Ga naar inhoud

ben ik veel te duur uit?!!

Geplaatst:

tino35

Goedendag allemaal,

 

evn voorstellen , ik ben tino 35 jaar en sinds 1 jaar zzper.

ik zit met een probleempje en wilde graag van wat mensen antwoorden hebben.

 

Ik heb sinds 1 jaar een bedrijf werkzaam in de bouw, ook heb ik een accountant die voor mij mijn boekhouding verzorgd.

alleen het probleem is dat de facturen die ik krijg, naar mijn mening absurd hoog blijken te zijn.

om een voorbeeld te noemen, op jaar basis heb ik zo`n 500 mutaties, ik verstuur gemiddeld 40 facturen p/jaar.

mijn accountant, heeft voor het inboeken van de mutaties het elektronische aangifte 4 kwartalen btw en ib 2007 totaal 25 uur bij mij gedeclareerd totale kosten 3600 euro ex btw.

zoals boven gezegd heb ik een klein bedrijfje en vind 25 uren best wel veel, ik geef alles keurig geordend bij hem.

 

jullie advies graag?

 

bijvoorbaat dank

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

Je hele boekhouding in 25 uur verwerken komt mij niet heel vreemd voor. Alleen denk ik dat je beter iemand kunt zoeken die voor het administratieve - niet adviserende - deel van je administratie wat minder dure mensen inzet, want gemiddeld 144/uur vind ik erg fors aan de prijs.

 

Wat je zegt je accountant hier trouwens van? En heb je geen tarief afgesproken?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Met een accountant ben je altijd duurder uit, weet ik uit ervaring.

 

Je kunt beter een administratiekantoor kiezen. Ik betaal per uur € 52,00 en ik maak vooraf afspraken wat het voor dat jaar gaat kosten en wat ik daarvoor krijg. Dat vindt een boekhouder lastig, heb ik gemerkt, maar mijn boekhouder rekent dan voor de zekerheid iets meer. Dit is oké, want daardoor weet ik wel waar ik aan toe ben en wat ik dat jaar kwijt ben. Ik betaal per maand en dan hoef ik niet ineens een groot bedrag te betalen.

 

Misschien heb je hier iets aan.

 

Groeten van Hetty

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

@tino35, met de omvang van jouw boekhouding zou je kunnen overwegen het helemaal zelf te doen. Dit tenzij je er absoluut geen tijd of zin in hebt. Met een behoorlijk boekhoudpakket (wat echt niet duur hoeft te zijn) is 500x iets invoeren weinig werk (nog geen 10 mutaties in de week, uurtje werk maximaal). Extra voordeel is dat je continu zelf overzicht hebt. Ook een BTW aangifte is makkelijk zelf te doen.

 

Een IB aangifte is wat meer werk maar ook niet onoverkomelijk. En dat is uit te besteden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

tino35

  • Auteur

Mensen allemaal bedankt voor jullie reaktie

 

ik wilde weten of het aantal gemaakte uren door mijn acountant wel klopte.

Ik ga dus ook voor een andere, ditmaal een gewone boekhouder :)

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

144 euro per uur!! >:(

 

Belachelijk als daar ook de uren voor het inboeken bij zitten. Ik kan me indenken dat een fiscalist jouw aangiftes doet ad 150 euro p/u, maar een inboeker mag niet veel meer kosten dan 60/80 euro p/u.

 

De uren kunnen wel kloppen, maar het tarief slaat nergens op.

 

Zorg voortaan voor een offerte vooraf! Dat geschreven hebbende: je schrijft dat je een accountant hebt. Die is op basis van zijn gedragsregels verplicht om op basis van offerte en opdrachtbevestiging te werken. Heb je die wel ontvangen van ze en getekend? Wat stond erin?

 

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

streamyflipper

eerst mijn excuus voor de spam.

Dat was niet de bedoeling. ik wist niet dat je iemand anders zijn bedrijfs info mocht melden

 

Maar ik denk dat je zeker 1000,= euro te veel betaald.

misschien nog wel meer. Je moet proberen een administratie kantoor te vinden die klein is.

Die zijn minder commercieel dan de grote. en hebben ook minder grote kosten

 

gr

Rick

 

 

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

 

misschien nog wel meer. Je moet proberen een administratie kantoor te vinden die klein is.

Die zijn minder commercieel dan de grote. en hebben ook minder grote kosten

 

gr

Rick

 

 

Nadeel is dan vaak dat het aan fiscale kennis ontbreekt, wat je weer kan komen te staan op (onwetend) te veel belastingheffing.

 

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

streamyflipper

 

misschien nog wel meer. Je moet proberen een administratie kantoor te vinden die klein is.

Die zijn minder commercieel dan de grote. en hebben ook minder grote kosten

 

gr

Rick

 

 

Nadeel is dan vaak dat het aan fiscale kennis ontbreekt, wat je weer kan komen te staan op (onwetend) te veel belastingheffing.

 

Groet

Joost

 

Ik ben het er zeker niet mee eens dat je dan meer belasting moet betalen. En groot administratie kantoor heeft natuurlijk meer kennis in huis. maar is ook minder persoonlijk met je admin bezig.(ik spreek uit ervaring)

De grote jongens willen alleen maar zoveel mogelijk uren maken

 

dus 1000,= euro of meer voor een kleine ondernemer(zzp) zeker de moeite waard is om over te stapen

Geplaatst:

ronaldinho

Kleintjes zijn net zo commercieel als de groten. Dat komt alleen op een andere manier tot uiting...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

streamyflipper

ja dat is waar maar zijn meer betrokken met hun klanten.

vaak veel lagere uurtarieven of vaste jaarbedragen. waardoor je gemiddeld vaak veel euro's kunt besparen.

zeker als je net begint met ondernemen

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

[

Ik ben het er zeker niet mee eens dat je dan meer belasting moet betalen. En groot administratie kantoor heeft natuurlijk meer kennis in huis. maar is ook minder persoonlijk met je admin bezig.(ik spreek uit ervaring)

De grote jongens willen alleen maar zoveel mogelijk uren maken

 

dus 1000,= euro of meer voor een kleine ondernemer(zzp) zeker de moeite waard is om over te stapen

 

Hoho, ik zeg ook niet dat dat altijd zo is!! Er zijn prima administratiekantoren die wel de actuele wetgeving in de peiling hebben.

 

Ik doel ook eerder op het feit dat er vaak alleen cijfers geproduceerd worden en dat er weinig acht geslagen wordt op fiscale bespaarmogelijkheden, gewoon omdat die kennis er niet is.

 

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.