• 0

Drop hier je ideeen

Hallo , dit is mijn tweede bericht , op mijn eerste bericht op zoek naar de site waar je ideeen kan droppen van groot tot klein, heb ik geen reactie gekregen nog. Ik heb zoveel ideeen ik sta te trappelen ok ze te delen , misschien heb je er ook een paar die je de groep in wilt gooien.

 

Wat doe je als je op kantoor zit en je wilt iets printen maat het komt maar niet uit de printer rollen. Een beetje bewust mens kijkt even of er nog voldoende papier inzit, de printer geen storing heeft etc., de nog iets wijzeren weten het print icoontje te vinden rechtsonder in het scherm, om na te kijken of het document echt wel in de wachtrij staat. Maar het gros van het klootjesvolk klikt nog eens op print, en nogeens. Is dit je geheel ontgaan, kijk dan eens in die kliko naast de printer, dan zie je hetzelfde mailtje, of hetzelfde powerpoint document a 50 paginas keer drie liggen.

 

Waarom krijg je niet gewoon meteen een waarschuwing als het printen niet meteen lukt. Ik bedoel als je 2 of meer keer op print klikt, dan zou je gewoon een popup te zien moeten krijgen, liefst meteen met de foutmelding. Dat als je zeker weet dat je het document meer dan 1 x wilt printenje op ok klikt. Of als je meerdere kopieen nodig hebt, dat je dat alleen maar kunt printen als het aantal kopieen numeriek invoert.

 

Men was er 10 jaar geleden zo zeker van dat er door de opkomst van het digitale tijdperk, er minder papier gebruikt zou worden. Alom verbazing dat er juist meer papier gebruikt werd. Als er iemand pakweg 10 corporate bedrijven zou bezoeken, en daar elk 3 kliko's zou controleren op duplicaten, dan denk ik dat dat op zich alleen al een behoorlijke verklaring zou kunnen betekenen.

 

En dan nog zoiets : Had vandaag 10 kopieen elk nodig van een 3-tal documenten , gaf dus numeriek aan dat ik er 10 wilde hebben. Na afloop word afgesloten, en toen ik een halve dag later een ander word document wilde printen, slechts 1 kopie, kreeg ik er ook tien. Ik snap niet dat de printsettings als zodanig blijven staan, noem mij maar dom maar ik erger me eraan dat de software erop gericht lijkt papier te verslinden ipv mensen enigzins in bescherming te nemen tegen hun eigen domheid of spilzucht, en je nog een keer vraagt of je zeker weet dat je het document weer 10 keer wilt printen. Valt er niet een plugin te ontwikkelen, die je bijvoorbeeld bij wijze van marketing dmv een cdrom van een office supplier richt aan de inkopers maar ook de systeembeheerders ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je bedoelt de slimme energiemeter ?

 

Consumentenbond kraakt "slimme" energiemeter

 

Er zijn al systemen op de markt die een stap verder gaan en bijvoorbeeld intelligent omgaan met de belastng van het net door bijvoorbeeld op dalmomenten apparaten zoals drogers en wasmachines aan te sturen.

 

Ook wordt er bij die systemen slim omgegaan met de lokaal opgewekte energie afkomstig van windmolens en solarpanels.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het inderdaad over die meter. Maar wat ik hierboven schets, heeft iemand dat al gebouwd. Gebeurd er al iets met die zogenaamde data? En het stukje hardware (het LCD-display) moet de boodschap van het verbruik toch een stuk confronterender maken, elke dag een verbruiks-tip (user-generated). Een stukje in-house narrowcasting (dat stukje zou ik zelf wel willen doen ;) ).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eens een jaar lang elke dag de meterstanden opgenomen en het verbuik dur in een tabel geplaatst. Ik wist op een bepaald moment wel zo ongeveer hoeveel de diepvries en de gasboiler dagelijks verbruikten. En dat ook in de verschillende seizoenen. Maar je krijgt natuurlijk pas echt een goed beeld als je dat kunt vergelijken na een nieuwe aanpassing aan de woning c.q. isolatieverbetering e.d.

Als ik dan even innovatief denk, zou het wel zinvol zijn om alle bewoners een z.g. "groenmoment" te laten doen d.m.v. een korte vragenlijst. Die kunnen ze dan invullen via internet en daarmee kunnen ze zien wat voor een isolatieverbetering ze nog aan de woning kunnen aanbrengen en hoeveel dat in KJoules enn euro's gaat besparen.

Ik denk dat daar nog wel een subsidiepotje voor is ook, als je dat wilt uitwerken. ;)

Link naar reactie
  • 0

Zou toch geweldig zijn als je hetzelfde overzicht (evt. downloadbaar als .excel sheet) online zou kunnen bekijken zonder dat je een jaar lang al die standen hoeft in te kloppen ;)

 

Als je een paar slimme koppen (met affiniteit met de energie-branche) bij elkaar steekt je wel een goede vragenlijst kan maken. Eerst de mogelijkheid geven deze online te laten invullen, niet ingevulde vragenlijsten nog even toesturen per post en vragen deze in een antwoordenvelop terug te sturen.

 

Ik zou het best willen uitschrijven en gaan onderzoeken maar het is niet mijn branche. Mijn eigen focus ligt heel ergens anders (ik zou alleen mee willen doen met het stukje in-house narrowcasting en evt. een goede site voor de meterkast2.0 site).

 

Het zou geweldig zijn als iemand anders hiermee aan de haal zou gaan. Voor mij zelf is dit project op dit moment niet haalbaar, vandaar dat ik het hier neer gooi.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het mij goed herinner zijn deze meters al in gebruik om op kleine schaal op te testen.

De bewoner heeft de mogelijkheid om zelf in te loggen via zijn webbrowser om zijn eigen energieverbruik te kunnen monitoren.

Daarbij is het natuurlijk eenvoudig om alle functionaliteiten toe te voegen die jij noemt, nu is er overigens ook al een index waarmee mensen zelf vast kunnen stellen of ze meer of minder verbruiken dan het passende gemiddelde.

 

PS

Vroeger had je muntmeters, dat maakte mensen heel bewust van hun energieverbruik.

PSS een extra schermpje vraagt ook om een extra investering

PSSS een warmtepomp kan een huishouding enorm besparingen op de energie rekening opleveren en zouden indien op grote schaal toegepast meer zoden aan de dijk zetten dan deze intelligente meter, echter, de overheid loopt dan ook enorme bedragen aan energietaxen mis.

Link naar reactie
  • 1

Die opname deed ik zo'n 25 jaar geleden al..... bovendien was ik toen ook al zelf een windmolen aan het ontwerpen. Maar het is er nooit van gekomen om er mee verder te gaan. Ik denk dat dit vanuit bestuurljke kant maar opgepakt moet gaan worden om eens zo'n "groenmoment" van alle aprticuliere woningen te maken. Dat kost relatief weinig en de resultaten kunnen wel eens medebepalend zijn voor toekomstig beleid op dat vlak.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het inderdaad over die meter. Maar wat ik hierboven schets, heeft iemand dat al gebouwd?

 

Dat is dus het nadeel van zo'n drop-maar-raak topic. Dan vergeten mensen eventjes zelf onderzoek te doen en gaan ze lukraak ideetjes spuiten.

 

Als je nou iets bedenkt, ga dan eerst onderzoeken of iemand anders dat al bedacht heeft. Want er is al een hele industrie en een jaaaaaaaaaaaaarenlange discussie over smart meters en europese normstellingen en nog veel slimmere toepassingen.

 

Eerst uitzoeken, dan pas uitvinden!

 

Mag dit topic weer dicht? Het hele forum biedt ruimte aan interessante invallen en ideeën...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.