• 0

WOW - werken

Hallo,

 

ik vroeg me af of jullie weten wat wow (werkplek ongebonden werken) is. Deze vorm van werken zorgt ervoor dat medewerkers van het bedrijf niet meer op vaste tijden op kantoor hoeven verschijnen, dit spaart veel tijd in de file en is milieuvriendelijk (minder autogebruik en minder kantoorruimte). Bovendien bespaart het heel wat benzinekosten (en boetes) en is het beter voor de mensen, ze kunnen immers zelf bepalen wanneer, waar en hoe ze werken. Bij HP Nederland werken sinds januari alle medewerkers volgens het WOW idee. Ik heb mijn informatie van deze site: Edit: overbodige link verwijderd en zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Sommigen beweren bij voorbeeld dat je als werkgever te weinig controle op je werknemers hebt. Zijn jullie het hiermee eens of is vertrouwen juist de betere controle ?

 

Simon - web representative voor HP

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Perry,

 

hoe maak je dan optimaal gebruik van wow werken ? (ik vind flexwerken een negatieve connotatie hebben - daarom geef ik de voorkeur aan het WOW concept van HP)

 

En je zegt

Vertrouwen creeërt snelheid en veel waarde.

 

Zou je dan zeggen dat wow werken sowieso alleen voordelen heeft ? :)

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0
ik vind flexwerken een negatieve connotatie hebben - daarom geef ik de voorkeur aan het WOW concept van HP)

 

Geef je er niet de voorkeur aan omdat je bij HP werkt? ;)

 

Anyway, wij doen dit al lang. Bij veel kleinere, innovatie ondernemers is tegenwoordig al veel aan de orde, flexibiliteit is een must. Wij hebben mensen in vier provincies zitten, die langskomen na kinderennaarschooltoebreng-tijd of afhankelijk van het OV, soms zeer flexibele, wekelijks wisselende werktijden hebben en in sommige gevallen 80% van hun tijd thuiswerken. Voor HP is dit misschien nieuw en zal men voorop lopen t.o.v. andere giganten, maar ik denk dat dit bij mijn collega-ondernemers net als bij ons anders zal zijn (industrie en productie daargelaten).

 

Wat is trouwens het belang van HP in deze, laptops verkopen? Of mensen werven? Toevallig afgelopen week was bij het TechnoPartner Event Dik Bijl van HP met een lezing voer 'Het nieuwe werken' (waarover hij ook een boek heeft geschreven, wat tussen twee haakjes trouwens flink leek op The Effective Executive van Peter Drucker), dus HP heeft blijkbaar een boodschap ;)

Link naar reactie
  • 1

Lovenswaardig dat HP aan het milieu denkt en z'n medewerkers vrijheid geeft.

 

Maar thuiswerken of flexwerken is zo'n oud concept dat er bergen praktijkervaring te vinden moet zijn. Kan me daarnaast niet voorstellen dat HP aan zoiets begint zonder die ervaring te kennen. Vraag me dus waarom je ons verblijdt met dit nieuws (behalve dan voor de marketingcampagne....)

 

http://forum.flabber.nl/viewtopic.php?p=1396971

http://forum.vrouwonline.nl/viewtopic.php?p=44888

http://vrouwenpower.nl/forum/carriere-studie/wat-voor-werk-doe-je-en-hoe-belangrijk-is-dat-voor-je-t201.0.html;msg2852696

http://www.stand.nl/forum/showthread.php?p=847756

 

Wist niet dat HP ook foute-spam-seo-tactieken toepast :D

Link naar reactie
  • 0

Het is niet HP dus blijkbaar, maar WebRep Associates, "the first personalized solution for managing your digital reputation and building stronger relationships and direct channels of feedback to your customers." Ik was al aan het zoeken naar de verificatiecode van onze Simon :)

 

Maar ach, leuk dat HP indirect dit mooie forum weet te vinden. Ben dus nog steeds wel benieuwd naar de 'what's in it for me' voor HP :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

jullie hebben snel een mening kunnen vormen. Ik zal proberen om jullie vragen te beantwoorden.

 

Geef je er niet de voorkeur aan omdat je bij HP werkt?

 

Nee. Zoals jullie al zagen werk ik voor webrepassociates, een bedrijf die zijn klanten online representeert.

 

Anyway, wij doen dit al lang. Bij veel kleinere, innovatie ondernemers is tegenwoordig al veel aan de orde, flexibiliteit is een must. Wij hebben mensen in vier provincies zitten, die langskomen na kinderennaarschooltoebreng-tijd of afhankelijk van het OV, soms zeer flexibele, wekelijks wisselende werktijden hebben en in sommige gevallen 80% van hun tijd thuiswerken. Voor HP is dit misschien nieuw en zal men voorop lopen t.o.v. andere giganten, maar ik denk dat dit bij mijn collega-ondernemers net als bij ons anders zal zijn (industrie en productie daargelaten).

 

Je zegt voorop lopen op andere giganten. Zie je het wow werken idee dus als een vooruitgang voor grote bedrijven ?

 

Wat is trouwens het belang van HP in deze, laptops verkopen? Of mensen werven? Toevallig afgelopen week was bij het TechnoPartner Event Dik Bijl van HP met een lezing voer 'Het nieuwe werken' (waarover hij ook een boek heeft geschreven, wat tussen twee haakjes trouwens flink leek op The Effective Executive van Peter Drucker), dus HP heeft blijkbaar een boodschap

 

Het gaat erom wat mensen ervan vinden. Het woord flexwerken heeft online een negatieve connotatie (zoals gezegd). Mensen denken hierbij vaak aan studenten die uitgebuit worden of werknemers die te lui zijn om naar kantoor te komen. Om de meningen wat betreft flexiebel werken te veranderen willen we eerst weten hoe verschillende werkgevers en werknemers hierover denken.

 

 

Lovenswaardig dat HP aan het milieu denkt en z'n medewerkers vrijheid geeft.

 

Maar thuiswerken of flexwerken is zo'n oud concept dat er bergen praktijkervaring te vinden moet zijn. Kan me daarnaast niet voorstellen dat HP aan zoiets begint zonder die ervaring te kennen. Vraag me dus waarom je ons verblijdt met dit nieuws (behalve dan voor de marketingcampagne....)

 

Sarcasme is wel een mooi stijlmiddel :) Zoals ik al uitgelegd heb, gaan we de mensen voor hun meningen online benaderen. Om een zo representatief mogelijke groep te bereiken doen we dit zo breed mogelijk. De sites post ik niet nog een keer :)

 

Het is niet HP dus blijkbaar, maar WebRep Associates, "the first personalized solution for managing your digital reputation and building stronger relationships and direct channels of feedback to your customers." Ik was al aan het zoeken naar de verificatiecode van onze Simon

 

De verificatiecode kon je niet vinden omdat ik wel duidelijk gemaakt heb dat ik een vertegenwoordiger van HP ben. In de code zit namelijk een url en de posts met code worden daarom vaak voor spam aangezien. Maar ik zal deze post van een code voorzien, dan kun je zien wat ik bedoel (helemaal onderaan).

 

Maar ach, leuk dat HP indirect dit mooie forum weet te vinden. Ben dus nog steeds wel benieuwd naar de 'what's in it for me' voor HP

 

Indirect, ja. Dit mooie forum is een goede bron voor meningen van o.a. werkgevers, zoals jij hierboven ook je mening gaf. Vandaar dat ik hier post en ook actief deelneem.

 

Na willemj's links bekeken te hebben vind ik het eigenlijk maar vrij sneue spam... Weet HP dat een bedrijfje wat zij betalen zó te werk gaat?!

 

Met een beetje mazzel googlen ze morgen op 'HP + WOW' en vinden dan dit draadje

 

Het is niet de bedoeling om te spammen. Ik ga hier niet maar een keer posten om vervolgens nooit meer terug te komen. Ik ga ook niet de link overnieuw posten iod.. Het gaat echt puur om meningen tov wow werken, zoals die ook al gegeven werden. HP weet straks zeker dat ik hier gepost heb, want ik doe dit in opdracht van HP en verzamel meningen als officiele vertegenwoordiger. Zie de code ;)

 

Bedankt voor jullie meningen tot nu toe en blijf reageren. Dat het er als spam uitziet begrijp ik ook wel. Online werken in deze vorm is ook nog niet lang bekend (in tegenstelling tot spammen wat we allemaal al lang kennen)

 

groetjes,

Simon

 

I am a WebRep for Hewlett-Packard. Verify this posting at http://validate.webrepassociates.com and enter code: a5vfojzo7

Link naar reactie
  • -1

Hey Jeroen,

 

bedankt voor je interesse. Gezien deze manier van online werken nog best nieuw is worden veel van onze posts (zoals je goed zag) verwijdert of we worden gebanned. Bij nader uitleg blijkt echter dat administratoren vaak routinematig te werk zijn gegaan en onze posts voorbarig verwijdert hebben. Als we dan uitleg geven krijgen we over het algemeen verrassend positieve reacties zoals deze:

voor de duidelijkheid snap ik dat je de topic niet hebt aangemaakt om reclame te maken, maar informatie in wil winnen. Daar heb ik helemaal niets op tegen dus, maar zoals ik in de topic al zei mag de link niet. Prima dat je het er mee eens bent.

- admin scholieren.com

 

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik hier niet kom met de bedoeling om te spammen of reclame te maken en ook niet om troep op het internet te flikkeren voor een paar advertentieeuro's ;) Het is duidelijk dat we niet altijd unieke beginposts gebruiken, dat zou eerlijk gezegd te veel tijd in beslag nemen. Maar vanaf post 2 is alles 100% uniek, helaas komt het vaak niet zo ver :p

 

Ik zou graag willen dat je mij en mijn "vriendjes" (:O) dan ook als vertegenwoordigers van HP ziet, die officieel in opdracht van HP de reputatie en meningen over het flex/WOW werken idee willen onderzoeken.

 

Nog steeds ben ik blij dat je je mening gegeven hebt en zou dan ook graag meer meningen willen horen. Dit hoeft idd geen discussie te worden, het gaat om de meningen over WOW werken.

 

Graag herhaal ik nog eens mijn vraag aan jou "Je zegt voorop lopen op andere giganten. Zie je het wow werken idee dus als een vooruitgang voor grote bedrijven ?"

 

En je zegt dat het bij jou/jullie en je collega's anders zal zijn. Kun je dat verder toelichten ?

 

groetjes,

Simon

 

I am a WebRep for Hewlett-Packard. Verify this posting at http://validate.webrepassociates.com and enter code: rpjvqfwsp

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het mooi dat Webrep dit probeert.

Het zou jammer zijn als bedrijven wegblijven van fora, omdat ze niet durven.

Dat de toon van Webrep Assoc ons niet beviel, betekent niet dat zij en hun opdrachtgevers voor ons nooit relevant kunnen worden. Oftewel: goede ontwikkeling, maar de vorm moet nog even wat aangepast worden.

 

PS: had men trouwens niet kunnen bedenken dat WOW ernstige concurrentie krijgt van World Of Warcraft? ;)

Link naar reactie
  • 0

Absoluut positief in potentie, maar wat jamer is is dat er nu vooral juniors of ingehuurde figuren de stap naar zo'n forum zetten, en dus direct flink gaan spammen. Er is nu ook iemand van DHL actief bijvoorbeeld, met als eerste paar openingsposts ook weer spamberichtjes van één zin.

 

Hopelijk zijn het vingeroefeningen en beginnen zij vanzelf nettiquette aan te leren. Als we nu écht die bedrijven eens op een forum krijgen, dát zou pas interessant worden..!

Link naar reactie
  • 0

Wel interessant dat bedrijven zoeken naar 'new forms' om om te gaan met fenomenen als forums. Maar het voelt allemaal te gekunsteld, ingestudeerd en in een te nieuw uitziend confectiepak gestoken. Vragen en tegenwerpingen worden (zo lijkt het) volgens een script afgehandeld en als iets belangrijk is online is het dat je 'voelbaar authentiek' bent. Dat kan je niet nabootsen. Je kunt iets bottom-ups niet zomaar top-down emuleren.

Een vertegenwoordiger blijft bovendien een vertegenwoordiger, die krijg je niet zo snel 'off the record'.

 

Werkplek Ongebonden Werken is ook alweer passée ;-) ... ik denk meer aan nieuwe waardesystemen, werkgever ongebonden werken, lifehacking, etc.

 

Dat 'intuitive' dat WebRep voorstaat, dat weet ik zo net nog niet. Battle of the intuitions zullen we maar zeggen want die van mij krijgt overeind staande nekharen ;-) Je loopt een kroeg binnen en zegt: "Goedenmiddag allen tesaam, ik ben van bedrijf X en zou graag uw mening weten inzake ..." De kroeggangers zeggen: "Doe effe normaal joh, pak een biertje en kom erbij!" Reactie: "Interessant dat u zo joviaal doet. Wij van bedrijf X zijn blij met uw spontaniteit en kritische reactie, wij zijn namelijk nieuw dus ik neem graag van deze gelegenheid gebruik om mezelf nader voor te stellen..." Kroeggangers: "Hou nou je waffel eens en luister, dit is niet de tijd of plek voor je pitch of zogenaamde onderzoek of relaties aanknopen ofzo..."

"Ik begrijp uw kritische reactie. Wij zijn hier erg blij mee. Wij van bedrijf X maken graag van uw uitnodiging gebruik en pakken derhalve een biertje."

(enz.)

 

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van dit draadje en mijn reactie op marketingfacts kreeg ik een telefoontje van één van de eigenaren van 'webreps' met de vraag of ik wilde brainstormen over dit concept. Dat heb ik gedaan net als wat anderen. Maar als als ik dit draadje lees komen de suggesties nog niet helemaal goed uit de verf.

 

Ik heb zelf verder niets met het bedrijf maar het concept om derden in te huren om je online reputatie in de gaten te houden, verbeteren of fora en of blogs te gebruiken als marketinginstrument is wel een interessant onderwerp. Persoonlijk houd ik bijvoorbeeld een aantal blogs in de gaten en plaats een reactie op onderwerpen die in mijn straatje passen. Geen sprake van spam overigens; ik geef mijn mening of advies waar om gevraagd is (en nee ook geen linkbuilding) Wel 'reclame' voor mij.

 

Ga je dit verder schalen dan mijn circa 75 blogs die ik nu volg dan kost het al snel teveel tijd en zou uitbesteden een mogelijkheid zijn. UPC en T-Mobile doen het succesvol. Dus ben wel benieuwd naar ideeen over dit fenomeen.

Link naar reactie
  • 0

Hey Willemj, leuk om je te lezen.

 

Ja, de online reputatie is erg leuk. Heb ook meegedaan hier en bij Marketingfacts om te praten over Webreps. (Het verhaal is uiteindelijk terecht gekomen als voorbeeld in mijn presentatie over de verandering van PR door internet.)

 

Een paar klanten van mij wilen hierover meer weten. Nadat iedereen een site had en doorkreeg dat no 1 bij Google staan handig was, krijgt men door dat andere opmerkingen ook wel eens op #1 terecht kunnen komen. Daarom de Webcare teams bij de verschillende bedrijven, die vooral jongere klanten hebben, zoals de telecommers.

 

Mijn idee over online reputatie is eenvoudig: die moet je managen. Maar voor een traditioneel bedrijf is het vreselijk moeilijk: die zijn gewend om de afgelopen 100 jaar gewoon te zenden, al dan niet met behulp van een campagne, reclamebureau en/of PR-bureau.

 

Het huidige web vraagt om een andere houding. Of beter gezegd: ver-houding. Met potentiele klanten. Mensen gooiden vroeger hun mening en ervaringen over hun schouder weg. Nu worden elke vorm van ervaring (een site bezoeken geeft ook een ervaring, overigens) en de mening hierover potentieel een verhaal online. En met een klein beetje mazzel ontstaat hierdoor een viraal effect, waardoor de naam van een bedrijf negatief op de kaart staat bij de zoekresultaten van Google.

 

Webcareteams zijn daarom in het leven geroepen om het web af te schuimen (zoals jij eigenlijk ook doet) en om de ergste vuurtjes te blussen. Dat is zowel voor de bedrijven als voor consumenten een goed ding: het is eigenlijk niet meer of minder dan een help- of klachtendesk, met het verschil dat ze nu naar jouw opmerking toe komen ipv andersom.

 

Mijn verwachting is dat dit een sterk groeiende business gaat worden, zolang Google zijn werk blijft doen en zolang de groep mensen blijft groeien, die het aandurft om online uit te komen voor haar/zijn mening.

 

Wat ik hoop, is dat bedrijven wijs zulllen worden door dit fenomeen. En dat ze deze verhouding ook positief zullen aangrijpen om een verhaal te brengen. Webrep was een poging daartoe. Was goed geweest als ze bijv. langer op HL aanwezig waren geweest en als hun commentaren/topics relevant gemaakt waren voor de mensen op HL. Maar het was niet de slechtste poging die ik ooit heb gezien.

 

Ik denk dat het voor een club als Webrep slim zou zijn, om meer in het algemeen een topic te openen. Bijvoorbeeld: over thuiswerken, over webconferencing. Pas als dit topic loopt, of als ze genoeg relevante info erin hebben gezet, dan hebben ze het zeker verdiend om daarover de producten van HP te praten. Een simpele methode zou bijv. zijn om een vergelijking met concurrerende producten te vergelijken en over je ervaring met de producten van HP op dit gebied te spreken.

 

Kortom: ik denk dat je de aandacht van lezers hier en elders eerst moet verdienen. Dat doe je door goede/interessante info te leveren. Pas daarna is er ruimte voor een meer commerciele boodschap. Eigenlijk is dat niets nieuws: een ordinaire AIDA. Maar in een forum zal het schrijven van een commerciele brief geen zin hebben: die moet je opdelen in stukjes.

Een andere mogelijkheid is dat je zoveel vertrouwen hebt verdiend op HL, dat mensen makkelijker van je accepteren als je een commercieel verhaal vertelt. Maar dat kost waarschijnlijk teveel investering van een commerciele partij.

 

Wat voor advies heb jij de Webreps gegeven?

Link naar reactie
  • 0

Wat voor advies heb jij de Webreps gegeven?

 

Dat ze het niet zo moeten doen als ze bezig waren ;D Verder in grote lijnen wat je zelf aangeeft.

 

Daarnaast was ik vooral kritisch of ik wel zit te wachten op een informatie-push via dit soort kanalen. Heel de dag krijg ik van alle kanten alle commerciele informatie. Moet dat dan ook nog eens via een, tot nu toe, 'schoon' medium? Webcare is helemaal goed, inhaken op zaken die jouw bedrijf op product aangaan. Maar daar ligt dus een vraag voor informatie of aandacht.

 

Daarnaast is het gebruik van andermans medium voor jouw 'push' zonder toestemming niet erg 'netjes'. Op marketingfacts heb je 'infomercial' berichten (blogpost met commerciele inslag) Dat is op het randje. Maar dat is een keus van de site om dat aan te bieden. En ik kan ze negeren omdat ze als reclame zijn aangemerkt.

Link naar reactie
  • 0

Maar ik weet zeker dat als ik jou een bericht stuur, wat voor jou interessant is, dat het je (bijna) niet meer kan schelen of mijn intentie was om het reclame te laten zijn.

 

In het geval van Webrep: stel voor dat ze een onderzoek hadden beschreven, waar trends worden aan gegeven over telewerken. Welke kosten worden vermeden door telewerken. Als je interessante ervaringen had gehoord over hoe telewerken het werk van een reclame-freelancer makkelijker maakt. Of als je had gehoord wat de redenen zijn voor Nederlanders om nog niet te gaan telewerken: zou dan niet je interesse gewekt zijn ?

 

Vervolgens bespreek je welke pakketten er nu zijn en wat een manier is om naar deze dienstverlening te kijken. Het zal je niet verbazen als dan HP wordt genoemd met een pakket, dat erg goed aansluit bij deze dienstverlening.

 

Kortom: ipv direct te verkopen: waarom licht je je publiek niet eerst voor? Waarom trek je hun aandacht niet? Dat lijkt mij veel slimmer. Daarmee verrrijk je dit forum en kan je je doelen als bedrijf bereiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.