Geplaatst: 20 juni 200817 j Gast Verwijderd account Hallo dames en heren, De vraag luidt, hoeveel auto's mag je als particulier in een jaar hebben gehad zonder dat de Belastingdienst gaat zeuren. Alvast bedankt, Medelid
Geplaatst: 20 juni 200817 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Als particulier? Wat heeft dat met dit forum van doen? Verder is het antwoord volgens mij: oneindig. Als je het kunt betalen, waarom zou de Belastingdienst daar dan een probleem van maken?
Geplaatst: 20 juni 200817 j Gast Verwijderd account Via via heb ik gehoord dat als je in 1 jaar tijd vaak auto's koopt en verkoopt als particulier. Dat de Belastingdienst dan gaat denken dat je een handelaar bent. Volgens mij lag het maximum op 4 maar ik weet het niet zeker! Misschien dat iemand er meer over weet. Alvast bedankt,
Geplaatst: 20 juni 200817 j Miran. 85 berichten 6 Trofeeën 5 Reputatie De kans bestaat wel dat je opgespoord wordt door RDW en de belastingdienst. En niet te vergeten de banken. Want zijn hebben ook meldingsplicht. Succes is geen toeval, succes is gepland.
Geplaatst: 20 juni 200817 j Highio 11.3k berichten 8 Trofeeën 467 Reputatie Vraag het de Belastingdienst, mij lijkt het om het oogmerk van de aankoop/verkoop te gaan: handel/bijverdienste of gebruik... P.S. wat is een medelid? Toevoeging: contant afhandelen is onverstandig en met de tenaamstelling ontloop je toch al niks... "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."
Geplaatst: 20 juni 200817 j Miran. 85 berichten 6 Trofeeën 5 Reputatie Quote met de tenaamstelling ontloop je toch al niks.. Deze was ik dus vergeten erbij te zetten. ;) Succes is geen toeval, succes is gepland.
Geplaatst: 20 juni 200817 j r.i.p. Ruben van den Oord 1.6k berichten 8 Trofeeën 692 Reputatie Als dit een post is over de vraag hoe je het voor elkaar krijgt om zwart geld te verdienen door auto's te verkopen, denk ik dat Nico er snel een slotje op zet. In Memoriam - Ruben van den Oord
Geplaatst: 20 juni 200817 j Miran. 85 berichten 6 Trofeeën 5 Reputatie Highio zei het al: contant afhandelen is onverstandig en met de tenaamstelling ontloop je toch al niks... Succes is geen toeval, succes is gepland.
Geplaatst: 20 juni 200817 j Gast Verwijderd account Nee, ik wil de belasting niet ontlopen. Wat ik wil is dat de Belastingdienst mij niet als ondernemer/handelaar gaat zien. Ik hou er van om een auto te kopen, opknappen er een korte periode mee rijden. En dan weer door verkopen,zodat ik weer opnieuw kan beginnen. Dat is een hobby van me. :) Ik hoef eigenlijk niet eens winst te maken bij de verkoop. Als ik me kosten maar terug verdien. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Alvast bedankt, Medelid H.L.
Geplaatst: 20 juni 200817 j Nico Schouten 5k berichten 11 Trofeeën 325 Reputatie Op 20-6-2008 om 08:40, Medelid-H.L. zei: Dat is een hobby van me. :) De site gaat over ondernemen niet over welke problemen je mogelijk als hobbyist tegen kunt komen. Bel gewoon even met de belastingdienst, speculeren over dit soort onderwerpen heeft geen enkele zin daarom gooi ik hier een slotje op. BTW pas je nickname even aan, je naam lijkt aanleiding te geven tot verwarring. Synergeon
Gast Verwijderd account
Hallo dames en heren,
De vraag luidt, hoeveel auto's mag je als particulier in een jaar hebben gehad zonder dat de Belastingdienst gaat zeuren.
Alvast bedankt,
Medelid