• 0

Inschrijving stamrecht LTD bij KvK

Enkele weken geleden heb ik een Engelse Limited opgericht die ik als pensioen- en stamrechtvennootschap zal laten voortbestaan. Helaas duurt het enkele weken voordat ik de documenten heb ontvangen om de LTD bij de Nederlandse Kamer van Koophandel te kunnen inschrijven. Zonder Kamer van Koophandel registratie kan ik geen zakelijke bankrekening openen (om bijv. de ontslagvergoeding te laten storten) enzv. enzv. Natuurlijk heb ik grootse plannen ;D en duurt dit allemaal tamelijk lang.

 

Hoe ongecompliceerd is het registreren van mijn LTD bij de Kamer van Koophandel? Ik hoop niet dat men al te bevreemd gaat opkijken als ik de stukken van het Companies House overhandig. Wat zijn uw ervaringen met een dergelijk traject?

 

Het openen van een zakelijke rekening als LTD is bij een grote coöperatieve bank hier in de regio Leiden in ieder geval geen enkel probleem.

 

Twee formulieren van de Engelse belastingdienst zijn belangrijk voor het activeren van de LTD: het "CT41G" en de "Dual Resident Company Questionnaire". Is het correct dat ik deze stukken pas aan “Inland Revenue” moet zenden nadat mijn vennootschap in Nederland volledig operationeel is? Dus na het begin van ‘company’s first accounting period” (CT41G – vraag 1).

 

Uw commentaar of advies zie ik met belangstelling tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Fredje

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Fred

 

Mijn excuses voor de late reactie. Ik lees dit deel van het forum niet vaak genoeg.

 

De inschrijving bij de KvK kan zodra je het certificate of good stading en de statuten hebt ontvangen van de LTD uit Engeland. Dat zou doorgaans niet langer mogen duren dan een week na oprichting van de LTD. Een goed intermediair in LTD´s kan je de statuten op de dag van oprichting al mailen. Dan is het nog wachten op het certificate of good stading .

 

Inschrijven bij de KvK geeft geen enkel probleem! Download het formulier 6 van http://www.kvk.nl/handelsregister/041_Registreren_in_handelsregister/formulieren/Formulieren.asp

 

Ter plaatse aanwezig zijn en legitimeren is voldoende.

 

Met het KvK uittreksel kun je inderdaad een bankrekening openen.

 

De formulieren voor HMRS (her majesty's revenue and customs) zijn noodzakelijk. Je moet namelijk voor een vrijstelling van de UK corporate taxes deze formulieren indienen. De woonplaatsverklaring (Dual Resident) kun je pas aanvragen als jouw LTD bij de fiscus geregistreerd is en een fiscaal nummer heeft.

 

Dus na inschrijving bij de KvK meteen de LTD aanmelden bij de fiscus met dit formulier:

 

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/opg_start_ondern_bv_nv_of_rechtspers_on0252z5pl.pdf

 

Vul bij vraag 2 in: andere rechtsvorm: UK Private Limited Company. Een zuivere stamrecht LTD is niet BTW plichtig. Dus bij vraag 8a: nee, want geen belaste prestaties. Zoalng de LTD geen activiteiten ontplooit, ben je als DGA ook niet in loondienst (vraag 9).

 

Let na oprichting erop dat je elk jaar voor 1 oktober een verkorte balans moet deponeren bij CH en dat je jaarlijks de annual return betaalt aan CH!

 

Groet

Joost

 

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • -1

Hoe ongecompliceerd is het registreren van mijn LTD bij de Kamer van Koophandel? Ik hoop niet dat men al te bevreemd gaat opkijken als ik de stukken van het Companies House overhandig. Wat zijn uw ervaringen met een dergelijk traject?

 

Het openen van een zakelijke rekening als LTD is bij een grote coöperatieve bank hier in de regio Leiden in ieder geval geen enkel probleem.

 

Twee formulieren van de Engelse belastingdienst zijn belangrijk voor het activeren van de LTD: het "CT41G" en de "Dual Resident Company Questionnaire". Is het correct dat ik deze stukken pas aan “Inland Revenue” moet zenden nadat mijn vennootschap in Nederland volledig operationeel is? Dus na het begin van ‘company’s first accounting period” (CT41G – vraag 1).

 

Uw commentaar of advies zie ik met belangstelling tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Fredje

Sorry dat ik nu pas dit topic zie.

Voor de eerste vraag: kijk gewoon op de website van het Handelregister, je zult zien dat je echt niet de eerste bent met een UK Limited.

De brief aan de Engelse belastingdienst stuur je om te voorkomen dat je door deze gezien wordt als zijnde belastingplichtig in Engeland. Ik zie niet in wat dat met 'operationeel zijn' te maken heeft?

 

Overigens moet diegene die jou die Limited verkocht heeft antwoord op deze vragen kunnen geven.

Oprichten van een LimiTeD kost naar schatting 30 Pond in Engeland. Verkocht worden die dingen voor 400 -600 euro. Genoeg winst om de zaken dus goed uit te leggen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik wil eerst complimenten geven aan dit forum waarin ik al interessante onderwerpen heb doorgeworsteld.

 

Ik ben nieuw hier en voornemens met het verkrijgen van mijn gouden handdruk en Stamrecht BV/Ltd op te richten en vandaar uit een eigen onderneming te starten.

 

Gezien de snelheid/kosten/imago heb ik voorkeur voor een Ltd (temeer dat ik ook internationaal zal gaan ondernemen en Ltd een bekende rechtspersoon is).

 

Nu heb ik nog wel 2 vragen:

1) Hier wordt geregeld gemeld dat je de balans ieder jaar voor 1/10 bij CH moet hebben ingeleverd. Dit staat toch wel los van het boekjaar die ik gelijk wil laten aan het NL gebruik -> het kalenderjaar? Dus cijfers 2009 inleveren bij CH voor 1/10/2010?

 

2) Ik wil ook vanuit de Ltd de onderneming drijven. Er zullen geen risico's zijn voor het stamrech kapitaal door crediteuren of andere schulden. De onderneming zal geen kapitaal intensieve (anders dan mijn loon) karakter kennen. Eventueel later zal ik, bij groei onderneming in omzet en mensen, een andere Ltd oprichten. Zijn er punten waarom ik de Stamrecht Ltd niet als onderneming zal gebruiken totdat de tijd rijp is voor een andere rechtspersoon?

 

Alvast bedank voor jullie hulp!

 

mvg

Ron

Link naar reactie
  • 0

Nu in een dochtervennootschap onderbrengen is makkelijker dan een lopende onderneming inbrengen. Bovendien is het makkelijker in de gaten te houden hoe je onderneming loopt, omdat je het dan apart administreert. En als je de onderneming wilt verkopen, ben je meestal ook beter af. En toch ook het risicoaspect.

 

Maar de meeste voor en nadelen zijn op het forum al uitgebreid besproken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

@Ronaldinho

 

Bedankt voor jouw reactie, "het uitgebreid besproken op dit forum" is voor mij, als in alle fora, betrekkelijk daar het dan veel samenvoegen van threads is waardoor ik de weg kwijtraak.

 

Anyhow, jouw eerste punt vind ik een hele goeie en doet mij zeker aan het denken zetten om de stamrech Ltd als holding te laten fungeren en via deze een werkmaatschappij Ltd op te richten. Moet dan wel 2 administraties gaan voeren maar dat zal zich dan later terugbetalen.

 

Nogmaals bedankt voor het waardevolle aandachtspunt!

 

Link naar reactie
  • 0

1) Hier wordt geregeld gemeld dat je de balans ieder jaar voor 1/10 bij CH moet hebben ingeleverd. Dit staat toch wel los van het boekjaar die ik gelijk wil laten aan het NL gebruik -> het kalenderjaar? Dus cijfers 2009 inleveren bij CH voor 1/10/2010?

 

 

Hi Ron

 

klopt. Let wel op dat je over het juiste boekjaar deponeert bij CH. Dat is niet altijd het kalenderjaar namelijk.

je kunt dit nagaan door op www.companieshouse.co.uk rechts te klikken op webcheck service en dan de LTD naam in te vullen. Twee schermen later kun je zien voor welke datum je de ´accounts´ ingediend moet hebben. Hier staat ook bij voor welke datum je de jaarlijkse bijdrage (annual return) betaald moet hebben.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost bedankt voor jouw bericht. Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf in A'dam die jij ergens hebt genoemd als betrouwbare partij welke ook signalen zal gaan afgeven om de juiste stukken op het juiste moment te leveren die zij dan weer vervolgens zullen deponeren.

 

Zij hebben ook een lijstje gegeven met welke adviseurs zij samenwerken tbv van maken van de stamrechtovereenkomst.

 

En het worden inderdaad 2 Ltd's zoals eerder aangegeven. ;) Nu maar hopen dat ik ondanks de feestdagen begin Januari alles op de rit krijg om het geld te laten storten en mij te gaan richten op het ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Enkele weken geleden heb ik een Engelse Limited opgericht die ik als pensioen- en stamrechtvennootschap zal laten voortbestaan. Helaas duurt het enkele weken voordat ik de documenten heb ontvangen om de LTD bij de Nederlandse Kamer van Koophandel te kunnen inschrijven.

 

Voor Fredje, maar ook voor andere LTD-gebruikers:

 

de documenten die je nodig hebt voor inschrijving kun je gewoon online bestellen bij Companies House. Dat is een heel stuk goedkoper dan bestellen bij een limited-verkoper.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.