• 0

Vergoeding uit VOF bruto of netto?

Ik en een kameraad van me hebben samen een internet bureau opgericht en nu krijgen we elke maand netjes een inkomen.

 

Nu ben ik de laatste tijd bezig met berekeningen voor een hypotheek en daar moet ik altijd het bruto bedrag invullen. Mijn vraag is daarom ook is de vergoeding uit de VOF nu bruto of netto? En als het netto is wat is het dan bruto op jaarbasis?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Maar stel, je bedrijf heeft € 50.000 winst op jaarbasis.

Maar je neemt maar € 15.000 op aan prive, is die € 15.000 dan bruto of netto. Mij lijkt het netto.

Die 15000 is voor niemand interessant. Wat interessant is, is dat je 50000 winst maakt. Dat is bruto inkomen en op basis daarvan wordt een financieringsmogelijkheid bepaald.

Link naar reactie
  • 0

Die 15000 is voor niemand interessant. Wat interessant is, is dat je 50000 winst maakt. Dat is bruto inkomen en op basis daarvan wordt een financieringsmogelijkheid bepaald.

Inderdaad, en omdat de winst fluctueert, zal de financier naar het gemiddelde van de 3 voorgaande jaren kijken, Zijn die drie jaren niet beschikbaar, dan is het zaak om de winsten van komende jaren goed in te schatten. Het zal duidelijk zijn dat bij een te optimistische inschatting van komende winsten de problemen bij je aan de deur kloppen, met alle gevolgen vandien.

Link naar reactie
  • 0
Nu ben ik de laatste tijd bezig met berekeningen voor een hypotheek en daar moet ik altijd het bruto bedrag invullen.

 

Als je het hier over de online berekeningen hebt kun je net zo goed stoppen. De berekening bruto-netto voor werknemers is heel anders dan de berekening winst-netto inkomen voor ondernemers.

 

Daarnaast zullen banken bij een ondernemer voorzichtiger zijn - de eerder genoemde gemiddelde winst uit de afgelopen drie jaar wordt niet door iedereen gehanteerd.

 

Je zult een gesprek met een aantal aanbieders aan moeten vragen om een offerte op maat te krijgen - dat is de enige manier om te weten te komen hoeveel hypotheek je kunt krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik onlangs met 1 jaarverslag een hypotheek gekregen.

Zaak van een juiste prognose maken, door een accountant op een rijtje laten zetten (al dan niet met opmerking dat je zelf verantwoordelijk blijft voor de gegevens).

Ik heb een hypotheekofferte van ING (via hypotheektussenpersoon) en van de Rabobank ontvangen, no problemo!

Ze kijken ook naar wat voor bedrijf je hebt, toekomstperspectief, opleiding, leeftijd etc. Ook eventueel eigen geld maakt indruk.

Link naar reactie
  • 0

mag ik vragen bij welke hypotheek adviseur je de hypotheek hebt rondgekregen , dit omdat ze mij afwijzen omdat ik pas anderhalf mijn eigen zaak heb, wel voldoende winst maar te kort, ze verlangde 3 jaarcijfers..... t

 

terwijl ik 53000 winst draai en dat voor een hypotheek van 239.000 ongeloofelijk...

Link naar reactie
  • 0

Dag optie11

 

Ten eerste. Je reageert op iemand die in 2008 zijn hypotheek nog rond kreeg. De tijd dat het soepel ging met banken ligt ver achter ons.

 

2e: nu is het vaak zo dat 4,5 maal brutowinst toch wel de bovengrens is. In jouw geval 238.500, maar dus zonder meerjaarse geschiedenis die dat kan ondersteunen als 'blijvende' winst. Ik zou zo snel niet weten welke bank in jouw plaatje wel de financiering zal verstrekken. Zelfs starterskredieten gaan al stroef genoeg :(

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.