet je uurtarief.
  5. Leuk initiatief! Ik ben ook van de partij, datum staat in de agenda! :) Parkeren in binnenstad Utrecht is altijd wel vrij lastig. Ken de café's niet echt moet ik zeggen, is het daar ergens mogelijk om fatsoenlijk te parkeren?
  6. Klopt inderdaad, is erg leuk om op die manier aan nieuwe klanten te komen. Vooral in combinatie met Google Adwords zal je zien dat een leuk percentage zijn bedrijfsnaam heeft ingesteld. Let wel op, als je ziet dat Xs4All of Orange de site vaak bezoekt, dit niet altijd de Marketingmanagers hoeven te zijn ;)
  7. Ik zou ook even denken aan Adwords Tracking. Leuk om in Adwords geld te besteden, maar wat kan je ermee als hij er weinig resultaat uit ziet? Door te meten waar joúw potentiele klanten 'afhaken' met Adwords tracking i.c.m. Analytics kan je de website optimaliseren en zo meer rendement boeken. Zonder ook maar het over internet marketing te hebben, leg eens eerst voor je zelf het volgende vast: - Wie ben ik? - Wat doe ik? - Wat heb ik mijn klanten te bieden? - Wat wil ik uitstralen richting mijn klanten? En nog een van de allerbelangrijkste dingen in deze zware concurrentie branche: wát voor voordelen heb jij de klant te bieden? Voor de rest hebben de onderstaanden een goede toegevoeging geplaatst, waar je zeker naar zou moeten kijken. Een investering van € 275 voor meer herkenbaarheid lijkt me persoonlijk een ideale investering. Als je door bedrijventerreinen rijdt, en ze zien jouw logo dagelijks voorbij komen; zou daar ook niet een klein beetje herkenbaarheid uit kunnen komen?
  8. Beste Kena, Dacht dat het even ging om Positietargeting. Bij Positietargeting adverteer je op bijvoorbeeld een site als Linkedin.com. Hier kan het zijn als je voor € 20 per dag wil uitgeven, dat het niet genoeg is om je te plaatsen. In jouw screenshots adverteer je specifiek op keywords in het Google Netwerk. (Of wellicht alleen het zoeknetwerk, dat kan ik uit je screenshots niet opmaken.) In het verleden ook eens gehad dat bij een downtime Adwords niet wil werken, onderbreken en opnieuw starten kan een oplossing zijn. (Spreek hier wel over +- 2 jaar terug, nog nooit anders gehad) Juist hetgene waar ik nou benieuwd naar ben is gecensureerd. ;-) Wat kan voorkomen is dat je op zoekwoorden in de reis-sector een laag CPC-bod plaatst, terwijl je concurrentie véél meer biedt. (Ook o.a. afhankelijk van je QS, Kwaliteitsscore (Quality Score) en CTR) Met andere woorden, probeer eens een hoger CPC bod? Mocht dit ook niet werken, zie mijn PM. Ik kijk er graag even naar!
  9. Beste Kena, Loop even de volgende checklist na: - Is er veel concurrentie op de betreffende site. zodat je erg veel moeten bieden om op de eerste pagina (Of; in het blok) te komen? - Hoe staat het met je advertentiebudget, is deze nog toereikend? - Heb je advertentieplanning aan staan, zodat bijvoorbeeld je advertenties alleen op de Maandag-avond te zien zijn? - Bevat je advertentietekst fouten? (Typ, illegale content of niet werkende URL? - Verhoog je dagbudget! Bij Positietargeting campagnes (Bijvoorbeeld hightraffic sites) merk ik dat je dagbudget er door heen vliegt. Als je dan een dagbudget van € 5 instelt op een site waar dat in een uur erdoorheen is, dan worden je advertenties vaak niet weergegeven. Als deze punten het niet zijn, dan zou ik graag eens kosteloos naar je campagne kunnen kijken.
  10. Uit ervaring kan ik zeggen dat het inderdaad niet erg veel uitmaakt voor Google. Heb daar ook diverse testen mee gedaan, geen specifiek verschil merkbaar. (Redelijk recente test: Januari - November '07)
  11. Benm, een deel van de ondernemers die de kracht van SEM nog niet weten (en soms zelfs niet eens er mee kennis hebben gemaakt) zijn vaak niet te bereiken via Zoekmachines. En de meeste ondernemers die hier niets vanaf weten zijn passief bezig. Ze weten er niets vanaf (Weten natuurlijk wel over Google, maar niet over hoe alles nou in elkaar draait) dus zullen hier ook niet naar zoeken. Als deze ondernemers kennis maken, dan ervaren ze pas de kracht. Dus het is vaak wel nodig om even telefonisch te contacteren als begin. Even op de TopicStarter; een 'gegarandeerde' top 5 positie kan alleen als het performance based is. Je hoeft alleen te betalen als je daadwerkelijk in de top 5 terecht komt. Natuurlijk zijn wij Google niet en kan je het ook niet bepalen; maar ze beïnvloeden het door de optimalisatie op je site. Mogelijke addertjes: - 'Overkill' bij te weinig expertise en op deze manier zelfs een achteruitgang. Kan dus resulteren in een penalty. - Wat als er 7 bedrijven zijn die op hetzelfde keyword willen scoren? - Wat als je niet binnen de 5 valt? Ik moet zeggen, bovenste punt gebeurd niet als je een bureau kiest die er een behoorlijke ervaring in heeft zitten. Als er 7 bedrijven zijn die allen hoog willen scoren, dan ligt het aan heel veel factoren of je wel in de top 5 valt. Waarom ze hiervoor € 850 per maand vragen, is me even deels onduidelijk. Enorme overhead? Hoge uurtarieven? Hier even een aantal korte QuickWins als je zelf ook wilt scoren in die top 5: Voorbeeld strategie voor een losse, nieuwe pagina. De positie in zoekmachines is afhankelijk van diverse factoren. Onderandere de: (Jip en Janneke taal) - Op de pagina factoren - Buiten de pagina factoren - Samenhangende factoren relevant aan de site Om even alle SEO buiten beschouwing te laten, en even te richten op het hoger komen op bijvoorbeeld een woord als 'Meubelen Arnhem'. (1 term, 1 pagina specifiek op 1 pagina gericht) QuickWins 1.) Title tag Zorg voor een slimme combinatie van de trefwoorden. De juiste verhoudingen tussen trefwoorden, 'normale woorden' en woorden als 'tussen', 'aan' e.d. Kort gezegd, het scheelt al stukken door als titel te nemen "Meubelen in Arnhem - Van Stoelen tot bankstellen direct uit Arnhem.". Mocht je hierin geavanceerder op in willen gaan, raad pleeg een SEM-bureau. 2.) Je 'content' op je pagina. Waarom zou Google joúw pagina nou in de top 5 plaatsen? Wat is de meerwaarde van al je concurrenten die boven je staan? Zorg er dus voor dat die meerwaarde er is. Wat verwacht een bezoeker als die zoekt op 'Meubelen in Arnhem' op jouw pagina? Fout: Een tekst over de speelgoedafdeling in Amsterdam van je bedrijf. Goed: Diverse teksten, netjes geordend in de juiste HTML structuur, relevant aan het keyword. Zijn er (veel) meer concurrenten op dit woord, zelfde geval als bij punt #1. Experimenteer. Leer. Zie. 3.) Relevante links naar je site toe. Laat aan Google zien dat de pagina die je ontworpen hebt ook een belang heeft, doordat anderen naar je pagina linken. Enkele Quickwins bij kleinere plaatsen: - Lokale Startpagina sites. (Pas wel op, niet overkill i.v.m. recente updates op dit gebied!) - Collega meubel (informatie) pagina's. - Lokale sites uit Arnhem met relevante informatie Laat ze teruglinken met waarop je wil scoren in de anchor en title tekst. Dit zijn even kort enkele QuickWins die je kan toepassen om hoger op een dergelijke term te komen. Let wel op: Dit is vrij 'Jip en Janneke' dus geen geavanceerde punten meegenomen. Alles puur op de basis. Tot slot raad ik nog aan om alleen te optimaliseren als het relevant voor je bezoeker is. Ga niet er van uit dat het 'beter' is om voor elke stad een aparte pagina aan te maken terwijl je maar één vestiging hebt. Succes ermee!
  12. Allereerst mijn complimenten over het opzetten van de site. Het is duidelijk en overzichtelijk. Ben altijd nog bang bij webwinkels om een 'standaard' ontwerp tegen te komen met de meest on-professionele kleuren, vormen en lettertypes. Gelukkig hier niet het geval. Zoals anderen ook al aangaven werkt de site helaas niet in Safari op de Mac. Een site hóeft niet optimaal te werken qua vormgeving in alle browsers, er mag best wel een paar dingen niet helemaal kloppen (pixeltje hier, pixeltje daar). Maar de site moet wél werken qua navigatie en bruikbaarheid. Ik bekijk een site altijd door diverse 'brillen', ik zal er 1 van behandelen. Gebruikers-bril Ik ben via een Zoekmachine op Woods.nl gekomen, en ben op zoek naar kinderkleding. Ik weet nog niets van Woods af, maar zie dat het iets te maken heeft met kinderen. Na 3-4 seconden lees ik dat Woods een 'Kinderspeelzaak is met 5 vestigingen in het oosten van Nederland'. - Een gebruiker kan nu wegklikken, omdat hij of zij denkt dat het alleen een overzicht is, ik wil online bestellen. - Bij de gebruiker wordt nu de het vertrouwen gewekt, dat deze webshop wel te vertrouwen is. Knelpunten tot nu toe - Onduidelijk dat Woods een webshop is. Oplossing: 'WELKOM BIJ WOODS' zou ook een leuk kopje kunnen zijn waar het wat groter vermeld staat: 'Woods Online (Kinderkleding) Webwinkel' Kledingspeciaalzaak met 5 vestigingen'. Op deze manier is het in 1 keer duidelijk waar het om gaat, wat jullie doen, en is het vertrouwen al meer 'aan het komen'. Goed dat ik nu zie dat jullie gemakkelijk, veilig, vertrouwd, snel, voordelig, persoonlijk en aanlokkelijk zijn. Door die vinkjes trekt het de aandacht van de bezoeker. Maar heeft deze zin om dit allemaal te lezen? Mijn tip: Vervang zoiets door iconen. Een goed icoon met 2,3 woorden zegt evenveel als 'Binnen 24 uur je bestelling in huis'. Dan heb ik nog een twijfelpunt over 'Aanlokkelijk'. Waarom zou je niet hier op de homepage een maand aanbieding doen? Aanbiedingen verkopen beter dan 'normale' producten, en zullen daarom zeker de aandacht trekken. Hoeft niet eens een pricing offer te zijn, maar kan ook in de vorm van een premium o.i.d. (Leuke Woods shaal bij aankoop van..) Ik ga nu een jas zoeken voor bijvoorbeeld een zoon. Klik op 'Jongens Winkel 2007'. Zó, 2011 artikelen, Da's best veel! Ik zit hier goed. Ik zoek maat 152. Waar kan ik dat aanklikken? Het kan zijn dat het aan Firefox of Safari ligt, maar het is nog een beetje onduidelijk dat als ik op het pijltje onlaag druk bij 'Maten' dat er een heleboel maten uit komen. Vraag óf meer om een actie van de gebruiker ('Stel hier je maat in!') of voor een duidelijker icoon. Het is zekerweten bijpassend, dat icoon; maar je moet uitgaan van de logica bij gebruiksvriendelijkheid. "37101272 (3) Maat: 92 t/m 176 Kleur: Zwart Merk: Gaastra € 129,95" Het eerste wat ik me hierbij bedenk, is; heeft deze jas geen naam? Ik zit niet zo in de kleding-branche, maar een naam trekt altijd beter dan een getal. Stel ik was op zoek naar een bepaalde jas van Gaastra, moet ik dan alle Gaastra kleding gaan doorzoeken? (Denk daar eens over na) Het is wel duidelijk over de informatie over de jas, mijn complimenten hiervoor. Pas wel op, teveel informatie kan 'overkill' zijn. Productpagina Ter aankleding van de productpagina is het misschien een idee om bijvoorbeeld het logo van Gaastra toe te voegen. Momenteel is het een wit vlak met wat tekst en 3 knoppen. Breng die koper in de beleving van het merk. (Lastig bij veel merken, maar niet onmogelijk) Ik zou zo nog uren kunnen optimaliseren vanuit de gebruiker, marketeer of designer-bril. Als je meer wilt verkopen door Zoekmachine Marketing, bijvoorbeeld door het optimaliseren van je website door zoekmachines raad ik je ook aan om af te zien van de iframes. Gebruik bijvoorbeeld een linkstructuur zoals deze: www.woods.nl/jongens/gaastra-kinderjack-blauw.html. Besteed tevens meer aandacht aan de teksten op je site. Ik heb ook even snel een concept gemaakt hoe ik denk dat je index er in de eerste instantie al beter op vooruit gaat. Hierin zit wel de niet-werkende site in Safari geintergreerd. Grote versie: http://www.inbyte.nl/woods_nl.jpg Wees creatief! Je hebt al-met-al een mooie webwinkel als basis. Je hebt de bouwstenen op elkaar liggen, er zit cement tussen en nu de verf en aankleding nog! Dit was zo even heel grofweg, kort en eenvoudig een paar dingen die me opvielen. Succes ermee!
  13. Een bekende branchevereniging voor ontwerpers is http://www.bno.nl/. Vooral voor advies in het vakgebied kan het aansluiten bij een branche organisatie zeker meerwaarde bieden. Zoals ik heb begrepen van con-collega's biedt BNO ook documenten aan zoals contracten, overeenkomsten e.d.
  14. Zelf heb 2 maanden terug een eigen concept opgezet wat lijkt op Autotrack. Het plaatsen en vinden van auto occasions. De kracht van dit concept is dat het 100% gratis is. Denk aan varianten als Marktplaats en Speurders. (Deze hebben inmiddels ook weer veel betaalde opties toegevoegd) Wat is je businessmodel voor deze website? Als je iets 'gratis' aanbiedt, dan zullen er altijd meer mensen op afkomen; als het goed in de markt is gezet. Om dan winst te kunnen maken op het concept zijn er een aantal mogelijkheden: - Advertenties (Google Adsense momenteel) - Verkoop van de gegevens van de gebruikers aan marketingsbureau's (Niet écht vaak gewenst..) - Extra opties voor betalende gebruikers. (Meer cadeau's) Ik denk, dat je het beste het compleet gratis moet maken. Haal de advertenties onderaan weg. Maar bied de gebruiker voor een leuk bedrag éxtra opties, die ze willen (en moeten!) hebben. Meestal zijn er wel meer dan 50 gasten. Zorg er dus daarom voor dat deze optie, meer dan 50 gasten, betaald is. Ga eens brainstormen over nieuwe innovatieve opties. Bijvoorbeeld een eigen trouwpagina, eigen trouwsite. Meestal hebben ze ook wat over voor een leuke site waar de gasten zich kunnen aanmelden om een bedankje of felicitatie te plaatsen.
  15. Denk creatief. Een personeelsadvertentie plaatsen in een dagblad wás in 1998 een manier om aan personeel te komen. TBWA had een tijdje terug ook een leuke actie om aan persooneel te komen. Wellicht een idee om het op die manier te zoeken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept