Vanaf Januari ga ik weer voor mezelf beginnen als eenmanszaak en heb een eerste grote opdracht al binnen. Nu vereist deze opdracht dat ik minimaal een half jaar (max een jaar) intern zit. Hierbij krijg ik dus een situatie waarbij ik een enkele opdrachtgever heb voor langere tijd en weet nog niet in hoeverre ik tijd zal hebben om andere opdrachten te doen.
Hoe voorkom ik dat dit niet wordt gezien als verkapt loon en kan ik deze opdrachtgever wel gewoon wekelijks factureren (er zijn geen vaste maandbedragen, is afhankelijk van de opdracht)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken fiscaal gezien?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mlourens
mlourens
Vanaf Januari ga ik weer voor mezelf beginnen als eenmanszaak en heb een eerste grote opdracht al binnen. Nu vereist deze opdracht dat ik minimaal een half jaar (max een jaar) intern zit. Hierbij krijg ik dus een situatie waarbij ik een enkele opdrachtgever heb voor langere tijd en weet nog niet in hoeverre ik tijd zal hebben om andere opdrachten te doen.
Hoe voorkom ik dat dit niet wordt gezien als verkapt loon en kan ik deze opdrachtgever wel gewoon wekelijks factureren (er zijn geen vaste maandbedragen, is afhankelijk van de opdracht)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken fiscaal gezien?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16796-zzp-er-direct-lange-tijd-intern/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag