• 0

Wat is een aantrekkelijke rente ?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het risico is minimaal.

 

Is dat je eigen mening of dat van kredietverstrekkers?

Ik heb zelf de ervaring dat zelfs geschreven opdrachten (met risico nihil) door de bancaire instellingen heeeeel anders bekeken worden als dat ik dat doe.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Een investeerder wil inderdaad geen rente, maar rendement.

In het verleden risicotechnische toetsingen gedaan voor een private equity fund (closed end, verkoop na 5 tot 7 jaar) : die verlangden 100% rendement in 7 jaar, ruim 14% dus. En dat is nog aan de lage kant: er zijn ook fondsen die 20% of meer willen vangen ( daarmee compenseren ze immers ook de verliezen)

 

Op basis van een goed business plan - en afhankelijk van risicoprofiel branche en ondernemer - rekent een bank 1 tot 5% boven de 12 maands-Euribor voor een rekening courant krediet. Alles tussen de 5,5 en 9,5% is dus "marktconform".

 

Als je niet van plan bent alles in 1 x uit te geven is een rekening courant een stuk aantrekkelijker dan een PL/ZL: daar betaal je immers gelijk de volle rente over de volledige lening.

 

Voor een regeling durfkapitaal bij een particulier mag je een lagere rente rekenen: er is immers een fiscaal voordeel (vrijstelling vermogensrendementheffing) en eventueel verlies van de inleg is fiscaal compensabel.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat de topicstarter denkt dat een investeerder net zo werkt als een bank, namelijk, je leent geld en betaald rente.

Het gaat een investeerder echter niet om rente maar om een aandeel in het bedrijf..

 

Ik denk dat de TS nog maar weinig kaas heeft gegeten van het financieringsverhaal. Vandaar mijn advies aan hem eerst maar eens een ondernemingsplan te gaan schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Wat is een aantrekkelijke rente voor investeerders voor een PL van € 35.000 op basis van drie - vijf jaar?

 

Chris Smits

 

Dat bepaal jij niet, maar de investeerder... Doe een voorstel... je merkt snel genoeg of de investeerder het ermee eens is (wat zekere de eerste paar voorstellen niet het geval zal zijn). Maak het zo snel mogelijk concreet en ga met meerdere investeerders het gesprek aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.