Ik vraag me af hoe ik met de BTW op mijn Adwords factuur moet omgaan. Omdat Adwords gefactureerd wordt vanuit Ierland, is de BTW op 0% gezet. Omdat ik in Nederland BTW moet afdragen of iets dergelijks, ik snap het niet helemaal.
Nu heb ik een boekhouding in Excel, redelijk simpel. Ik kan een factuur in de boekingslijst zetten, en kiezen voor 0, 6 of 19% BTW. maar op de factuur van adwords staat 0%, dus ik vul daar 0% in. Maareh... klopt dat dan wel? Moet ik zelf nog 19% extra BTW berekenen over het factuurbedrag en dat als een aparte boeking opgeven? En dat hele bedrag dan aftrekken als voorheffing?
Offeh... tja. ik snap het gewoon niet zo goed. Wie helpt?? ::)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Liedje
Liedje
Hallo,
Ik vraag me af hoe ik met de BTW op mijn Adwords factuur moet omgaan. Omdat Adwords gefactureerd wordt vanuit Ierland, is de BTW op 0% gezet. Omdat ik in Nederland BTW moet afdragen of iets dergelijks, ik snap het niet helemaal.
Nu heb ik een boekhouding in Excel, redelijk simpel. Ik kan een factuur in de boekingslijst zetten, en kiezen voor 0, 6 of 19% BTW. maar op de factuur van adwords staat 0%, dus ik vul daar 0% in. Maareh... klopt dat dan wel? Moet ik zelf nog 19% extra BTW berekenen over het factuurbedrag en dat als een aparte boeking opgeven? En dat hele bedrag dan aftrekken als voorheffing?
Offeh... tja. ik snap het gewoon niet zo goed. Wie helpt?? ::)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15082-hoe-btw-boeken-voor-adwords/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag