• 0

Concurrentiebeding van toepassing op nieuwe functie?

Beste,

 

Ik zit met het volgende vraagstuk.

 

Een aantal jaar geleden ben ik aangenomen bij een ICT Dienstverlener in de functie als Accountmanager Binnendienst. Deze functie is ook benoemd in mijn contract voor onbepaalde tijd. In dit contract is ook een concurrentiebeding opgenomen:

 

"Naast het in de Personeelsgids, artikel nr... bepaalde concurrentiebeding geldt tevens dat de werknemer, tenzij in overleg en met schriftelijke toestemming van de werkgever, binnen een jaar na het einde van de dienstbetrekking geen contacten zal onderhouden met of diensten verrichten bijof met relaties of medewerkers van de werkgever ten behoeve van een zakelijk belang al dan niet voor eigen belang of voor een nieuwe werkgever"

 

Inmiddels is mijn functie veranderd ik ben nu Recruiter. Dit is nooit in het contract gewijzigd/opgenomen.

 

Nu wil ik freelance Recruiter worden. Is de bovenstaande concurrentiebeding van toepassing? Of is het concurrentiebeding alleen van toepassing op de functie Accountmanager Binnendienst? Daarnaast is onze personeelsgids ook gewijzigd. De personeelsgids die toen van toepassing was bestaat niet meer. Artikel nr.. is niet in de nieuwe personeelsgids opgenomen.

 

Kan ik nu als freelance Recruiter aan de slag? En ook bij relaties van mijn huidige werkgever?

 

 

Met vriendelijke groet, R

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste,

 

Ik zit met het volgende vraagstuk.

 

Een aantal jaar geleden ben ik aangenomen bij een ICT Dienstverlener in de functie als Accountmanager Binnendienst. Deze functie is ook benoemd in mijn contract voor onbepaalde tijd. In dit contract is ook een concurrentiebeding opgenomen:

 

"Naast het in de Personeelsgids, artikel nr... bepaalde concurrentiebeding geldt tevens dat de werknemer, tenzij in overleg en met schriftelijke toestemming van de werkgever, binnen een jaar na het einde van de dienstbetrekking geen contacten zal onderhouden met of diensten verrichten bijof met relaties of medewerkers van de werkgever ten behoeve van een zakelijk belang al dan niet voor eigen belang of voor een nieuwe werkgever"

 

Inmiddels is mijn functie veranderd ik ben nu Recruiter. Dit is nooit in het contract gewijzigd/opgenomen.

In beginsel dient bij een andere functie een concurrentie- of relatiebeding opnieuw schriftelijk te worden vastgelegd.

 

De functiewijziging lijkt mij op het eerste gezicht zodanig, dat het oude beding geen toepassing zal vinden.

 

U dient er wel rekening mee te houden dat ongeacht eventuele bedingen het 'meenemen' van klanten in strijd met het goedwerknemerschap kan worden geoordeeld.

Link naar reactie
  • 0

Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties.

 

Ik was ook in de veronderstelling dat bij een nieuwe functie benaming een nieuw concurrentiebeding schriftelijk opgesteld dient te worden.

 

Echter mijn nieuwe nieuwe functie is niet schriftelijk vastgesteld in mijn contract al werk ik wel al zo 3 jaar in deze nieuwe functie.

 

Hebben jullie nog tips om zoiets uit te laten zoeken door een jurist of iets dergelijks?

 

Ik heb geen intentie om klanten mee te nemen.

 

Gr,

 

R.

Link naar reactie
  • 0
De functiewijziging lijkt mij op het eerste gezicht zodanig, dat het oude beding geen toepassing zal vinden.

 

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De strekking van dit beding is volgens mij primair bedoeld om te zorgen dat je geen voordeel kunt behalen met je kennis over de klanten en het reilen en zeilen van je huidige werrkgever. In welke functie dat gebeurt maakt dan niet uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.