• 0

Webshop zelf bouwen?

Hi all,

 

ik ben net nieuw hier en heb al een aantal dingen gelezen.

Ik ben sinds een paar weken zelf bezig aan een website en ben van plan naast de website zelf er een shop bij te maken.

 

Deze zal in het begin voornamelijk handgemaakte sierraden bevatten maar later ook uitgebreid worden met andere luxe en decoratieve producten. Ik heb het geluk uit een zeer creatieve familie te komen waardoor ik op sommige punten mijn inkoop kosten zal kunnen drukken.

 

De website zal ook andere onderdelen bevatten, allemaal binnen mijn interesse veld. En zo als het er nu voor staat zullen er nog zeker 2 extra catagorieen (naast het creatieve) aan de webwinkel toegevoegd worden, en misschien in totaal nog 4 toegevoegd worden, de laatste 2 ligt aan mijn info en hoe de andere dingen lopen.

 

Ik heb mijn website vanuit niets opgebouwd (aka, heb het zelf geschreven via xhtml) en ben ook van plan zelf de webshop te gaan schrijven. Dit zal eerst veel inetractie vergen tussen mij en de klant en later zal ik het waarschijnlijk kunnen verbeteren naar een wat meer zelfstandige webshop.

 

Maar is dit idee haalbaar? wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zelf weet het principe van SEO maar kan het niet toepassen. Dus laat ik het doen.

Iedereen kan natuurlijk wat aan SEO doen, maar gelukkig doet dat niet iedereen. Je kan er nog steeds groot

voordeel uit halen door het wel te doen. Sommige site's zijn zo slecht gebouwd dat SEO heel erg moeilijk word.

Gelukkig ziet niet iedereen het nut van SEO in, of heeft er uberhaupt van gehoord.

 

Dergelijke grote bedrijven hebben hier verstand van en houden tijdens de realisatie al rekening hiermee.

Nogmaals, je kan het zelf doen mits je er verstand van hebt. Ik heb zelf besloten om gewoon wat geld hiervoor te reserveren en zeker te weten dat het goed komt. Dadelijk heb ik 100 uur in een webwinkel zitten welke achteraf niet geschikt blijkt voor mijn doeleinden, of het lukt toch allemaal net niet met de open source software. En waar zitten we dan? Precies hetzelfde, tijd = geld.

 

Doe gewoon waar je goed in bent, en laat anderen doen waar zij goed in zijn!

Link naar reactie
  • -1

Heb net zelf een webshop gebouwd. Voor een klant :D

 

@Dave: ik hoop dat je nieuwe bouwer de seo trukendoos wat beter toepast dan de bouwer van je cuteshirts site. Die laat namelijk nogal wat standaard dingen liggen (bijvoorbeeld: geen gebruik van correcte headers en niet linken met relevante trefwoorden binnen de tekst) Daarnaast zijn goede externe links erg belangrijk. Iets waar je software niet voor zorgt. Of betaal je daar die 500 euro voor?

 

Als je het zelf doet terwijl je er bijna geen verstand van hebt, hou er dan rekening mee dat er nog wel eens een bug tevoorschijn komt en je dan weer een nachtje moet uittrekken om het op te lossen.

Ook als profi houd ik er rekening mee dat er een bug naar voren komt (al los ik ze over het algemeen overdag op ;) ) Maar ben je niet bang dat je door die fouten klanten cq. omzet mist? Mijn ervaring is dat gebruikers van software problemen meestal niet melden. Met wat pech staat een shop dus een paar dagen online met foutmeldingen.

Link naar reactie
  • 0

Heb net zelf een webshop gebouwd. Voor een klant :D

 

Ook als profi houd ik er rekening mee dat er een bug naar voren komt (al los ik ze over het algemeen overdag op ;) ) Maar ben je niet bang dat je door die fouten klanten cq. omzet mist? Mijn ervaring is dat gebruikers van software problemen meestal niet melden. Met wat pech staat een shop dus een paar dagen online met foutmeldingen.

 

Als 'profi' neem ik aan dat je toch wel een 'basis' module hebt geschreven voor foutopvanging en automatische melding hiervan per mail/db/tel ?

Link naar reactie
  • -1

Ja we zijn niet voor niks nu overgestapt naar Diverselab.

Dit zijn onder andere zaken wat niet goed zijn verlopen bij de bouwers van Cute Shirts

 

En nee daar betaal je geen 500 euro voor. Het had dus ook geen betrekking op mijn site!!!!!

Tevens was die 500 maar een voorbeeld formule!.

 

ik geef alleen aan als je het goed wilt laten doen je er gewoon voor moet betalen................

Link naar reactie
  • 1

Als 'profi' neem ik aan dat je toch wel een 'basis' module hebt geschreven voor foutopvanging en automatische melding hiervan per mail/db/tel ?

 

Ik wel. De vraag was aan Jane (die dat soort techniek waarschijnlijk niet kent)

 

ps voor de mieren**kende kneuzengever:

Voordat je over andere begint als pro, eerst beter even je eigen site na kijken. W3C geeft ook bij je eigen site wat meldingen!

ROTFL. Ja drie omdat "alt" tagjes missen. Mag ik me nu geen professioneel ontwikkelaar meer noemen.

 

Schuddebuiken gaat door:

Miere***kende programmeurs krijgen van mij meteen een streepje voor, die kunnen zoveel ellende voorkomen!

Precieze codeerders is wat de wereld nu echt nodig heeft. Als men verkleinwoorden gebruikt begin ik al een slechte smaak in mijn mond te krijgen, niks is verkleinbaar belangrijk bij coderen van machines.

 

Het specificeren van een alternatieve tekst voor een afbeelding is bedoeld om de betekenis van die afbeelding duidelijk te maken voor gebruikers die om wat voor reden dan ook die afbeelding niet kunnen zien. Twee van de drie elementen op mijn site zonder alt-attribuut (ik noemde het incorrect 'tag', excuus) zijn alleen bedoelt voor de opmaak van de pagina cq. hebben geen semantische betekenis. Het toevoegen van een alt-attribuut zou dus voor die bezoeker die deze afbeeldingen niet ziet de bruikbaarheid van mijn site alleen hinderen (een blinde die moet horen dat er een stuk paars aan de linker- en rechterkant van de pagina zit is niet geholpen) De correcte oplossing is om deze afbeeldingen zonder betekenis niet als html element op te nemen maar door middel van een stylesheet toe te passen. Of een leeg alt attribuut toevoegen (lege attributen is ook weer zoiets) De overige afbeeldingen op mijn site zijn voorzien van een alt-attribuut.

 

Een professioneel en precieze ontwikkelaar kent de specificaties en wat de consequenties zijn wanneer je er van wijkt (in dit geval niets behalve een melding op de w3c website). Mieren**kers gaan klagen als iets niet volgens de 'norm' is terwijl het werkt zoals het hoort en bekend is waar en waarom afgeweken is van de 'norm'.

 

Maar goed dit erg offtopic en zal eens een cursus pr en/of communicatie gaan doen :D

Link naar reactie
  • 0
Ook als profi houd ik er rekening mee dat er een bug naar voren komt (al los ik ze over het algemeen overdag op ) Maar ben je niet bang dat je door die fouten klanten cq. omzet mist? Mijn ervaring is dat gebruikers van software problemen meestal niet melden. Met wat pech staat een shop dus een paar dagen online met foutmeldingen.

 

Het voordeel is dat ik in mijn shop artikelen verkoop waar mensen afhankelijk van zijn en daardoor foutmeldingen eerder worden gemeld. Daarnaast doe ik dagelijks een check of alles nog doet wat het moet doen, omdat ik handmatig ook bestellingen voor klanten in de shop zet.

 

Er is heel veel op internet te vinden en vooral bij Zen Cart heb je een goede community waar heel veel oplossingen en tips staan. Ik vind het zelf vooral ook erg leuk en leerzaam om te doen, dus dan vind ik het ook niet erg dat ik daar veel tijd aan kwijt ben. Geloof het of niet, ik vind het wel een leuke hobby.

 

Ik weet niet of ik de shop hier mag noemen, dan kan je zelf eens kijken wat je ervan vindt.

Link naar reactie
  • 1

Het voordeel is dat ik in mijn shop artikelen verkoop waar mensen afhankelijk van zijn en daardoor foutmeldingen eerder worden gemeld. Daarnaast doe ik dagelijks een check of alles nog doet wat het moet doen, omdat ik handmatig ook bestellingen voor klanten in de shop zet.

Dan is het inderdaad nauwelijks een probleem.

 

Ik weet niet of ik de shop hier mag noemen, dan kan je zelf eens kijken wat je ervan vindt.

Je kunt je shop in je profiel opnemen of in je signature (stukje tekst onder al je berichten) Klik bovenaan op 'profiel' en dan rechts onder 'informatie' op 'bewerk profiel'. Of via pm door op het groene vierkantje met 'pm' onder mijn plaatje te klikken.

Link naar reactie
  • 0

Het regent hier, en ik kijk even naar mijn smiley verzameling. :) :) :).

Take it easy.

 

Bovendien is hem door de community toch voldoende duidelijk gemaakt dat het niet terecht is wat hij deed. Nou als hij dan immer gerade aus doorgaat, zou ik het langs mijn koude kleren naar beneden laten glijden. Je hebt toch goede spullen ... nou dan?

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

We gaan hier te zeer offtopic..................

Via PM weet je me te bereiken.

 

Mijn goede wil kun je alvast terug zien door het aanpassen van mijn eerdere reactie...........

 

 

Dave,

 

waarom heb je specifiek gekozen voor het bedrijf dat je noemt?

 

Ik ben namelijk zelf bezig met het zoeken naar een goede partij om een professionele webshop te bouwen.

 

Ik weet wat mijn wensen zijn, echter de partij waar ik mee gepraat heb kon mij nog niet overtuigen qua design.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.