• 0

hoe bereken ik het aantal % mensen wat je in de winkel kunt verwachten +uitgave

Hallo,

 

Nieuw op dit forum en druk bezig met een ondernemingsplan. Nog weinig kennis hiervan dus er komt veel nieuwe info op me af maar heb al een aantal cijfers gekregen/gevonden nu de volgende vraag.

 

Ik zou graag willen weten hoe je berekent hoeveel mensen% ook daadwerkelijk naar je winkel zullen komen en dan ook nog voor een bepaald bedrag besteed.

 

 

graag lees ik de reaktie's

 

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vraag roept nieuwe vragen op. Waarschijnlijk heb je algemene cijfers, zoals over aantal bewoners in een gebied? Zomaar een percentage er op los laten en dat als de waarheid aannemen lijkt mij riskant. Gemiddelde bestedingsbedragen verschillen niet alleen per winkel, maar varieren ook nog eens in de tijd.

 

Misschien helpt het als je meer informatie geeft. Wat voor een soort winkel wil je beginnen, op welke locatie en wat voor cijfers heb je?

  • 0

het gaat om een doelgroep in de mode.

 

De lokatie hebben we nog niet definitief bepaald, waarschijnlijk zullen we naar een a1 lokatie gaan, liefst in een groot dorp maar denk dat we op de stad zijn aangewezen.

 

Oppervlakte ong 200m2.

 

Cijfers over het aantal bewoners per gebied, cijfers te verwachten geboortes, cijfers geboortes afgelopen jaren, standaard marge gem 2.3/2.7, welke wil je nog meer weten.

Nog niet definitief, het gemiddelde totaalbedrag dat men besteed in een bepaalde periode,(wel word deze bij verschillende winkels besteed) en het aantal stuks van de verschillende artikelen.

Niet echt een cijfer maar denk ik wel handig om te weten hoe lang men wil reizen om bij een bepaalde winkel te komen.

 

 

 

 

  • 0

Hallo Sara,

 

Je gaat dus een trendy winkel beginnen voor zwangere vrouwen (maak ik op uit je Email adres)?

 

http://www.rabobank.nl/images/juni_2008_dh_non-food_bovenkleding_2936092.pdf

 

Hoeveel mensen er daadwerkelijk zullen komen is inderdaad afhankelijk van de grootte van je doelgroep maar ook de lokatie speelt een belangrijke rol en je reclame / marketing.

 

Je kunt het beste naar een soortgelijke winkel gaan en eens gaan praten op een rustig moment en vooral je ogen goed de kost geven. Je kan ook op een druk moment gaan en kijken hoeveel en wat de dames kopen.

 

 

  • 0

Beste Sara4,

 

Heb je je ondernemingsplan al een beetje uitgewerkt? Als je daarmee bezig bent, kom je in dat noodzakelijke proces vanzelf dit soort vraagstukken tegen om uit te werken. Welkom hier op HL!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Nog niet goed genoeg uitgewerkt anders was ik het wel tegengekomen denk ik.

 

Maar er is niet een formule die je snel inzicht kan geven of het wel zin heeft om een ondernemingsplan te maken?

 

Of kom ik er pas achter of het rendabel is tijdens of als het plan bijna klaar is?

 

  • 0

Er is niet een toverformule, nee.

 

Wat je wel kan doen, is obv aannames schatten hoeveel je doelgroep wil kopen. Als dat voldoende oplevert om je investering en je lopende kosten, plus een leuke winstmarge voor jou te dekken, is dat een indicatie dat het kan.

 

De volgende stap is dan doen, want je moet de doelgroep nog wel even duidelijk maken dat jij voor hun de ideale winkel hebt.

 

In jouw geval: kleding voor zwangere dames.

 

Start een informeel marktonderzoekje.

 

Markt voor? Jawel, genoeg zwangere dames.

 

Wat hebben ze te besteden? Kijk naar je eigen kledingbudget, van vriendinnen, familie etc. Vraag rond.

 

Wat voor soort kleding willen zwangere dames? Comfortabel lijkt me belangrijke eis, zeker aan het einde van de zwangerschap. Sportief? Sexy? Stijlvol? Wil je alleen kleding verkopen, of ook lingerie?

 

Eigenschappen van je doelgroep? Meeste vrouwen zullen 2 kinderen krijgen, dus hooguit in een periode van 2x 9 maanden bij jou kopen. Geen bestendigheid in je doelgroep, dus continu veel aandacht besteden om nieuwe klanten binnen te krijgen.

 

Wat kost het? Kopen / huren winkelpand, inventaris, X keer / jaar collectie verversen, evt personeel. Verzekeringen. Energiekosten. Evt website. Reclame. PR acties. Etc etc.

 

Zet dat allemaal eens in een spreadsheet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.