• 0

Debiteur is verhuisd - is er nog iets mogelijk?

Vandaag kreeg ik een e-mailtje van mijn juridisch medewerker van de FNV binnen over een klant met een zaak die al zo'n 2 jaar loopt over een oninbaar bedrag van zo'n 2000 euro. Het leek goed te gaan, alles liep wel vrij soepel, maar nu blijkt mijn oude klant onvindbaar in Nederland. Ik had via Hyves gezien dat ze in Amsterdam zou wonen, maar ze kunnen haar verder niet traceren in Amsterdam of haar oude woonplaats. Nu dus een mailtje gekregen met de mededeling dat ik het bedrag als oninbaar dien te administrateren omdat er juridisch geen weg meer mogelijk is... Bah!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Vandaag kreeg ik een e-mailtje van mijn juridisch medewerker van de FNV binnen over een klant met een zaak die al zo'n 2 jaar loopt over een oninbaar bedrag van zo'n 2000 euro. Het leek goed te gaan, alles liep wel vrij soepel, maar nu blijkt mijn oude klant onvindbaar in Nederland. Ik had via Hyves gezien dat ze in Amsterdam zou wonen, maar ze kunnen haar verder niet traceren in Amsterdam of haar oude woonplaats. Nu dus een mailtje gekregen met de mededeling dat ik het bedrag als oninbaar dien te administrateren omdat er juridisch geen weg meer mogelijk is... Bah!!!

 

Paar tips:

als eens wat buren van het oorspronkelijke adres gebeld met de vraag of ze daar inderdaad niet meer wonen en/of ze een eventueel nieuw adres hebben?

Misschien kan je een adres vinden van de nieuwe bewoners van dat adres en hebben die het nieuwe adres (voor doorsturen van b.v. de post)

Buren kan je vaak vinden via b.v. http://www.nummerzoeker.com of door straatnaam + huisnummer in google te typen (dus gewoon het adres van de wanbetaler zelf maar ook huisnummers van buren).

 

Verder in google niks te vinden over de betreffende persoon? marktplaats advertentie waarbij je je als geintereseerde koper kan voordoen?

 

Toevallig een hotmail/msn adres? probeer eens: http:.com/e-mail adres en mogelijk heeft ze een profiel/webspace/vrienden lijst kan je eventueel weer contact opnemen met vrienden om te kijken of je wat kan achterhalen.

 

Je hebt een hyves profiel begrijp ik, als ze daar nog actief is kan je haar proberen te benaderen onder een schuilnaam en met 1 of andere smoes proberen haar gegevens te ontfruttselen.

 

incasso bureau.... ik werk zelf veel met EDR en die weten nog wel eens nieuwe adres gegevens weten te achterhalen doordat ze samenwerken met veel energie bedrijven en daar dus weer nieuwe adres gegevens van doorkrijgen als een klant verhuist en zich op zijn nieuwe adres weer aanmeld als klant.

 

Toevallig een beetje aparte naam in een niet al te grote plaats? Probeer eens naamgenoten in die plaats te bellen dat je die persoon zoekt en of ze familie zijn.

 

Google eens de verschillende gegevens van de persoon, dus niet enkel de naam maar ook staart/ huisnummer of postcode/huisnummer of het telefoonnummer dat je hebt.

 

Zoek eens op de kvk site op postcode om te zien of er een bedrijf zit/zat en kijk in de registratie of er nieuwe gegevens zijn.

 

En zo zijn nog wel een paar tips te bedenken.

Heb zelf ook vaak genoeg gehad dat een incasso bureau iemand niet kon vinden en ik dat op bovenstaande manieren binnen 5 minuten alsnog gevonden had.

 

 

succes ermee in elkgeval

Link naar reactie
  • 1

Nog een aanvulling voor iedereen op mijn laatste post met 2 extra tips:

 

Wat betreft de bank: als je een postbank nummer hebt en zelf ook postbank kan je eenvoudig de huidige woonplaats terugvinden (en tennaamstelling van de rekening) maak een betaling aan in postbank internetbankieren van b.v. 1 euro en voer het rekeningnummer in. daarna bij naam iets van: shfjksahfkjsahfsjd en de omschrijving (onbelangrijk wat).

Druk dan op verzenden en je krijgt een melding dat de naam/rekeningnummer combinatie niet juist is maar dat op dat rekeningnummer die naam uit die plaats bekend is.

 

Andere manier is om b.v. 10 euro naar de klant over te maken.

Als het is overgemaakt bel je je bank dat je dat geld per ongeluk naar een verkeerde persoon hebt overgemaakt en dat je graag dat geld terug wil.

De bank gaat dan de bank van de rekeninhouder waarnaartoe je het hebt overgemaakt verzoeken hun klant te vragen het geld terug te boeken. Doet die persoon dat niet heb je grote kans dat je via Interpay de naam en adres gegevens van de rekeninghouder krijgt (zelf 2 keer zo de gegevens van een persoon achterhaald) zodat je zelf via een kanton procedure dat verkeerd betaalde bedrag kan terugvragen.

en dan heb je dus ook de gegevens die je zocht.

 

Link naar reactie
  • 0

Wacht eventjes. We hebben zoiets als een bevolkingregister en dat dient inderdaad om burgers te registreren. Ik ken de spelregels niet (meer) maar toen ik ooit iemand zocht ging ik naar het stadhuis. Als je een behoorlijk motief hebt en je legitimeert dan moet het register je het gezochte adres geven. Vermoedelijk is de persoon vetrokken, maar dan moet die uitgeschreven worden, en vermoedelijk staat dan daarin weerheen zij verhuisd is. Mogelijk is dan het nieuwe adres ook aangetekend en anders vraag je aan de ambtenaar hoe verder. Moet je weer naar het bevolkingsregister in de nieuwe plaats, of kan de ambtenaar dhet regelen? Kortom in principe is dit een der doelen van het bevolkingsregister.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

afdeling bevolking kan je als bedrijf of prive persoon in principe zelf geen gegevens opvragen over het adres van een ander.

Een deurwaarder kan dat echter wel weer en zal dat doen (hoort dat te doen) voor het uitbrengen van een dagvaarding.

 

Helaas gebeurd het nogal eens dat iemand zich niet uitschrijft op een adres waarvan ze verhuizen en dus ook niet op het nieuwe adres registreerd.

 

Op zo een moment (dat dit bekend wordt) neemt de gemeente het betreffende adres/persoon in onderzoek om na te gaan wat dan wel het werkelijke adres is.

Of hier echter veel mee gebeurd is me niet bekend, in elkgeval nog nooit enig resultaat van gezien

Link naar reactie
  • 0

afdeling bevolking kan je als bedrijf of prive persoon in principe zelf geen gegevens opvragen over het adres van een ander.

Een deurwaarder kan dat echter wel weer en zal dat doen (hoort dat te doen) voor het uitbrengen van een dagvaarding.

 

Helaas gebeurd het nogal eens dat iemand zich niet uitschrijft op een adres waarvan ze verhuizen en dus ook niet op het nieuwe adres registreerd.

 

Op zo een moment (dat dit bekend wordt) neemt de gemeente het betreffende adres/persoon in onderzoek om na te gaan wat dan wel het werkelijke adres is.

Of hier echter veel mee gebeurd is me niet bekend, in elkgeval nog nooit enig resultaat van gezien

 

Word het niet eens tijd dat jij een incassobureau gaat beginnen. Je hebt wel erg veel ervaring wat wanbetalers betreft.. ;)

Link naar reactie
  • 1
Word het niet eens tijd dat jij een incassobureau gaat beginnen. Je hebt wel erg veel ervaring wat wanbetalers betreft..

 

;D heb me wel vaak verbaast over incasso bureau's dat ze zo makkelijk opgeven en zo weinig van de beschikbare methodes gebruiken om iemand te achterhalen.

 

Als ik al een incasso bureau zou beginnen 1 tip: stuur enkel zaken door waarvan je niet wil dat ze ooit nog als klant terugkomen want ik maak ze het leven behoorlijk zuur 8)

 

Gister een brief ontvangen over telefonische overlast dat ik een nummer niet meer mag bellen omdat ze anders mijn gegevens gaan geven (zo wat? die hebben ze toch al aanegzien ze bij me besteld hebben).

Persoon had geklaagd dat ze 24 uur per dag telefoontjes kreeg (bel rustig 3 uur snachts, ook op zondag nacht).

Tja... als er steeds wordt opgehangen als je je naam zegt moet je maar terug blijven bellen he.

 

als antwoord heb ik haar gister gelijk nog maar even 3 keer gebeld of ze al betaald had...

Link naar reactie
  • 0

Sprak net nog de deurwaarder: op het moment dat er een betekend vonnis is, dan kan de deurwaarder via het UWV de werkgever achterhalen en daar derdenbeslag leggen. Dat alleen is al een reden om dit soort kwesties voor de rechter te brengen.

Mijn situatie was ook een getekend stuk, maar weet niet of het een vonnis ofzoiets was... Daarnaast ben ik gewoon afhankelijk van de FNV in deze kwestie...

Link naar reactie
  • 0

het klopt dat met een vonnis sinds vorige week (stond een stuk in de telegraaf over) er bij het UWV worden nagevraagd waar iemand werkt. Dat is een gigantische verbetering kwa mogelijkheden om je geld te krijgen.

 

Is natuurlijk onzin dat je gebonden bent aan het FNV, als die het niet voor elkaar krijgen om de persoon te vinden kan je natuurlijk altijd zelf op onderzoek uitgaan en eventueel een andere deurwaarder of incasso bureau inschakellen.

 

Link naar reactie
  • 0
ik neem aan dat de FNV alles heeft gedaan wat ze hadden kunnen doen

 

Ja en dat denken veel klanten van Intrum Justitia ook terwijl die in werkelijkheid slechts 3 briefjes versturen en daarna de klant adviseren het bedrag af te boeken.

 

Antwoord is dus: nee FNV zal zeker niet alles gedaan hebben wat mogelijk is. FNV zal geen van de tips die ik gegeven heb geprobeerd hebben, dat zal je echt zelf moeten doen en met de verkregen info weer naar een deurwaarder (of de FNV) moeten stappen.

Link naar reactie
  • 0

Vraagje, als ik je prijslijst voor de geest haal dan denk ik dat het oplopen van de betalingsachterstand over een hele lange periode is opgebouwd. Een algemene tip, wees zuinig op je klanten, zeur niet teveel maar laat ze wel op tijd betalen.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Vraagje, als ik je prijslijst voor de geest haal dan denk ik dat het oplopen van de betalingsachterstand over een hele lange periode is opgebouwd. Een algemene tip, wees zuinig op je klanten, zeur niet teveel maar laat ze wel op tijd betalen.

 

Klopt, dat is inderdaad het verhaal geweest en nog wel een groter verhaal wat achteraf voor een groot deel gelogen bleek te zijn... En als je dan vraagt wat je vervolgens kunt doen is het antwoord 0... Maar het is zeker waar voordat je bij mij zo'n hoge schuld hebt, moet je behoorlijk wat ervoor doen...

 

En wanneer is het eigenlijk te veel zeuren? Ik ben altijd wel bang om als zeur over te komen... Maar weet tegelijkertijd heel goed dat het bij het ondernemersschap zo werkt...

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Vraagje, als ik je prijslijst voor de geest haal dan denk ik dat het oplopen van de betalingsachterstand over een hele lange periode is opgebouwd. Een algemene tip, wees zuinig op je klanten, zeur niet teveel maar laat ze wel op tijd betalen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het lijkt een goed idee om bij goede klanten soft te zijn te aanzien van het betalingsgedrag, maar juist de vaste klanten zullen er begrip voor hebben dat je een lijn trekt, om te voorkomen dat je vaste klanten opdraaien voor de mensen die niet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Anders kan je altijd nog van het gezeur van wanbetalers af.

Er zijn genoeg "credit management" organisaties die het traject vanaf factuur voor je oppakken. (factoring of outsourcing van het debiteurenbeheer (vaak incassobureaus))

En dit hoeft niet eens voor de hoofdprijs te zijn, tenslotte verdienen zij op de "echte wanbetalers".

 

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik gekeken of ik via andere sites aan haar huidige gegevens kan komen en door een e-mailtje te zenden dat ik mijn cliëntengegevens natrek... Maar daar geen antwoord op...

 

Op dit moment heb ik een bedrag overgemaakt op haar rekeningnummer die ik met een weekje laat terugstorten via de bank met als smoes dat het de verkeerde rekeningnummer is...

 

Groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie
  • 0

heb je dat gecheckt bij je bank?

Volgens mij kan dat nl. alleen bij incasso's... ???

Anders ben je nog meer geld kwijt...

Ja, het is mogelijk... Doordat ik het dan fout zou hebben gestort... Ik heb het immers ook niet gedaan op haar naam, maar F. Sanders (willekeurige naam)... Dus op die wijze kan ik mijn 7,50 wel weer terug krijgen...

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment heb ik een bedrag overgemaakt op haar rekeningnummer die ik met een weekje laat terugstorten via de bank met als smoes dat het de verkeerde rekeningnummer is...

 

Dat terugstorten kan nog best lastig worden !

De bank heeft daarvoor toestemming nodig van de begunstigde, als deze niet meewerkt, dus geen akkoord geeft dan zal de bank niet terugstorten. De bank kan niet controleren of het inderdaad onterecht gestort is en zal daar ook geen partij in willen zijn.

 

Zonder gerechtelijke uitspraak zal een bank nimmer de NAW gegevens van haar rekeninghouders prijsgeven ! ( en dat is maar goed ook)

 

De bankfilialen, beschikken wel over een telefooonnummer dat aangeeft bij welke bank in welke plaats een rekeningnummer "loopt' nadat dat nummer ingetoetst is.

 

Om gelden over te maken heb je een rekeningnummer, naam en woonplaats nodig. Als je je meld bij je eigen bankkantoor en daar zegt dat je wel beschikt over naam en nummer, maar niet over de woonplaats, en dat heb je toch nodig om een bedrag over te maken, dan kunnen ze je daar vertellen bij welke bank in welke plaats dat rekeningnummer loopt.

 

Misschien dat, dat verder helpt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Maar als de debiteur, op verzoek van de bank, het wel terugstort, staat bij de informatie de adresgegevens die erbij horen, waar ze nu woont (lijkt me) Daarnaast zou dit bedrag ongeveer net zoveel zijn als het versturen van een aangetekende brief met handtekening retour... Dus zoveel verlies ik er dan niet op... Ik hoop dat het werkt tenminste...

Link naar reactie
  • 0

als de eigenaar van het rekeningnummer weigerd om het geld terug te storten zal je van de bank (interpay om precies te zijn) dus wel de naam en adres gegevens behorende bij dat rekeningnummer ontvangen zodat je zelf naar de kantonrechter kan stappen om het terug te claimen.

 

Heb zelf 2 keer op deze manier adres gegevens achterhaald van een verhuisde wanbetaler.

Dus tenzij ze het het afgelopen jaar veranderd hebben moet het werken (tenzij ze het zelf terugboekt, dan heb je kans dat er geen adres gegevens bijstaan).

 

Link naar reactie
  • 0

Maar als de debiteur, op verzoek van de bank, het wel terugstort, staat bij de informatie de adresgegevens die erbij horen, waar ze nu woont (lijkt me)

 

Neen Romano, als het bedrag teruggeboekt wordt, hetgeen ik betwijfel, dan weet je de tenaamstelling van de rekening en de woonplaats. Meer niet.

 

n.b. PM mij het rekeningnummer en de jouw bekende naam , misschien dat ik e.e.a. achterhalen/verifieren ( zal niet meer zijn dan naam en woonplaats, maar dan heb je in ieder geval iets.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar als de debiteur, op verzoek van de bank, het wel terugstort, staat bij de informatie de adresgegevens die erbij horen, waar ze nu woont (lijkt me)

n.b. PM mij het rekeningnummer en de jouw bekende naam , misschien dat ik e.e.a. achterhalen/verifieren ( zal niet meer zijn dan naam en woonplaats, maar dan heb je in ieder geval iets.

 

 

Ik heb je een PM gestuurd met naam, geb. datum + bankrekeningnummer...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.