Wij hebben een webshop. Als iemand hier iets uit bestelt, dan ontvangt deze een factuur waar altijd 19% BTW over de artikelen berekend wordt.
Zo ook bijvoorbeeld op blikjes met snoep a 1.19 euro (waarvan 0.19 euro is BTW) . Maar als ik dan van de leverancier een factuur krijg van dat blikje, dan is de prijs van het blikje bijvoorbeeld 0.50 euro en dan komt er 0.024 euro aan BTW laag bij en 0.019 BTW hoog. Totaal inkoop dus: 0.54 euro voor dat ene blikje.
Ik laat mijn klanten dus teveel BTW betalen, klopt dat? De klant zal hier niet over gaan klagen denk ik maar ik moet dan wel mooi teveel afdragen aan de belasting.
vraag 1. Hoe kan ik dit het beste recht trekken? Ik heb nog geen aangifte gedaan maar moet dat wel doen voor 30 oktober
vraag 2. Om dit in de toekomst te voorkomen moet ik volgens mij van te voren weten hoeveel hoog en hoeveel laag tarief op zo'n blikje zit en dat in de shop verwerken. Is dat juist? Dat zou betekenen dat de hele shop moet worden omgebouwd.
Ik snak naar advies, daar de aangifte deadline nadert.
Natuurlijk kan ik dit aan m'n account vragen maar ervaring leert dat dit forum erg snel reageert. Daarbij kan ik hier beter een rekenvoorbeeld verwoorden.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel Vermeer
Marcel Vermeer
Hallo,
Wij hebben een webshop. Als iemand hier iets uit bestelt, dan ontvangt deze een factuur waar altijd 19% BTW over de artikelen berekend wordt.
Zo ook bijvoorbeeld op blikjes met snoep a 1.19 euro (waarvan 0.19 euro is BTW) . Maar als ik dan van de leverancier een factuur krijg van dat blikje, dan is de prijs van het blikje bijvoorbeeld 0.50 euro en dan komt er 0.024 euro aan BTW laag bij en 0.019 BTW hoog. Totaal inkoop dus: 0.54 euro voor dat ene blikje.
Ik laat mijn klanten dus teveel BTW betalen, klopt dat? De klant zal hier niet over gaan klagen denk ik maar ik moet dan wel mooi teveel afdragen aan de belasting.
vraag 1. Hoe kan ik dit het beste recht trekken? Ik heb nog geen aangifte gedaan maar moet dat wel doen voor 30 oktober
vraag 2. Om dit in de toekomst te voorkomen moet ik volgens mij van te voren weten hoeveel hoog en hoeveel laag tarief op zo'n blikje zit en dat in de shop verwerken. Is dat juist? Dat zou betekenen dat de hele shop moet worden omgebouwd.
Ik snak naar advies, daar de aangifte deadline nadert.
Natuurlijk kan ik dit aan m'n account vragen maar ervaring leert dat dit forum erg snel reageert. Daarbij kan ik hier beter een rekenvoorbeeld verwoorden.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag