• 0

USD wordt duurder en duurder

Belangrijk bericht voor importeurs die met de USD betalen.

 

Waarom wordt de USD zo duur in eens, van 1,59 naar 1,49 ??

Terwijl de vraag ernaar alleen maar terug loopt ?

 

Wat denken jullie, zal in de komende tijd de USD gaat stijgen of weer gaan dalen ?

 

Wat ik zelf heb kunnen vinden op het i-net, wat speculanten denken is dat de USD gaat dalen tot zelfs 2 euro..

 

GRaag jullie mening objectief....

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou de vraag teruglopen?

Een van de oorzaken van de goedkope dollar is het grote handelstekort wat al jaren bestond op de lopende rekening. Door de dramatische koers van de dollar is die echter snel weer ingelopen (handel tussen bv China en VS is op dieptepunt, hoor ik van veel collegea), afname van het oliegebruik daar zorgt voor lagere olieprijzen wat op de een of andere manier weer de dollar laat stijgen.

 

Verder lijkt ook de euro wat minder sterk te worden, door lage groei binnen de eu.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Ik koop regelmatig dingen in in dollars, dus aan de ene kant ben ik wel gebaat bij een lage dollarkoers (hoewel, als het verschil te groot gaat worden verhogen mijn leveranciers hun prijzen gewoon). Maar dat maakt ook dat ik meer moeite heb klussen uit de VS aan te nemen omdat ik relatief duur ben.

 

Wat'ie gaat doen zou ik echt niet weten en om eerlijk te zijn maak ik me er ook niet zo druk om. De bedragen waar ik mee werk zijn niet zo groot dat een verandering in de dollarkoers gelijk schrikbarend veel gaat schelen.

 

Ach, en zo duur is $1.49 nou ook weer niet vergeleken met een paar jaar geleden.

Link naar reactie
  • 0

 

De USD is toch al met 10 cnt gezakt in 10 dagen tijd.

 

Terwijl de speculanten, aan het speculeren waren, en met hun ervaringen er toch uitkwamen op 2 euro ..

Het leek mij ook al erg sterk en wonderbaarlijk met het stond er toch echt.

 

Tevens dat het slecht gaat met europa valt echt allemaal wel mee. Inflatie pffff

 

We zullen het zien eind van dit jaar of we de 2 euro gaan halen

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie
  • 0

Als Bush en z'n cornuiten van de FED de dollar nog een beetje geloofwaardig willen houden kan ie beter niet naar € 2,-

Hele volkstammen hebben nu al het vertrouwen verloren en sommige zeggen beter goud te kopen.

( zou wel es praatje met greenspan willen houden, die weet vast meer ;D)

 

Link naar reactie
  • 0

Argh, 1.4704 alweer verhoudingsgewijs is het inderdaad niet veel in vergelijking met begin dit jaar. Maar het scheelt mij per order toch al snel een paar honderd euro in vergelijking met een luttele maand geleden. Die afhankelijkheid is heel frustrerend, maar wel weer een mooie gelegenheid om op kortingen aan te dringen ;)

 

@3kgt: doe mij dan maar Bernanke, Greenspan is de laatste tijd ook een beetje de weg kwijt geloof ik.

 

Edit. linkje gevonden, de verwachting is dus een verdere stijging

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.